Klipning af Negle
Fra : Tommy

Dato : 04-07-04 16:48

Hej i Gruppe.

Jeg er en heldig ejer af en FlatCoated Retreiver på 9 måneder som her lidt
for lange negle syntes jeg nok, men jeg må ikke få lov til at klippe dem,
hun er umulig at holde på og hiver poterne til sige den lille kraft tøs,

Hvordan klipper i negle på jeres hunde har i ikke nogle gode tips der kan
hjælpe mig lidt på vej.

MVH
Tommy.

Fra : Tommy

Dato : 04-07-04 17:10

ups. Glemte lige at spørge om nogle der ved hvad det evt. koster at få dyre
lægen til at klippe hunde eller hunde salon ??

MVH
Tommy

Fra : Karina

Dato : 05-07-04 06:42

>ups. Glemte lige at spørge om nogle der ved hvad det >evt. koster at få
dyre
>lægen til at klippe hunde eller hunde salon ??

Hej Tommy

Hvis du aldrig har klippet negle på din hund før, vil jeg anbefale at du
tager til dyrlæge og får det gjort første gang. Så kan du også se hvordan
det skal gøres og hvor langt ned du skal klippe.

Man kan selv godt komme til at klippe for langt ned, så det begynder at
bløde og det gør ondt på hunden og giver den en dårlig oplevelse som den
sikkert husker til næste gang.
Det gjorde vores hund i hvert fald da det skete for os

Det koster 65 kr at få neglene klippet hos vores dyrlæge.

Mange hilsner

Karina

Fra : dpl

Dato : 04-07-04 17:44

Hej Tommy
Vores basset er også hysterisk med sine negle. Vi fik ham 4 år gammel,
og hvad han har oplevet ved vi ikke, men slemt må det have været, for
den ellers fredelige hund bliver et tand-monster, hvis vi forsøger at
trimme neglene. Vores lokale hundefrisør nægter at tage ham igen, da hun
senest fik et pænt tand-aftryk i den ene hånd *smil*. Så nu er det
dyrlægens opgave, og hun klarer det i et snuptag. Heldigvis skal de kun
klippes 1-2 gange om året, så det gøres ved det årlige besøg, samt en
enkelt gang mere, typisk når vi alligevel skal have en kat vaccineret
eller lign. Det plejer ikke at koste ekstra, men falder bare ind under
det almindelige konsultationsgebyr... i hvert fald hos vores dyredoktor.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : simon leth jensen

Dato : 04-07-04 20:27

Hej Tommy

Min hund har ikke noget imod at få klippet negle men jeg har forsøgt at gøre
det sjovt for hendeNogle gange sover hun bare mens jeg gør det..Masser af
godbidder mens du holder saksen og tag en negl af gangen, de fleste hunde
kan ikke lide det tryk det giver når man klipper.
Men mens jeg klipper holder jeg pause hvor vi leger lidt og laver nogle
øvelser. Det skal væer sjovt for hunden. Jeg har klippet for lange ned nogle
gange og jeg tænkte nu er det ødelagt, men så stormer vi ud til køleskabet
og finder leverpostejen og hun får lidt af den mens jeg tager en anden negle
og laver et klip og så slut.
Men mit råd er også hvis du sidder med hunden tag om hendes poter så hun
vendes til at blive berørt.
Håber du kan bruge det.
hilsen Tina

Fra : qfha

Dato : 05-07-04 08:32

"Tommy" skrev d. 04-07-04 16:48 dette indlæg :
> [...]
tøs,

> Hvordan klipper i negle på jeres hunde har i ikke nogle gode tips der

----------

Det er klogt at lære at klippe hundens klør selv. Men det er noget som
skal læres både af ejer og hund. Nogle hunde er ganske rigtigt ret
hysteriske når de skal have klippet kløerne. Jeg har haft et par stykker
af slagsen, og de har lært at acceptere det.
Først og fremmest skal du have en ordentlig klipper, der er flere typer,
men det er en vanesag at bruge de forskellige. Hvis du ikke har en kan
du i Brugsen købe en relativ billig klipper, som jeg synes er ok. Ved
den kan du sætte hundens klo ned og trække klipperen tilbage indtil der
er modstand, her vil det være rigtigt at klippe. Ellers kan det være ret
svært at finde det rigtige sted, og man risikerer at klippe i kloens
nerve, hvilket gør ondt på hunden og bløder meget. For at stopppe en
sådan blødning kan du købe noget klipstop hos dyrhandleren. Det er rart
at have, hvis uheldet er ude.
For at "tæmme" den sidste umulius satte jeg mig sammen med hvalpen i en
stol eller sofa og tog roligt en pote, lod hunden vænne sig til jeg
rørte ved den. Når hunden slappede af klippede jeg hurtigt en enkelt klo
og roste hunden. Hunden var bestemt ikke med på det, men jeg holdt atter
roligt ved poten og talte beroligende til hvalpen. Og lod den herefter
gå. Det var nok for en dag. Dette gentog jeg til det var rimeligt
afdramatiseret. Nu går det ok, hun kan stadig få fluen, men får idag
besked på, at hun skal holde op med det pjat, -og det gør hun så.

http://www.kandu.dk/

Fra : Tommy

Dato : 08-07-04 20:18

Tak for alles jeres svar, jeg tog en tur til Dyrelægen som undulerede hunden

10 min, mennnnn næste gang skal jeg nok selv få krammet på hunden He he,

MVH
Tommy.