åbne porte
Fra : John Joe

Dato : 05-05-01 20:12

Hvis man har bruger et ATM? netkort til ADSL, hvordan åbner man så nogle
bestemte porte (TCP/IP) i Windows 9x?

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 06-05-01 02:00

Således skrev "John Joe" <ole321@yahoo.dk> i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl Sat, 5 May 2001 21:12:14 +0200:

>Hvis man har bruger et ATM? netkort til ADSL, hvordan åbner man så nogle
>bestemte porte (TCP/IP) i Windows 9x?

Hvis du har Netexpress 1 med ATM kort, så er du direkte på æ'
inderned.
Intet at åbne, alt ryger til din maskine.

Knud
--
In shallow waters, shrimps make fools of dragons.
-- Chinese Proverb

Fra : John Joe

Dato : 07-05-01 08:27

"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> wrote in message
> [...]
>
> Knud
> --
> In shallow waters, shrimps make fools of dragons.

Men man kan jo stadig have lukkede porte. Jeg vil da tro at mange har deres
netbiosport lukket, selvom de har ADSL med ATM kort. Hvis ikke man bevidst
har installeret en firewall er der så ikke et sted i Windows hvor man kan
styre det?

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 07-05-01 08:59

Således skrev "John Joe" <ole321@yahoo.dk> i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl Mon, 7 May 2001 09:26:46 +0200:

> [...]
>har installeret en firewall er der så ikke et sted i Windows hvor man kan

Så er det fordi du specifikt har valgt ikke at køre den pågældende
service. Porten er stadig åben, der er bare ikke noget der svarer på
den.

Som regel er det ikke åbne porte, der kan udgøre et problem, det er
den service der kører på den pågældende port, der kan være en
sikkerhedsrisiko.

Fut til dk.edb.sikkerhed

Knud
--