Asus A7V333 USB 2.0 virker ikke.
Fra : Grinz

Dato : 04-07-04 11:01

Hej derude,

Hvem kan løse denne gåde. Mine USB2.0 porte virker ikke, ikke engang på
usb1.0/1.1.

System:

Bundkort:
- Asus A7V333 rev. 1.01 med BIOS 1017 (latest) og setting er enabled (usb:
alle sammen)
- Mobo jumpers set to enable usb2.0

OS:
- WinXP SP1 + latest n greatest patches
- VIA Hyperion 4in1 451v driver
- VIA USB2 V258-L-M driver

Device Manager findes ingen ENHANCED HUBs :(

Fra : H.O.T

Dato : 04-07-04 12:41

Du har vel ikke slået dem fra i biosén???

Henrik

ps. der er også en rev. 1018 beta 002, og den fungere uden problemer....

Fra : Grinz

Dato : 04-07-04 12:55

Hej Henrik.

Godt bud, men nej desværre. I bios er det alt usb enabled og jumperen er
også sat til usb2.0 enable pin 1-2.

Har du samme mobo som mig?

Fra : H.O.T

Dato : 04-07-04 18:49

Ja, jeg har samme mobo.... Og mine usb virker nemlig fint, men en enkelt
undtagelse,
og det er at nogle 1 af portene køre ups 1.0....

Henrik

Fra : H.O.T

Dato : 04-07-04 19:33

"Grinz" <agaaga@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Henrik.
>
> Godt bud, men nej desværre. I bios er det alt usb enabled og jumperen er
> også sat til usb2.0 enable pin 1-2.

Ja, har samme mobo, som du har....Hos mig køre det fint på nær den ene port
kun køre usb 1.0..
Hvorfor har jeg aldrig fundet ud af....

Henrik

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 04-07-04 20:08

Den Sun, 4 Jul 2004 20:32:36 +0200, "H.O.T" <h.rasmussen.@telia.com>
skrev:

>Ja, har samme mobo, som du har....Hos mig køre det fint på nær den ene port
>kun køre usb 1.0..
>Hvorfor har jeg aldrig fundet ud af....

Prøv at kigge på side 40 i manualen.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Grinz

Dato : 04-07-04 20:41

Ja, der findes 2 grupper af usb. Den ene er styret af chipset og den anden
af vt6202 usb2.0 chippen..
1xusb1.0
1xusb2.0 (min virker ikke)

Saaaatansssssss. Agghhhh sorry.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-07-04 21:25

"Grinz" <agaaga@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja, der findes 2 grupper af usb. Den ene er styret af chipset og den anden
> [...]

Man kan vel udelukke noget så banalt som, at du skulle have glemt at
installere usbdriveren fra den medfølgende cd eller en nyere version fra
asus hjemmeside?

Kurt

Fra : Grinz

Dato : 04-07-04 22:16

Ja, desværre. Se øverste post.

Jeg tror at jeg har brændt portene af, for det er den eneste forklaring
herpå.

Fra : heltfin

Dato : 10-07-04 15:56

"Grinz" skrev d. 04-07-04 11:01 dette indlæg :
> [...]

> Device Manager findes ingen ENHANCED HUBs :(
>
> Er du klar over at bag på computeren er de 2 øverste USB.1 og de 2
nederst
usb .2.0 og der medfølger 2 ekstra stik som kan sættes til bundkortet
som også er USB.1
der findes også et ekstra stik på bundkortet til 2 mere .USB.2.0 stik så
der er 4 af hver
HEJ

http://www.kandu.dk/

Fra : Grinz

Dato : 11-07-04 20:59

Hejsa

De æverste stik virker (USB1.0) men dem lige over lydstikket virker ikke
(USB2.0)
På bundkortet findes der en stik som er mellem to pci slots og disse virker
desværre ikke (USB2.0), men længest nede virker (USB1.0)

Har du nogle ideer til hvordan man kan finde ud af ogm de virker