Tråsløst netværk vs. livestreaming
Fra : K.H.

Dato : 05-07-04 11:44

Kære NG.

Når jeg lytter til The Voice livestream (96 kbps), forekommer der somme
tider "tomme lommer" af 5-10 sekunders varighed ?? Pisse irriterende, hvis
man sidder og lytter og nyder et godt stykke musik. Når jeg lytter til Sky's
stream, er der også problemer med udfald.

Jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal lede, da jeg ikke ved om jeg kan give min
router (SMC WBR2804), TDC's udstyr eller måske opsætningen med buffer i
Windows Mediaplayer skylden.

Håber der er andre der har haft lignende problemer og kan hjælpe m,ig en
smule videre i opklaringen af tomlommemysteriet ??

Jeg har selv en 512/128 hos TDC !!

mvh
BasHuus

Fra : Sune Storgaard

Dato : 05-07-04 11:57

K.H. mumbled his insignificant opinion in:
40e930e2$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> [...]
> irriterende, hvis man sidder og lytter og nyder et godt stykke musik.
> Når jeg lytter til Sky's stream, er der også problemer med udfald.

Med mindre der er gået råd og mug i din router, og tdc har gravet dit kabel
halvt over, så nægter jeg at tro at problemet kan ligge i linjen eller
routeren, det drejer sig om 96kpbs.. Udstyret kan naturligvis håndtere
mere, og selvom dit trådløse link er reduceret til 1mpbs, så er det jo også
rigeligt..

Er ret overbevist om at problemet ligger hos voice, altså ikke noget du kan
gøre noget ved. Det sker for alle netradioer at båndbredden bliver knap og
der kommer huller..Du kan kompensere til en vis grænse ved at øge buffere,
men du kan ikke eliminere det helt. Hvis de ikke sender noget, ja så kan du
af gode grunde heller ikke høre noget : )