HÅRrejsende
Fra : jytte jensen

Dato : 04-07-04 19:32

Min mis på 4 år har fældet lige siden jeg fik hende i huset engang i
April, hvornår hører det dog op ? Jeg fatter simpelthen ikke at hun har
flere hår tilbage på kroppen.

venlig hilsen
Jytte

Med venlig hilsen
jytte jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ragna

Dato : 04-07-04 19:50

Jytte Jensen skrev:
>Min mis på 4 år har fældet lige siden jeg fik hende i huset engang i
>April, hvornår hører det dog op ?

Hej Jytte!

Har du prøvet at give hende gærpiller?
Ellers var det sikkert et forsøg værd.
Pillerne kan købes i alle supermarkeder eller hos Matas under navnet ølgær.
Alle vores katte gennem tiderne har været meget glade for at få gærpiller,
og de har alle haft en fin pels.

--
Venlig hilsen, Ragna.

Fra : jytte jensen

Dato : 05-07-04 09:29

> [...]
> Alle vores katte gennem tiderne har været meget glade for at få gærpiller,

tak for rådet. Men det er måske slet ikke normalt at de fælder i
månedsvis, det troede jeg egentlig, og ville bare høre hvornår det holdt
op ?
Jeg vil prøve pillerne, og så se om hun overhovedet vil spise dem.

Venlig hilsen
Jytte Jensen

Fra : Ragna

Dato : 05-07-04 16:13

Jytte Jensen skrev:
> Men det er måske slet ikke normalt at de fælder i
>månedsvis, det troede jeg egentlig, og ville bare høre hvornår
> det holdt op ?

Hej igen Jytte!
Vores almindelige huskatte har aldrig fældet særlig voldsomt, og i hvert
fald ikke i så lang en periode.
Derfor tror jeg faktisk, at din kat måske har brug for det ekstra tilskud af
B-vitaminer, som gærpillerne giver.
Desuden har jeg en (over?)tro på deres gode indflydelse på helbredet. Vores
gamle hunkat, Sussi, var det meste af sit liv vild med gærpillerne, så vild,
at vi kunne lokke hende ind fra haven ved at rasle med pilleglaset.
I 9-års-alderen var hun pludselig ikke så begejstret, og vi holdt en lille
pause, som medførte, at pillerne gik helt i glemmebogen. I det følgende år
fik hun alle mulige infektionssygdomme: halsbetændelse, øjeninfektion,
blærebetændelse osv. osv. Måske var det tilfældigt, men da vi genindførte
gærpillerne, kom helbredet i orden, og hun var rask helt til nyrerne
svigtede hende som 17-årig.

--
Venlig hilsen, Ragna.

Fra : Vibeke

Dato : 05-07-04 15:50

> Min mis på 4 år har fældet lige siden jeg fik hende i huset engang i
> April, hvornår hører det dog op ? Jeg fatter simpelthen ikke at hun har
> flere hår tilbage på kroppen.

Jeg tror det er meget forskelligt fra kat til kat.
Jeg har en som fælder i det uendelige. Jeg kan børste ham hver dag og samle
flere håndfulde - uden nogensinde at komme til bunds. Og så har jeg to andre
som kun fælder minimalt men igen syntes jeg det er hele året der falder hår
af.
Så der er nok ikke rigtig andet for end at børste og støvsuge løs.

Mvh
Vibeke