/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
DNS servere hos andre ISP'ere ?
Fra : FreeAgent


Dato : 02-07-04 21:25

Hejsa......

jeg er ved at sammensætte en list over DNS servere hos forskellige
ISP'er....

Jeg bruger dem som Sek DNS i min egen "internet opsætning" :):) ....
min ISP'er har kun en DNS Server ! ....


min liste er indtil nu .....


TDC
194.239.134.82 (ns2.tele.dk)
194.239.134.83 (ns3.tele.dk)
195.41.46.78 (ns4.tele.dk)

CyberCity
212.242.40.3 (dns1.cybercity.dk)
212.242.40.51 (dns2.cybercity.dk)

Tiscali DNS
212.54.64.170 (ns000.worldonline.dk)
212.54.64.171 (ns010.worldonline.dk)

Get2net
195.82.195.101 (ns.get2net.dk)
129.142.7.101 (ns2.get2net.dk)

er der andre som har flere DNS Servere fra andre ISP'ere ?

RaZoR :)

 
 
Sonny T. Larsen (02-07-2004)
Kommentar
Fra : Sonny T. Larsen


Dato : 02-07-04 22:11

On Fri, 02 Jul 2004 22:24:36 +0200, FreeAgent wrote:

> 194.239.134.82 (ns2.tele.dk)
> 194.239.134.83 (ns3.tele.dk)
> 195.41.46.78 (ns4.tele.dk)

Her bør du bruge ns3.inet.tele.dk og ns3.tele.dk - ikke
ns2 og ns4.

Lad være med at tro, at det er en (for kunder) brugbar nameserver,
blot fordi du har set dens IP.

TDC har f.eks væsenligt flere end dem, du nævner - men ns3'erne er
de rekursive servere, kunder bør benytte.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Peter Larsen (03-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 03-07-04 15:31

Sonny T. Larsen wrote:

> TDC har f.eks væsenligt flere end dem, du nævner - men ns3'erne er
> de rekursive servere, kunder bør benytte.

det bør vel også nævnes at det ikke nytte noget at lave en kæmpeliste
med dnsservers, hvis query's kommer fra ip'er som DNS serveren ikke
tillader opslag fra..

feks fra en tdc ip adresse til en CC dns..

--
regards, Peter Larsen

Nic (03-07-2004)
Kommentar
Fra : Nic


Dato : 03-07-04 16:12

> feks fra en tdc ip adresse til en CC dns..

Jeg bruger uden problemer forskellige DNS servere som TDC kunde - bl.a.
tiscali's



FreeAgent (03-07-2004)
Kommentar
Fra : FreeAgent


Dato : 03-07-04 19:35

det gør jeg også *s*

selvom jeg er på www.galnet.dk i Odense .....
.... bruger jeg en TDC DNS som sek DNS i min opsætning *s*

RaZoR *s*



On Sat, 3 Jul 2004 17:12:12 +0200, "Nic" <emailxyznifo@fogh.com>
wrote:

>> feks fra en tdc ip adresse til en CC dns..
>
>Jeg bruger uden problemer forskellige DNS servere som TDC kunde - bl.a.
>tiscali's
>


Christian Joergensen (03-07-2004)
Kommentar
Fra : Christian Joergensen


Dato : 03-07-04 19:57

On Sat, 03 Jul 2004 20:35:25 +0200, FreeAgent wrote:

> selvom jeg er på www.galnet.dk i Odense .....
> ... bruger jeg en TDC DNS som sek DNS i min opsætning *s*

Hvorfor?

--
Christian Jørgensen | The knack of flying is learning how to throw
http://www.razor.dk | yourself at the ground and miss.


Henrik Stidsen (03-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 03-07-04 21:25

Christian Joergensen <mail@phpguru.dk> wrote in
news:pan.2004.07.03.18.56.34.431242@razor.dk

>> selvom jeg er på www.galnet.dk i Odense .....
>> ... bruger jeg en TDC DNS som sek DNS i min opsætning *s*

> Hvorfor?

Er det ikke rimelig indlysende: redundans
Hvis den ene går ned er der altid en mere.

