Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Erhvervelse af fastnetabonnement
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 03-07-04 11:08

Min kæreste skal snart flytte, og vi skal have oprettet et
fastnetabonnement i lejligheden (vi har ikke pt. noget fastnetabonnement).

Hvad skal vi vælge - _skal_ det være TDC, eller kan vi også vælge andre?

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-07-04 11:36

"Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvad skal vi vælge - _skal_ det være TDC, eller kan vi også vælge andre?

I kan sagtens vælge andre, hvis det er almindeligt fastnet og ikke noget
"teletid" som i vil have.
Personligt oprettede jeg for 1½ år siden fastnet ved Telia, men det er ikke
sikkert det er noget for jer.

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-07-04 11:42

"Ivan V. Klattrup" <nyhedsgruppespam@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> I kan sagtens vælge andre, hvis det er almindeligt fastnet og ikke noget
> "teletid" som i vil have.

Jeg glemte at hvis i vil portere samtaler til f.eks ACN eller Universal er
TDC en nødvendighed, ellers koster det en bondegård i abonnement....

Men du kan jo egentligt også vurdere om IP-telefoni evt. var en mulighed for
jer f.eks www.musimi.dk .

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 03-07-04 11:47

Ivan V. Klattrup wrote:

> [...]
>
> Jeg glemte at hvis i vil portere samtaler til f.eks ACN eller
> Universal er TDC en nødvendighed, ellers koster det en bondegård i

Hvad er ACN og Universal?

> Men du kan jo egentligt også vurdere om IP-telefoni evt. var en
> mulighed for jer f.eks www.musimi.dk .

Det kigger jeg lige på - mange tak.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-07-04 11:54

ACN http://www2.acneuro.com/acn/dk/products/telephone_services/index.jsp
Universal www.universal-telecom.dk

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Jochke

Dato : 03-07-04 14:39

Jesper Stocholm skrev følgende:

> Hvad skal vi vælge - _skal_ det være TDC, eller kan vi også vælge
> andre?

Det skal ikke være TDC. Men de har et godt tilbud for unge mellem 18-28 år.
Der kan du oprette fastnet for 375 kr hvis du gør det online. Normalt koster
det 950 kr. Det kræver dog der allerede er tlf stik der hvor I flytter hen.

--
/Jochke
Fjern primtallet i adressen hvis du vil sende mig en e-mail.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-07-04 01:42

"Jochke" <jochke11@jochke.dk> skrev i en meddelelse
> Det skal ikke være TDC. Men de har et godt tilbud for unge mellem 18-28
år.

Der falder Jesper udenfor, han er for gammel..... men måske kæresten
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 05-07-04 06:28

Ivan V. Klattrup wrote:

> "Jochke" <jochke11@jochke.dk> skrev i en meddelelse
> år.
>
> Der falder Jesper udenfor, han er for gammel..... men måske kæresten

Jeps - det er sgu dejligt at have en kæreste, der er lidt yngre end én selv
:)

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 05-07-04 06:36

Jesper Stocholm wrote:

> Jeps - det er sgu dejligt at have en kæreste, der er lidt yngre end én
> selv

Jeg tror nu, at jeg vil kigge på noget IP-telefoni som fx musimi. Jeg har
blot svært ved at finde noget dokumentation på oppetid samt kvalitet.
Musimi skriver ikke rigtigt noget om det - i hvert fald ikke så vidt jeg
kan se - bortset fra at der anbefales bredbånd på mindst 100kb/s. Har du
nogle personlige erfaringer med det?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-07-04 07:35

> [...]
> Musimi skriver ikke rigtigt noget om det - i hvert fald ikke så vidt jeg
> kan se - bortset fra at der anbefales bredbånd på mindst 100kb/s

Der er nogle ældre tråde her i gruppen om IP-telefoni, hvor det kommer op.
Nu skjuler du godt hvem din udbyder er , men hvis du bruger cybercity har de
noget i gære mht. IP-telefoni her til efteråret

>Har du nogle personlige erfaringer med det?

