|
| Telia Unlimited Fra : Morten DH |
Dato : 02-07-04 17:27 |
|
For de der ikke har set det før, så er det det her abonnement jeg tænker på
: http://www.teliaunltd.dk/
Er der nogen som har gennemskuet det? Der plejer jo altid at være et eller
andet sted man skal passe på ved de "lidt for gode" tilbud; men jeg kan
simpelthen ikke finde nogen steder det abonnement halter - altså hvis man
vel og mærke har et højt forbrug i forvejen...
Nogen kommentarer?
Jeg er iøvrigt tilfreds Orange kunde gennem mere end 4 år; men de har
desværre ikke tænkt sig at følge trop med et tilsvarende abonnement på
nuværende tidspunkt
--
Egen butik på internettet? Det er billigere end du tror - jeg kan tilbyde
komplette løsninger fra 49 euro/år.
| |
MigSelv (02-07-2004)
| Kommentar Fra : MigSelv |
Dato : 02-07-04 18:21 |
|
Så vidt jeg ved skal du betale 400,- hver måned.
- Hvad du kan for de 400,- ved jeg ikke.
For de samme penge kan du med et mindre forbrug tale i ca. 4-5 måneder hos
Telmore.
/MigSelv
| |
Bjarke Hansen (02-07-2004)
| Kommentar Fra : Bjarke Hansen |
Dato : 02-07-04 18:22 |
|
On Fri, 2 Jul 2004 18:27:23 +0200, "Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk>
wrote:
>For de der ikke har set det før, så er det det her abonnement jeg tænker på
>: http://www.teliaunltd.dk/
>
>Er der nogen som har gennemskuet det? Der plejer jo altid at være et eller
>andet sted man skal passe på ved de "lidt for gode" tilbud; men jeg kan
>simpelthen ikke finde nogen steder det abonnement halter - altså hvis man
>vel og mærke har et højt forbrug i forvejen...
Der er vist ikke anden begrænsning at hver samtale ikke må varer mere
end 1 time. og max 3 timer mellem 8 og 16 på hverdage.
| |
DaneX (02-07-2004)
| Kommentar Fra : DaneX |
Dato : 02-07-04 19:04 |
|
> Der er vist ikke anden begrænsning at hver samtale ikke må varer mere
> end 1 time. og max 3 timer mellem 8 og 16 på hverdage.
Ja det er skønt med "unlimited" taletid med begrænsninger :)
| |
Georg (02-07-2004)
| Kommentar Fra : Georg |
Dato : 02-07-04 19:25 |
|
Efter 1 time kan man lægge på og ringe op igen. Begrænsningen på 1 time er
indført for, at man ikke skal bruge telefonen som babyalarm f.eks. Hvis man
ringer 20 min om dagen, kan Telmore ikke være med:) Jeg har iøvrigt selv
bestilt unlimited, og regner med at spare 400-500 Kr om måneden.
Georg
"DaneX" <no@way.com> skrev i en meddelelse
news:40e5a39e$0$23871$14726298@news.sunsite.dk...
> > Der er vist ikke anden begrænsning at hver samtale ikke må varer mere
> > end 1 time. og max 3 timer mellem 8 og 16 på hverdage.
>
> Ja det er skønt med "unlimited" taletid med begrænsninger :)
>
>
| |
Anders (02-07-2004)
| Kommentar Fra : Anders |
Dato : 02-07-04 19:43 |
|
Georg wrote:
> Efter 1 time kan man lægge på og ringe op igen. Begrænsningen på 1 time er
> indført for, at man ikke skal bruge telefonen som babyalarm f.eks. Hvis man
> ringer 20 min om dagen, kan Telmore ikke være med:) Jeg har iøvrigt selv
> bestilt unlimited, og regner med at spare 400-500 Kr om måneden.
I dag kan Telmore jo ikke være med prismæssigt. CBB er billigere på alle
punkter. Andre teleselskaber har samme takst, hvis ikke laver, foruden
tilskud til nye mobiltelefoner. For mig at se er Telmore på vej fra et
lavpris selskab til et service selskab. Om det er godt eller skidt er
vel individuelt.
| |
DaneX (02-07-2004)
| Kommentar Fra : DaneX |
Dato : 02-07-04 23:16 |
|
"Georg" <linesnuden@hotmail.com> wrote in message
news:40e5a877$0$272$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Efter 1 time kan man lægge på og ringe op igen. Begrænsningen på 1 time er
> indført for, at man ikke skal bruge telefonen som babyalarm f.eks. Hvis
man
> ringer 20 min om dagen, kan Telmore ikke være med:) Jeg har iøvrigt selv
> bestilt unlimited, og regner med at spare 400-500 Kr om måneden.