Er vel også grunden til at man i første omgang har to DNS'er.

--
Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://såkadulæredet.dk/
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Jesper Dybdal (03-07-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Dybdal


Dato : 03-07-04 22:49

Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk> wrote:

>Christian Joergensen <mail@phpguru.dk> wrote in
>news:pan.2004.07.03.18.56.34.431242@razor.dk
>
>>> selvom jeg er på www.galnet.dk i Odense .....
>>> ... bruger jeg en TDC DNS som sek DNS i min opsætning *s*
>
>> Hvorfor?
>
>Er det ikke rimelig indlysende: redundans
>Hvis den ene går ned er der altid en mere.
>
>Er vel også grunden til at man i første omgang har to DNS'er.

Ja - men hvad er der galt med at bruge ens udbyders to DNS-servere?
Hvis udbyderens net er helt nede, så har man jo alligevel ingen
internetadgang.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Henrik Stidsen (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 04-07-04 00:03

Jesper Dybdal <jdunetnospam@u10.dybdal.dk> wrote in
news:2caee0hgi0mtivuge3abg032pk40bji1v9@dtext.news.tele.dk

>>Er vel også grunden til at man i første omgang har to DNS'er.

> Ja - men hvad er der galt med at bruge ens udbyders to DNS-servere?
> Hvis udbyderens net er helt nede, så har man jo alligevel ingen
> internetadgang.

Udbyderens DNS kan godt gå ned uden at resten går ned :)

--
Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://såkadulæredet.dk/
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Jesper Dybdal (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Dybdal


Dato : 04-07-04 00:45

Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk> wrote:

>Jesper Dybdal <jdunetnospam@u10.dybdal.dk> wrote in
>news:2caee0hgi0mtivuge3abg032pk40bji1v9@dtext.news.tele.dk
>
>>>Er vel også grunden til at man i første omgang har to DNS'er.
>
>> Ja - men hvad er der galt med at bruge ens udbyders to DNS-servere?
>> Hvis udbyderens net er helt nede, så har man jo alligevel ingen
>> internetadgang.
>
>Udbyderens DNS kan godt gå ned uden at resten går ned :)

Ja: de to DNS-servere man bruger, kan gå ned samtidig. Men risikoen
for det er næppe større hvis det er samme udbyders to servere end hvis
det er én server hos hver af to udbydere.

DNS-servere er i øvrigt ikke noget der går ned hvert øjeblik -
medmindre de kører på defekt hardware.

Hvis man virkelig er så bekymret for at miste DNS-service at man ikke
synes man kan klare sig med sin udbyders to servere, så kan man jo
bare køre sin egen DNS-server. BIND er gratis og virker fint - og kan
nu til dags køre ganske brugbart selv under Windows hvis man skulle
have den slags lyster.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Henrik Stidsen (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 04-07-04 01:21

Jesper Dybdal <jdunetnospam@u10.dybdal.dk> wrote in
news:8ugee093ja38g0p313iepmh74hv33nt0fi@dtext.news.tele.dk

> Hvis man virkelig er så bekymret for at miste DNS-service at man
> ikke synes man kan klare sig med sin udbyders to servere, så kan
> man jo bare køre sin egen DNS-server. BIND er gratis og virker
> fint - og kan nu til dags køre ganske brugbart selv under
> Windows hvis man skulle have den slags lyster.

Jeg er helt enig med dig - men det ændrer ikke på hvad jeg tror er
grunden til at nogen kunne finde på at køre med en DNS opsætning der
involverer flere udbydere.

--
Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://såkadulæredet.dk/
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Regnar Bang Lyngsø (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Regnar Bang Lyngsø


Dato : 04-07-04 02:59

Jesper Dybdal wrote:

> Ja: de to DNS-servere man bruger, kan gå ned samtidig. Men risikoen
> for det er næppe større hvis det er samme udbyders to servere end hvis
> det er én server hos hver af to udbydere.