Desværre ikke, sidder på en 64Kbit's linie så jeg har ikke selv forsøgt mig
med det.

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 05-07-04 07:42

Ivan V. Klattrup wrote:

> [...]
> kommer op. Nu skjuler du godt hvem din udbyder er , men hvis du bruger
> cybercity har de noget i gære mht. IP-telefoni her til efteråret

Ok - jeg er ikke helt klar over, hvad du mener med, at jeg "skjuler", hvem
min internetudbyder er, men jeg kan da fortælle, at jeg pt. sidder på mit
arbejde og ellers tilgår internettet via DTUs netværk. Som jeg vist har
nævnt tidligere, så er jeg ved at flytte, så jeg skal også have en ny
internetudbyder.

> Desværre ikke, sidder på en 64Kbit's linie så jeg har ikke selv
> forsøgt mig med det.

Ok ... :)

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-07-04 08:03

> Ok - jeg er ikke helt klar over, hvad du mener med, at jeg "skjuler", hvem
> min internetudbyder er, men jeg kan da fortælle, at jeg pt. sidder på mit
> arbejde og ellers tilgår internettet via DTUs netværk.

det var nu mere fordi at du bruger sunsite at jeg ikke umiddelbart kunne se
hvem du bruger

> nævnt tidligere, så er jeg ved at flytte, så jeg skal også have en ny
> internetudbyder.

OK også ny internetudbyder , så står alt jo frit for dig

Lige en oplysning angående musimi, i "Alt om data" nr 5 2004 (maj) er der en
god artikel om IP-telefoni og deri bliver musimi rost rimeligt kraftigt.

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Thomas

Dato : 06-07-04 22:05

"Ivan V. Klattrup" <nyhedsgruppespam@webspeed.dk> wrote:

> Der er nogle ældre tråde her i gruppen om IP-telefoni, hvor det
> kommer op. Nu skjuler du godt hvem din udbyder er , men hvis du bruger
> cybercity har de noget i gære mht. IP-telefoni her til efteråret

Og pt. er der snakket om 120 kr i abonnement (hvilket inkluderer gratis
telefoni a la TDC og Tele2Fritid. - Umiddelbart ikke noget der slår de
priser som f.eks. Musimi, Telefin ol. har at byde på.

Det er i hvert fald informationen som Cybercity lige har sendt ud i et
nyhedsbrev.

--
/Thomas

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 05-07-04 07:55

Hej,

Jeg tror det er svært endnu at 'dokumentere' oppetid, hverken Musimi,
Redspot, eller 'os' Telefin, har udbudt ip-telefoni i ret lang tid, men
målet for vores virksomhed er 99.5% oppetid, hvilket indtil nu ikke har
været noget problem. (Har haft ca. 5 min. nedetid siden april).

Kvaliteten er som oftes på højede med en alm. telefonilinie, og kræver som
du selv har fundet ud af en bredbåndsforbindelse på min 100/100 kbs. Man kan
godt komme ned på ca. 40/40 kbs båndbrede, men så falder 'garantien' bort.
Det har noget at gøre med hvilken komprimering man benytter,

Derudover skal man også tænke på/vide at ved strømudfald har man ikke
interenet, og dermed ikke telefon.

Du kan downloade en powerpoint-demo på http://www.telefin.dk/videmere.php
der forklarer lidt om hvad ip-telefoni er, og hvad der kræves.

--
mvh. Hans-Henrik Andresen
Telefon for en flad 20'er - www.telefin.dk

Fra : ThomP

Dato : 19-07-04 08:53

Jesper Stocholm wrote:
> [...]
> kvalitet. Musimi skriver ikke rigtigt noget om det - i hvert fald
> ikke så vidt jeg kan se - bortset fra at der anbefales bredbånd på

Musimi har en side med "driftstatus", hvor du kan se lidt om nedbrud
m.m.. Det er selvfølgelig individuelt, men det er jo også værd at
overveje, hvor vigtigt 100 % oppetid er nu, hvor de fleste jo har en
mobil som "backup" både under strømsvigt og eventuelle nedbrud.

Mvh
Thomas