Ja men stadig du må kun snakke i MAX 3 timer i dagstimerne.
Det er da en begrænsning. Så ergo er det ikke "Unlimited" og dermed dårlig
markedsføringsskik at kalde det det.
/DaneX
| |
Georg (03-07-2004)
| Kommentar Fra : Georg |
Dato : 03-07-04 03:19 |
|
Ja, 3 timer mellem 8 og 16. På en god dag, taler jeg måske 60-90 minutter,
vel at mærke om aftenen. Jeg ved godt, at det er "falsk markedsføring" MEN:
400 Kr om måneden for "så godt som ubegrænset taletid" til alle indenlandske
numre. Dèt er sgu da billigt:) Det eneste jeg kan klage over, er Telias
dækning. Den er godt nok ringe, om jeg så må sige.
Georg
"DaneX" <no@way.com> skrev i en meddelelse
news:40e5de88$0$23877$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Georg" <linesnuden@hotmail.com> wrote in message
> news:40e5a877$0$272$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Efter 1 time kan man lægge på og ringe op igen. Begrænsningen på 1 time
er
> > indført for, at man ikke skal bruge telefonen som babyalarm f.eks. Hvis
> man
> > ringer 20 min om dagen, kan Telmore ikke være med:) Jeg har iøvrigt selv
> > bestilt unlimited, og regner med at spare 400-500 Kr om måneden.
>
> Ja men stadig du må kun snakke i MAX 3 timer i dagstimerne.
> Det er da en begrænsning. Så ergo er det ikke "Unlimited" og dermed dårlig
> markedsføringsskik at kalde det det.
>
> /DaneX
>
>
| |
Morten DH (03-07-2004)
| Kommentar Fra : Morten DH |
Dato : 03-07-04 15:00 |
|
"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40e5a877$0$272$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Efter 1 time kan man lægge på og ringe op igen. Begrænsningen på 1 time er
> indført for, at man ikke skal bruge telefonen som babyalarm f.eks. Hvis
man
> ringer 20 min om dagen, kan Telmore ikke være med:) Jeg har iøvrigt selv
> bestilt unlimited, og regner med at spare 400-500 Kr om måneden.
Hvad sker der rent teknisk når den time opnås? Afbrydes forbindelsen,
begynder regningen bare at tælle, får man en advarsel eller skal man selv
holde øje tiden - nogen der ved det? Og samme med de 3 timer fra 8-16?
Hvad med roaming, koster det ekstra eller hvad?
Jeg er stadig ikke helt sikker på om ikke der er en "hage" et ellers andet
sted - Telia har jo ikke det bedste ry i branchen
| |
Bjarke Hansen (02-07-2004)
| Kommentar Fra : Bjarke Hansen |
Dato : 02-07-04 21:22 |
|
On Fri, 2 Jul 2004 20:04:20 +0200, "DaneX" <no@way.com> wrote:
>> Der er vist ikke anden begrænsning at hver samtale ikke må varer mere
>> end 1 time. og max 3 timer mellem 8 og 16 på hverdage.
>
>Ja det er skønt med "unlimited" taletid med begrænsninger :)
hvorfor skulle teleselskaberne lave noget som folk så hurtigt vil
udnytte så de er næd til senere at nedlække abonnementet.?
Der skal trodsalt betales samtraffik til de andre teleselvskaber som
folkt så ringer til.. og det er jo penge direkte ud af telia´s lommer.
De er jo ligesom nød til at begrænse det lidt.
| |
Anders (02-07-2004)
| Kommentar Fra : Anders |
Dato : 02-07-04 21:27 |
|
Bjarke Hansen wrote:
>>Ja det er skønt med "unlimited" taletid med begrænsninger :)
>
> hvorfor skulle teleselskaberne lave noget som folk så hurtigt vil
> udnytte så de er næd til senere at nedlække abonnementet.?
Mon ikke det er en kommentar til Telias misvisende markedsføring. Det er
jo ikke unlimited (hvis de altså ved hvad det betyder hos Telia ),
det er jo nogle begrænsninger.
| |
Bjarke Hansen (02-07-2004)
| Kommentar Fra : Bjarke Hansen |
Dato : 02-07-04 21:44 |
|
On Fri, 02 Jul 2004 22:27:12 +0200, Anders <anders@NOSPAMTOME> wrote:
>Bjarke Hansen wrote:
>>>Ja det er skønt med "unlimited" taletid med begrænsninger :)
>>
>> hvorfor skulle teleselskaberne lave noget som folk så hurtigt vil
>> udnytte så de er næd til senere at nedlække abonnementet.?