Alt afhængigt af hvor intelligent ens ISP har opsat sit netværk. Jeg har
i sin tid prøvet at have fin forbindelse ud i verden - men uden
forbindelse til udbyderens DNS-servere. Jeg tror ikke at de gik ned på
én gang, men der har højst sandsynligt været et single point of failure
(SPOF) mellem mig som slutbruger og udbyderens DNS-servere (og det SPOF
berørte ikke forbindelsen ud i verden).

Knus
Regnar

Jesper Dybdal (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Dybdal


Dato : 04-07-04 12:42

Regnar Bang Lyngsø <regnar@writeme.com> wrote:

>Alt afhængigt af hvor intelligent ens ISP har opsat sit netværk. Jeg har
>i sin tid prøvet at have fin forbindelse ud i verden - men uden
>forbindelse til udbyderens DNS-servere.

Det kan naturligvis ske. Men risikoen er ikke ret stor. Der er mange
andre fejlkilder som jeg finder det mere meningsfyldt at bruge tid på
at bekymre sig over på forhånd, end risikoen for at komme i netop den
situation du var ude for ved den lejlighed.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Ukendt (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-07-04 16:45

> Hvis man virkelig er så bekymret for at miste DNS-service at man ikke
> synes man kan klare sig med sin udbyders to servere, så kan man jo
> bare køre sin egen DNS-server. BIND er gratis og virker fint - og kan
> nu til dags køre ganske brugbart selv under Windows hvis man skulle
> have den slags lyster.

Kan os der kommer fra Windows verdenen få en kort forklaring af hvad BIND
er?

Ptf.

Med venlig hilsen

Rune.



Henrik Stidsen (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 04-07-04 16:46

<Rune Nicolajsen> wrote in
news:40e825cb$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Kan os der kommer fra Windows verdenen få en kort forklaring af
> hvad BIND er?

DNS server - vist endda den mest udbredte af slagsen.

http://www.isc.org/index.pl?/sw/bind/

--
Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://såkadulæredet.dk/
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

FreeAgent (04-07-2004)
Kommentar
Fra : FreeAgent


Dato : 04-07-04 19:32

ok *s* .... men ..... så skal man ha' installeret BIND på alle sine
pc'er .......

..... jeg vil hellere ha' en sek DNS fra en ander ISP liggende på min i
min router så "den" kommer ud med DCHP ........

RaZoR *s*.........


On 04 Jul 2004 15:46:13 GMT, Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk>
wrote:

><Rune Nicolajsen> wrote in
>news:40e825cb$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>
>> Kan os der kommer fra Windows verdenen få en kort forklaring af
>> hvad BIND er?
>
>DNS server - vist endda den mest udbredte af slagsen.
>
>http://www.isc.org/index.pl?/sw/bind/


Jesper Dybdal (05-07-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Dybdal


Dato : 05-07-04 00:19

FreeAgent <mail.test.dk@> wrote:

>ok *s* .... men ..... så skal man ha' installeret BIND på alle sine
>pc'er .......
>
>.... jeg vil hellere ha' en sek DNS fra en ander ISP liggende på min i
>min router så "den" kommer ud med DCHP ........

Den praktiske ulempe ved det er primært at da du til daglig aldrig
bruger den sekundære, så opdager du ikke om TDC måske lukker den for
brug fra andre udbyderes netværk inden den dag du pludselig har brug
for den.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Jesper Dybdal (05-07-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Dybdal


Dato : 05-07-04 00:20

FreeAgent <mail.test.dk@> wrote:

>ok *s* .... men ..... så skal man ha' installeret BIND på alle sine
>pc'er .......

Ja - eller på én som altid er tændt.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

FreeAgent (04-07-2004)
Kommentar
Fra : FreeAgent


Dato : 04-07-04 19:27

det er rigtigt .... *s* ..

men min ISP'er har kun en DNS server ! .....
derfor bruger jeg en TDC DNS server som Sek DNS *s*

den anden dag var Galnet's DNS nede .... og jeg kunne stadig surfe ved
at bruge TDC DNS *s*


RaZoR *s*



On Sat, 03 Jul 2004 23:49:24 +0200, Jesper Dybdal
<jdunetnospam@u10.dybdal.dk> wrote:

>Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk> wrote:
>
>>Christian Joergensen <mail@phpguru.dk> wrote in
>>news:pan.2004.07.03.18.56.34.431242@razor.dk
>>
>>>> selvom jeg er på www.galnet.dk i Odense .....
>>>> ... bruger jeg en TDC DNS som sek DNS i min opsætning *s*
>>
>>> Hvorfor?
>>
>>Er det ikke rimelig indlysende: redundans
>>Hvis den ene går ned er der altid en mere.
>>
>>Er vel også grunden til at man i første omgang har to DNS'er.
>
>Ja - men hvad er der galt med at bruge ens udbyders to DNS-servere?
>Hvis udbyderens net er helt nede, så har man jo alligevel ingen
>internetadgang.


Mads Bahrt (05-07-2004)
Kommentar
Fra : Mads Bahrt


Dato : 05-07-04 01:18

Jesper Dybdal wrote:
> Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk> wrote:
>
>
>>Christian Joergensen <mail@phpguru.dk> wrote in
>>news:pan.2004.07.03.18.56.34.431242@razor.dk
>>
>>
>>>>selvom jeg er på www.galnet.dk i Odense .....
>>>>... bruger jeg en TDC DNS som sek DNS i min opsætning *s*
>>
>>>Hvorfor?
>>
>>Er det ikke rimelig indlysende: redundans
>>Hvis den ene går ned er der altid en mere.
>>
>>Er vel også grunden til at man i første omgang har to DNS'er.
>
>
> Ja - men hvad er der galt med at bruge ens udbyders to DNS-servere?
> Hvis udbyderens net er helt nede, så har man jo alligevel ingen
> internetadgang.
>

Hvis du læser den første post i tråden fremgår det at hans udbyder kun
kører en dns-server. Det er ikke nogen naturlov at en udbyder har flere
- blot praktisk.

MVH
Mads

Jesper Dybdal (05-07-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Dybdal


Dato : 05-07-04 13:40

Mads Bahrt <mads_bahrt@hotmail.com> wrote:

>Hvis du læser den første post i tråden fremgår det at hans udbyder kun
>kører en dns-server.

Det gør det da forresten også. Så er svaret vel en venlig henvendelse
til udbyderen om de ikke kunne køre endnu en DNS-server, og, hvis det
ikke giver resultat, at finde en anden udbyder.

Hvis man kræver så stor pålidelighed at det er relevant at snylte på
andre udbyderes servere, så skal man nok slet ikke bruge en udbyder
hvis generelle holdning til redundans tilsyneladende er at det er
unødvendigt.

>Det er ikke nogen naturlov at en udbyder har flere
>- blot praktisk.

Det er så praktisk at det næsten er en naturlov. Hvis en udbyder kun
har én DNS-server til sine kunder, så får han fx lidt besvær med at
opgradere den (eller reparere den hvis noget går galt) uden at give
kunderne et øjebliks nedetid.

Medmindre naturligvis der i virkeligheden er flere DNS-servere gemt
bag den samme ip-adresse, men det ville være et underligt setup.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

FreeAgent (03-07-2004)
Kommentar
Fra : FreeAgent


Dato : 03-07-04 19:34

tak for svaret ..... :)

..... jeg er godt klar over nedenstående .... det er derfor det er rart
lige at få at vide hvilke DNS servere som man egentlig kan bruge *s*

RaZoR *s*


On 02 Jul 2004 21:11:05 GMT, "Sonny T. Larsen" <sonny@unix.dk> wrote:

>On Fri, 02 Jul 2004 22:24:36 +0200, FreeAgent wrote:
>
>> 194.239.134.82 (ns2.tele.dk)
>> 194.239.134.83 (ns3.tele.dk)
>> 195.41.46.78 (ns4.tele.dk)
>
>Her bør du bruge ns3.inet.tele.dk og ns3.tele.dk - ikke
>ns2 og ns4.
>
>Lad være med at tro, at det er en (for kunder) brugbar nameserver,
>blot fordi du har set dens IP.
>
>TDC har f.eks væsenligt flere end dem, du nævner - men ns3'erne er
>de rekursive servere, kunder bør benytte.


