Konvertering af SP fra MSSql 2k til Sybase~
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 03-07-04 12:25

Jeg sidder og skal konvertere nogle stored procedures fra MSSQL2k til
Sybase Anywhere9, og det giver mig lidt småproblemer.

Jeg har fx et udtræk som

SELECT
   @fetchedNumber = LastUsedNumber+@AmountOfNumbers
FROM
   Numbers WITH(UPDLOCK, ROWLOCK)

Hvilket jeg ikke umiddelbart kan indlæse i Min Sybase database. Hvad skal
jeg ændre WITH(UPDLOCK, ROWLOCK) til for at få det til at virke? Jeg har
konsulteret online hjælp for Sybase, men jeg synes ikke rigtigt, at jeg kan
finde noget information om det.

Derudover kan jeg ikke finde ud af, hvad jeg skal gøre med følgende linie:

SET TRANSACTION ISOLATION LEVEL SERIALIZABLE

Igen kan jeg ikke finde noget i doc for Sybase, der kan hint'e mig på vej
til løsning på konverteringen.

Sidst men ikke mindst ser det ud til, at Sybase og MSSQL håndterer
RAISERROR for forskellig vis. I MSSQL ville det se således ud:

RAISERROR ('Error retrieving number from requested numberseries.', 16, 1)

Har jeg ret i, at linien

RAISERROR 16,'Error retrieving number from requested numberseries.'

.... er ækvivalent med ovenstående fra MSSQL?

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.