>
>Mon ikke det er en kommentar til Telias misvisende markedsføring. Det er
>jo ikke unlimited (hvis de altså ved hvad det betyder hos Telia ),
>det er jo nogle begrænsninger.
jeg synes det forholdsvis fair at kalde det det. når de nu skriver
rimeligt tydeligt at der er et par begrænsninger.
Hvad fanden skal man lave på arbejdet, hvis man snakker mere end 3
timer mellem 8-16??? og ikke kan finde ud af at holde kæft 1 gang
timen?
| |
DaneX (02-07-2004)
| Kommentar Fra : DaneX |
Dato : 02-07-04 23:19 |
|
> Hvad fanden skal man lave på arbejdet, hvis man snakker mere end 3
> timer mellem 8-16??? og ikke kan finde ud af at holde kæft 1 gang
> timen?
Nu er det jo ikke alle mennesker, som arbejder mellem 8 og 16 vel?
Men stadig i følge et par ordbøger:
unlimited [an´limitid] adj. ubegrænset; grænseløs; ubetinget
ubegrænset [ZubeYgränOsSð] adj. - , ubegrænsede
1. som er uden grænser med hensyn til mål, størrelse el.lign. = UINDSKRÆNKET
d have ubegrænsede midler til sin rådighed · ubegrænset ansvar · ubegrænset
frihed
Og ja, det er dårlig markedsføringsskik så at kalde deres produkt for Telia
Unlimited, når det ikke er tilfældet.
/DaneX
| |
DaneX (02-07-2004)
| Kommentar Fra : DaneX |
Dato : 02-07-04 23:20 |
|
> ubegrænset [ZubeYgränOsSð] adj.
Ok det var en skidt copy'n'paste fra min elektroniske Politikens Nudanske
Ordbog :)
| |
John (03-07-2004)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 03-07-04 17:23 |
|
"DaneX" <no@way.com> skrev i en meddelelse
news:40e5df45$0$23880$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Og ja, det er dårlig markedsføringsskik så at kalde deres produkt for
Telia
> Unlimited, når det ikke er tilfældet.
Hvis folk ikke misbrugte den slags tiltag, men stadig brugte det med
omtanke, ville det sikkert ikke være nødvendig med den slags begrænsninger.
Vi så jo hvordan det gik da Telmore tilbød gratis ubegrænset GPRS i en
periode.
Mvh
John
| |
Anders Lund (03-07-2004)
| Kommentar Fra : Anders Lund |
Dato : 03-07-04 18:35 |
|
John wrote:
> Vi så jo hvordan det gik da Telmore tilbød gratis ubegrænset GPRS i en
> periode.
Uden at være sikker, men var det ikke kun en "test" periode?
--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
| |
Claus E Beyer (03-07-2004)
| Kommentar Fra : Claus E Beyer |
Dato : 03-07-04 18:33 |
|
"John" <jk7410@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cc6mhc$p6f$1@news.cybercity.dk
> "DaneX" <no@way.com> skrev i en meddelelse
> news:40e5df45$0$23880$14726298@news.sunsite.dk...
>> Og ja, det er dårlig markedsføringsskik så at kalde deres produkt for Telia
>> Unlimited, når det ikke er tilfældet.
> Hvis folk ikke misbrugte den slags tiltag, men stadig brugte det med
> omtanke, ville det sikkert ikke være nødvendig med den slags begrænsninger.
> Vi så jo hvordan det gik da Telmore tilbød gratis ubegrænset GPRS i en
> periode.
Jeg kunne godt tænke mig at der kom et tilbud med GPRS Unlimited med en fast
månedspris for frit GPRS-forbrug. Så ville jeg endelig få taget mig sammen til
at få nedlagt den forpulede fastnettelefon.
Claus
| |
Martin Johansen [600~ (04-07-2004)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 04-07-04 20:55 |
|
On Sat, 03 Jul 2004 18:23:05 +0200, John wrote:
> Vi så jo hvordan det gik da Telmore tilbød gratis ubegrænset GPRS i en
> periode.
Hvordan gik det da? (har ikke lige hørt noget om det)
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 ( http://counter.li.org)
| |
Hans Paulin (04-07-2004)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 04-07-04 21:25 |
|
Martin Johansen [6000] skrev:
> Hvordan gik det da? (har ikke lige hørt noget om det)
....der blev lagt loft over forbruget...