Bjarke Ravn-Jonsen (02-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Ravn-Jonsen


Dato : 02-07-04 23:59

FreeAgent wrote:

> Hejsa......

> er der andre som har flere DNS Servere fra andre ISP'ere ?

DNS-servere . . . . . . . . . . . : 212.10.10.3
212.10.10.4
212.10.10.5

Stofa, Århus



> RaZoR :)


/Bjarke

Cubus (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Cubus


Dato : 04-07-04 10:22

"FreeAgent" <mail.test.dk@> skrev

> jeg er ved at sammensætte en list over DNS servere hos forskellige
> ISP'er....

http://cubus-adsl.dk/elteknik/opslag/dns.php

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk/



Jesper G. Poulsen (05-07-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 05-07-04 21:25

FreeAgent wrote:

> er der andre som har flere DNS Servere fra andre ISP'ere ?

Jeg bruger _altid_ to der er nemme at huske, nemlig 193.88.44.22 og
193.88.44.42 - dem kan jeg i søvne.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

FreeAgent (06-07-2004)
Kommentar
Fra : FreeAgent


Dato : 06-07-04 14:52

Hej *s*

jeg har fået svar fra min ISP'er (galnet.dk i Odense)
..... og det viste sig at de har hele 4 DNS servere !! *S*

ns1.galnet.dk = 192.38.163.9
ns2.galnet.dk = 192.38.163.12
ns3.galnet.dk = 192.38.163.13
ns4.galnet.dk = 192.38.163.14

(.... jeg var ikke vidende om dette da jeg har fast ip på min WAN side
af min router - ifm. public ip - .... om dermed ikke får DNS serverne
oplyst via DHCP)

men det var rart at få det at vide *s*


RaZoR *s*



On Fri, 02 Jul 2004 22:24:36 +0200, FreeAgent <mail.test.dk@> wrote:

>Hejsa......
>
>jeg er ved at sammensætte en list over DNS servere hos forskellige
>ISP'er....
>
>Jeg bruger dem som Sek DNS i min egen "internet opsætning" :):) ....
>min ISP'er har kun en DNS Server ! ....
>
>
>min liste er indtil nu .....
>
>
>TDC
>194.239.134.82 (ns2.tele.dk)
>194.239.134.83 (ns3.tele.dk)
>195.41.46.78 (ns4.tele.dk)
>
>CyberCity
>212.242.40.3 (dns1.cybercity.dk)
>212.242.40.51 (dns2.cybercity.dk)
>
>Tiscali DNS
>212.54.64.170 (ns000.worldonline.dk)
>212.54.64.171 (ns010.worldonline.dk)
>
>Get2net
>195.82.195.101 (ns.get2net.dk)
>129.142.7.101 (ns2.get2net.dk)
>
>er der andre som har flere DNS Servere fra andre ISP'ere ?
>
>RaZoR :)


FreeAgent (06-07-2004)
Kommentar
Fra : FreeAgent


Dato : 06-07-04 14:59

Ny liste (pr. 6-7-2004)

DNS Servere

TDC
194.239.134.82 (ns2.tele.dk)
194.239.134.83 (ns3.tele.dk) Brug denne
195.41.46.78 (ns4.tele.dk)

CyberCity
212.242.40.3 (dns1.cybercity.dk)
212.242.40.51 (dns2.cybercity.dk)

Tiscali DNS
212.54.64.170 (ns000.worldonline.dk)
212.54.64.171 (ns010.worldonline.dk)
212.54.64.172 (ns200.worldonline.dk) (ikke officiel, men kan
bruges)

Get2net
195.82.195.101 (ns.get2net.dk)
129.142.7.101 (ns2.get2net.dk)

Stofa
212.10.10.3 (ns3.stofanet.dk)
212.10.10.4 (ns1.stofanet.dk)
212.10.10.5 (ns2.stofanet.dk)

ArrowNet
62.61.130.1 (ns3.arrownet.dk)
62.61.130.2 (ns1.arrownet.dk)
62.61.131.1 (Not reachable)

