Flåter,igen,igen,igen
Fra : Ford Prefect

Dato : 05-07-04 00:23

Hej
Jeg har altid fjernet flåter med fingrende,men hvores lille westie hader
det,for jeg kan ikke undgå at hive et par hår med,når jeg fjerner
flåten,lige meget hvor meget jeg prøver at isolere stedet hvor tægen
sidder.Han kan blive så sur,
og det er jo kun forståeligt.
Så det jeg vil spørge om er,om en af disse flåt-tænger,som der snakkes
om,også hiver hår med op,når man fjerner tægen?
Det vil jeg nemlig gerne fri ham for,også for kemien's skyld.
Thnx a million!
Mvh Prefect.

Fra : karsten klaaby

Dato : 05-07-04 06:32

Klip> Så det jeg vil spørge om er,om en af disse flåt-tænger,som der snakkes
> om,også hiver hår med op,når man fjerner tægen?
> Det vil jeg nemlig gerne fri ham for,også for kemien's skyld.
> Thnx a million!
> Mvh Prefect.

En tægetang vil nogle gange rive lidt hår med, og specielt vores kat bryder
sig ikke om det, nu er vi så faldet over noget der hedder et tæge-koben (fra
O´TOM), det ligner et koben i mimiformat og virker bare rigtig godt, og
katten sidder stille når vi fjerner tæger, for første gang i flere år. Vi
har givet 50 kr for 2 koben (2 størrelser alt efter om det er små eller
store tæger). Ham vi har købt det ved har lukket, men på følgesedlen står
der en henvisning til en hjemmeside: www.otom.com prøv og kig der.

MVH Pia

Fra : pedellen

Dato : 05-07-04 08:32

"Ford Prefect" skrev d. 05-07-04 00:23 dette indlæg :

> [...]
> om,også hiver hår med op,når man fjerner tægen?
> Det vil jeg nemlig gerne fri ham for,også for kemien's skyld.

Hej Prefect

Jeg har en sådan en flåttang lavet af plastic, købt til en tyver i den
lokale dyreforretning, og jeg kan nemt undgå at hive hår med ud, så den
kan i hvert fald anbefales.

Mvh. Pedellen

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-07-04 12:48

"Ford Prefect" <Dødogkridte@.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om,også hiver hår med op,når man fjerner tægen?
> Det vil jeg nemlig gerne fri ham for,også for kemien's skyld.

Hej Prefect

Det skulle i mange tilfælder være muligt at undgå at rive hunden i hårene,
da den jo er formet i spidsen, så den er helt inde og lukke sammen mellem
hovede og krop på flåten. Resten er den bare plan, så langt de fleste hår,
smutter bare ud igen, og bliver derfor ikke revet nævneværdigt i.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ford Prefect

Dato : 05-07-04 18:13

"Benny Mortensen" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hovede og krop på flåten. Resten er den bare plan, så langt de fleste hår,
> smutter bare ud igen, og bliver derfor ikke revet nævneværdigt i.

Hej Benny!
Jeg forestillede mig/håbede godt nok,at tangen var meget tynd i spidsen,og
bedre og mere præcist kunne tage tægen,men jeg ville lige tjekke først.Jeg
kan iøvrigt fjerne 1-2 tæger om dagen lige for tiden,så hvores hund er
temmelig gnaven på mig.Trist.
Iøvrigt hunden,der når den hører sætningen:"Kom her"
tager det som en opfordring til at løbe længere væk.:)
Tak skal I have,alle sammen.

Mvh Tue

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-07-04 19:59

> [...]
> temmelig gnaven på mig.Trist.
> Iøvrigt hunden,der når den hører sætningen:"Kom her"
> tager det som en opfordring til at løbe længere væk.:)

Hej igen Tue

Ja der er rigtigt gang i dem, selvom det faktisk heroppe var værre for en
måned siden. Men nu har jeg prøvet at købe Rosemarin, så nu skal jeg prøve
det, om det virker. Så X fingre, måske kan det holde dem væk.

M.V.H.....Benny..