--
Med venlig hilsen
Hans
| |
Martin Johansen [600~ (05-07-2004)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 05-07-04 23:06 |
|
On Sun, 04 Jul 2004 22:24:44 +0200, Hans Paulin wrote:
> Martin Johansen [6000] skrev:
>
>> Hvordan gik det da? (har ikke lige hørt noget om det)
>
> ...der blev lagt loft over forbruget...
Sådan uden videre?
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 ( http://counter.li.org)
| |
Hans Paulin (06-07-2004)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 06-07-04 08:17 |
| | |
Martin Johansen [600~ (06-07-2004)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 06-07-04 11:36 |
| | |
Hans Paulin (06-07-2004)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 06-07-04 12:19 |
|
Martin Johansen [6000] skrev:
> Tak for link - så kan jeg lige læse lidt om det.
Velbekomme!
--
Med venlig hilsen
Hans
| |
Quadro (04-07-2004)
| Kommentar Fra : Quadro |
Dato : 04-07-04 14:30 |
|
"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message news:40e58ced$0$14530
>
> Jeg er iøvrigt tilfreds Orange kunde gennem mere end 4 år; men de har
> desværre ikke tænkt sig at følge trop med et tilsvarende abonnement på
> nuværende tidspunkt
>
Nå...min ven ringede bare til Orange og sagde at han ville have noget
tilsvarende. Det fik han så. Fri tale, 399,- SMS 17 øre
| |
Morten DH (04-07-2004)
| Kommentar Fra : Morten DH |
Dato : 04-07-04 17:27 |
|
"Quadro" <quadro_jog@SPAMISEVILINDEEDhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cc90oa$2mue$1@news.cybercity.dk...
> Nå...min ven ringede bare til Orange og sagde at han ville have noget
> tilsvarende. Det fik han så. Fri tale, 399,- SMS 17 øre
Hmm jeg skrev til support og spurgte om de havde planer om at indføre noget
tilsvarende - fik svaret at de lige havde oprettet et nyt abonnement (Go) og
ikke havde planer om at lave flere nye abonnementer på nuværende tidspunkt.
Ved du tilfældigvis hvad din vens abonnement hedder? Så må jeg lige have fat
i nakken på support igen...
| |
Michael (05-07-2004)
| Kommentar Fra : Michael |
Dato : 05-07-04 22:18 |
|
Det er et modul du kan tilmelde dig hvis du har et Go abn. - det hedder Max.
Men ellers spørg dem derinde det er ikke et hemmeligt produkt
"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message
news:40e82fcc$0$12562$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> "Quadro" <quadro_jog@SPAMISEVILINDEEDhotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:cc90oa$2mue$1@news.cybercity.dk...
> > Nå...min ven ringede bare til Orange og sagde at han ville have noget
> > tilsvarende. Det fik han så. Fri tale, 399,- SMS 17 øre
>
> Hmm jeg skrev til support og spurgte om de havde planer om at indføre
noget
> tilsvarende - fik svaret at de lige havde oprettet et nyt abonnement (Go)
og
> ikke havde planer om at lave flere nye abonnementer på nuværende
tidspunkt.
>
> Ved du tilfældigvis hvad din vens abonnement hedder? Så må jeg lige have
fat
> i nakken på support igen...
>
>
| |
Flemming Joensson (05-07-2004)
| Kommentar Fra : Flemming Joensson |
Dato : 05-07-04 22:28 |
|
"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in
news:40e82fcc$0$12562$ba624c82@nntp03.dk.telia.net:
> Hmm jeg skrev til support og spurgte om de havde planer om at indføre
> noget tilsvarende - fik svaret at de lige havde oprettet et nyt
> abonnement (Go) og ikke havde planer om at lave flere nye abonnementer
> på nuværende tidspunkt.
>
> Ved du tilfældigvis hvad din vens abonnement hedder? Så må jeg lige
> have fat i nakken på support igen...
>
Uden at vide det vil jeg gætte på at det ikke er et abonnement - men
Orange's forsøg på at beholde en af deres gode kunder.
Sonofon er også til at tale med, hvis man er en af dem der smider mange
penge i deres kasse. Har boet i Aalborg mens jeg læste på uni og kendte et
par stykker i Sonofons "Save"-afdeling.
Så hvis du føler du er en af dem der smider (for) mange penge i Oranges
kasse, så ring ind til dem og sig at du ønsker at opsige dit abonnement for
at skifte til Telias Unlimited. Hvis de bare er en lille smule interesseret
i at beholde deres storkunder (hvilket det lyder til at de er), så vurderer
de om du er en god kunde og siger så farvel, eller special-price-for-you-
my-friend :)
/Flemming
| |
Johnny (08-07-2004)
| Kommentar Fra : Johnny |
Dato : 08-07-04 19:09 |
|
Flemming Joensson wrote:
> Uden at vide det vil jeg gætte på at det ikke er et abonnement - men
> Orange's forsøg på at beholde en af deres gode kunder.
>
> Sonofon er også til at tale med, hvis man er en af dem der smider mange
> penge i deres kasse. Har boet i Aalborg mens jeg læste på uni og kendte et
> par stykker i Sonofons "Save"-afdeling.
>
> Så hvis du føler du er en af dem der smider (for) mange penge i Oranges
> kasse, så ring ind til dem og sig at du ønsker at opsige dit abonnement for
> at skifte til Telias Unlimited. Hvis de bare er en lille smule interesseret
> i at beholde deres storkunder (hvilket det lyder til at de er), så vurderer
> de om du er en god kunde og siger så farvel, eller special-price-for-you-
> my-friend :)
>
> /Flemming
Mig bekendt så har SONOFON altså ikke en save-afdeling á la Orange og
Telia... jvf. evt. SONOFONs kundeservice.
Derimod blev eksisterende kunder tilbudt et "Selvhenter ligende
abonnement" under specielle vilkår et par måneder før www.selvhenter.dk
blev lanceret.
De specielle vilkår er efter lanceringen af Selvhenter blevet fjernet,
og kunderne overført til Selvhenter. Alle kunderne fik udleveret
vilkårene og på intet tidspunkt var der tale om "special prize for you
my friend" princippet. *Alle* kunder (udenfor bindingsperioden) kunne i
princippet ringe ind og tilmelde sig, men SONOFON gjorde ikke det store
nummer ud af det midlertidige abonnement (ingen offentlig reklame), da
Selvhenter alligevel blev lanceret nogle måneder senere.
--
Mvh. Johnny
Teleselskab: SONOFON
Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand
wrong answers
| |
Flemming Joensson (11-07-2004)
| Kommentar Fra : Flemming Joensson |
Dato : 11-07-04 22:51 |
|
Johnny <johnny_nospammail_@inpulse.dk> wrote in
news:40ed8df0$0$243$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:
> Mig bekendt så har SONOFON altså ikke en save-afdeling á la Orange og
> Telia... jvf. evt. SONOFONs kundeservice.
>
Jeg ved ikke om de har en sådan afdeling nu, men jeg har selv været til
samtale i pågældende afdeling (fik ikke jobbet iøvrigt for tre år siden
ca. Og dengang kendte jeg 3 der arbejde for Sonofon, hvoraf den ene hun
arbejdede i save-afdelingen. Og de havde skam bevilling til at tilbyde
endda meget store rabatter for at "redde" folk tilbage hvis de var skiftet
over til et af de andre selskaber... Men det var en individuel vurdering.
De gjorde det ikke ved personer med moderate forbrug, der skulle nogle gode
solide telefonregninger til før de var interesseret i at redde folk fra at
begå den fejl.
Mvh.
Flemming
| |
Johnny (12-07-2004)
| Kommentar Fra : Johnny |
Dato : 12-07-04 21:32 |
|
Flemming Joensson wrote:
> Johnny <johnny_nospammail_@inpulse.dk> wrote in
> news:40ed8df0$0$243$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:
>
>
>>Mig bekendt så har SONOFON altså ikke en save-afdeling á la Orange og
>>Telia... jvf. evt. SONOFONs kundeservice.
>>
>
>
> Jeg ved ikke om de har en sådan afdeling nu, men jeg har selv været til
> samtale i pågældende afdeling (fik ikke jobbet iøvrigt for tre år siden
> ca. Og dengang kendte jeg 3 der arbejde for Sonofon, hvoraf den ene hun
> arbejdede i save-afdelingen. Og de havde skam bevilling til at tilbyde
> endda meget store rabatter for at "redde" folk tilbage hvis de var skiftet
> over til et af de andre selskaber... Men det var en individuel vurdering.
> De gjorde det ikke ved personer med moderate forbrug, der skulle nogle gode
> solide telefonregninger til før de var interesseret i at redde folk fra at
> begå den fejl.
>
> Mvh.
> Flemming
Det var så også for 3 år siden... Meget er sket siden da.
--
Mvh. Johnny
Teleselskab: SONOFON
Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand
wrong answers
| |
|
|