Uni2
129.142.7.100 (ns.uni2.dk)
195.82.195.100 (ns2.uni2.dk)

DK.net
193.88.44.22 (ratatosk.DK.net)
193.88.44.42 (ratatosk.DK.net)

Galnet.dk (Kabel-internet Odense)
192.38.163.9 (ns1.galnet.dk)
192.38.163.12 (ns2.galnet.dk)
192.38.163.13 (ns3.galnet.dk)
192.38.163.14 (ns4.galnet.dk)


RaZoR *s*


On Fri, 02 Jul 2004 22:24:36 +0200, FreeAgent <mail.test.dk@> wrote:

>Hejsa......
>
>jeg er ved at sammensætte en list over DNS servere hos forskellige
>ISP'er....
>
>Jeg bruger dem som Sek DNS i min egen "internet opsætning" :):) ....
>min ISP'er har kun en DNS Server ! ....
>
>
>min liste er indtil nu .....
>
>
>TDC
>194.239.134.82 (ns2.tele.dk)
>194.239.134.83 (ns3.tele.dk)
>195.41.46.78 (ns4.tele.dk)
>
>CyberCity
>212.242.40.3 (dns1.cybercity.dk)
>212.242.40.51 (dns2.cybercity.dk)
>
>Tiscali DNS
>212.54.64.170 (ns000.worldonline.dk)
>212.54.64.171 (ns010.worldonline.dk)
>
>Get2net
>195.82.195.101 (ns.get2net.dk)
>129.142.7.101 (ns2.get2net.dk)
>
>er der andre som har flere DNS Servere fra andre ISP'ere ?
>
>RaZoR :)


Jesper G. Poulsen (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 06-07-04 15:17

FreeAgent wrote:

> DK.net
> 193.88.44.42 (ratatosk.DK.net)

Nej, ns.DK.net


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

FreeAgent (06-07-2004)
Kommentar
Fra : FreeAgent


Dato : 06-07-04 19:20

ok *s*

RaZoR *s*

On 06 Jul 2004 14:17:06 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>FreeAgent wrote:
>
>> DK.net
>> 193.88.44.42 (ratatosk.DK.net)
>
>Nej, ns.DK.net


Sonny T. Larsen (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Sonny T. Larsen


Dato : 06-07-04 18:15

On Tue, 06 Jul 2004 15:58:45 +0200, FreeAgent wrote:

> 194.239.134.82 (ns2.tele.dk)
> 195.41.46.78 (ns4.tele.dk)

Slet nu de 2, som jeg foreslog dig.

Din liste er ikke brugbar, med mindre du reelt lister rekursive servere.

Hvis ikke du ved, hvad du foretager dig, så lad være.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

FreeAgent (06-07-2004)
Kommentar
Fra : FreeAgent


Dato : 06-07-04 19:25


ja troede det var en "hjælp" at ha' andre DNS servere i tilfælde af at
ens egen IPS's DNS'er gik ned.......

(istedet for alt dette brok og andre "sjove" ting)

*.82 ..... har jeg fundet i noget TDC dokumentation .... det er derfor
den er der !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

der står også efter ns3 ........ BRUG DENNE ..........

men for at gøre HERREN tilfreds !!! er de to andre nu slettet .....

RaZoR *s*


On 06 Jul 2004 17:14:57 GMT, "Sonny T. Larsen" <sonny@unix.dk> wrote:

>On Tue, 06 Jul 2004 15:58:45 +0200, FreeAgent wrote:
>
>> 194.239.134.82 (ns2.tele.dk)
>> 195.41.46.78 (ns4.tele.dk)
>
>Slet nu de 2, som jeg foreslog dig.
>
>Din liste er ikke brugbar, med mindre du reelt lister rekursive servere.
>
>Hvis ikke du ved, hvad du foretager dig, så lad være.
>


Sonny T. Larsen (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Sonny T. Larsen


Dato : 06-07-04 20:04

On Tue, 06 Jul 2004 20:24:52 +0200, FreeAgent wrote:

> ja troede det var en "hjælp" at ha' andre DNS servere i tilfælde af at
> ens egen IPS's DNS'er gik ned.......

Det kræver da, at det er servere, der både fungerer (dvs. tilbyder rekursive
lookups) og kan bruges af folk, der ikke er kunder hos den pågældende ISP.

> (istedet for alt dette brok og andre "sjove" ting)

Hvis du kalder det brok, har du ikke forstået pointen.

> *.82 ..... har jeg fundet i noget TDC dokumentation .... det er derfor
> den er der !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja - men tro mig - den er ikke brugbar i denne sammenhæng.

> der står også efter ns3 ........ BRUG DENNE ..........

Ja - bemærk dog, at ns3.inet.tele.dk og ns3.tele.dk ikke vil svare, med
mindre forespørgslen kommer fra TDCs allokeringer.

Der er indtil flere personer, der har forsøgt at forklare dig lidt om de
servere, du lister - du tager blot ikke de hints, du får.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

FreeAgent (06-07-2004)
Kommentar
Fra : FreeAgent


Dato : 06-07-04 21:26

ok ..... jeg HAR forstået hvor det fungerer ......

at en ISP'er (måske) ikke tillader andre ISP'er benytter deres DNS
serverer ......... fint nok .... *s* .... ikke noget problem *s* ....

målet med dette har været at samle DNS servere som man kunne "bruge" i
nødstilfælde" ... ikke andet ...... *s* ......

man finder jo nok ud af om de "virker" *s*

jeg vil - når jeg får tid - teste disse DNS servere *s* .... så jeg
ved hvilke som jeg KAN benytte *s*


RaZoR *s*





On 06 Jul 2004 19:03:33 GMT, "Sonny T. Larsen" <sonny@unix.dk> wrote:

>On Tue, 06 Jul 2004 20:24:52 +0200, FreeAgent wrote:
>
>> ja troede det var en "hjælp" at ha' andre DNS servere i tilfælde af at
>> ens egen IPS's DNS'er gik ned.......
>
>Det kræver da, at det er servere, der både fungerer (dvs. tilbyder rekursive
>lookups) og kan bruges af folk, der ikke er kunder hos den pågældende ISP.
>
>> (istedet for alt dette brok og andre "sjove" ting)
>
>Hvis du kalder det brok, har du ikke forstået pointen.
>
>> *.82 ..... har jeg fundet i noget TDC dokumentation .... det er derfor
>> den er der !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
>
>Ja - men tro mig - den er ikke brugbar i denne sammenhæng.
>
>> der står også efter ns3 ........ BRUG DENNE ..........
>
>Ja - bemærk dog, at ns3.inet.tele.dk og ns3.tele.dk ikke vil svare, med
>mindre forespørgslen kommer fra TDCs allokeringer.
>
>Der er indtil flere personer, der har forsøgt at forklare dig lidt om de
>servere, du lister - du tager blot ikke de hints, du får.


Jesper G. Poulsen (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 07-07-04 01:23

FreeAgent wrote:

> ok ..... jeg HAR forstået hvor det fungerer ......

Så må næste lektion være citatteknik.

http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

FUT:dk.admin.netikette


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

FreeAgent (13-07-2004)
Kommentar
Fra : FreeAgent


Dato : 13-07-04 21:30

Hejsa *s*

Nu har jeg testes alle de DNS servere som jeg havde samlet ......

.... og her er dem som jeg kunne bruge *s*

(de er testes fra Galnet.dk i Odense som er på Tele2/Uni2)



DNS Servere

TDC
194.239.134.83 (ns3.tele.dk) - OK

Tiscali DNS
212.54.64.170 (ns000.worldonline.dk) - OK
212.54.64.171 (ns010.worldonline.dk) - OK
212.54.64.172 (ns200.worldonline.dk) (ikke officiel, men kan
bruges) - OK

Get2net
195.82.195.101 (ns.get2net.dk) - OK
129.142.7.101 (ns2.get2net.dk) - OK

Stofa
212.10.10.4 (ns1.stofanet.dk) - OK
212.10.10.5 (ns2.stofanet.dk) - OK

Uni2
129.142.7.100 (ns.uni2.dk) - OK
195.82.195.100 (ns2.uni2.dk) - OK

ns.DK.net
193.88.44.22 (ratatosk.DK.net) - OK
193.88.44.42 (ratatosk.DK.net) - OK


RaZoR *s*

Jan (24-07-2004)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 24-07-04 21:58

Du skulle da gerne kunne bruge samtlige offentlige DNS servere.
....Jan

"FreeAgent" <mail.test.dk@> skrev i en meddelelse
news:9eh8f01a2s0jh9fviev2vu5puhnvlhpufa@4ax.com...
> Hejsa *s*
>
> Nu har jeg testes alle de DNS servere som jeg havde samlet ......
>
> ... og her er dem som jeg kunne bruge *s*
>
> (de er testes fra Galnet.dk i Odense som er på Tele2/Uni2)
>
>
>
> DNS Servere
>
> TDC
> 194.239.134.83 (ns3.tele.dk) - OK
>
> Tiscali DNS
> 212.54.64.170 (ns000.worldonline.dk) - OK
> 212.54.64.171 (ns010.worldonline.dk) - OK
> 212.54.64.172 (ns200.worldonline.dk) (ikke officiel, men kan
> bruges) - OK
>
> Get2net
> 195.82.195.101 (ns.get2net.dk) - OK
> 129.142.7.101 (ns2.get2net.dk) - OK
>
> Stofa
> 212.10.10.4 (ns1.stofanet.dk) - OK
> 212.10.10.5 (ns2.stofanet.dk) - OK
>
> Uni2
> 129.142.7.100 (ns.uni2.dk) - OK
> 195.82.195.100 (ns2.uni2.dk) - OK
>
> ns.DK.net
> 193.88.44.22 (ratatosk.DK.net) - OK
> 193.88.44.42 (ratatosk.DK.net) - OK
>
>
> RaZoR *s*



FreeAgent (25-07-2004)
Kommentar
Fra : FreeAgent


Dato : 25-07-04 17:02

Hej Jan *s*

hvad mener du med det ? "Offentlige" DNS serverer ?


RaZoR *s*


On Sat, 24 Jul 2004 22:58:08 +0200, "Jan" <Jan@nonmail.dk> wrote:

>Du skulle da gerne kunne bruge samtlige offentlige DNS servere.
>...Jan
>
>"FreeAgent" <mail.test.dk@> skrev i en meddelelse
>news:9eh8f01a2s0jh9fviev2vu5puhnvlhpufa@4ax.com...
>> Hejsa *s*
>>
>> Nu har jeg testes alle de DNS servere som jeg havde samlet ......
>>
>> ... og her er dem som jeg kunne bruge *s*
>>
>> (de er testes fra Galnet.dk i Odense som er på Tele2/Uni2)
>>
>>
>>
>> DNS Servere
>>
>> TDC
>> 194.239.134.83 (ns3.tele.dk) - OK
>>
>> Tiscali DNS
>> 212.54.64.170 (ns000.worldonline.dk) - OK
>> 212.54.64.171 (ns010.worldonline.dk) - OK
>> 212.54.64.172 (ns200.worldonline.dk) (ikke officiel, men kan
>> bruges) - OK
>>
>> Get2net
>> 195.82.195.101 (ns.get2net.dk) - OK
>> 129.142.7.101 (ns2.get2net.dk) - OK
>>
>> Stofa
>> 212.10.10.4 (ns1.stofanet.dk) - OK
>> 212.10.10.5 (ns2.stofanet.dk) - OK
>>
>> Uni2
>> 129.142.7.100 (ns.uni2.dk) - OK
>> 195.82.195.100 (ns2.uni2.dk) - OK
>>
>> ns.DK.net
>> 193.88.44.22 (ratatosk.DK.net) - OK
>> 193.88.44.42 (ratatosk.DK.net) - OK
>>
>>
>> RaZoR *s*
>


Peter Larsen (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 26-07-04 10:18

Jan wrote:

> Du skulle da gerne kunne bruge samtlige offentlige DNS servere.

??

--
regards, Peter Larsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste