Optimering af downloadhastighed?
Fra : Nic

Dato : 02-07-04 17:07

Hej!

Jeg har en webserver stående hos theplanet.com med 100mbit netkort.

Theplanet.com har 12gbit ud, så jeg burde få gode hastigheder derfra.

Hvordan optimerer jeg min downloadhastighed?
Ved at ændre i receive window eller?

Det skal sige den skalerer fint, så 1 download giver ca 400Kb/s, og 10
downloads giver ca 10x4000Kb/s.

Suggestions?

Fra : Soren (News)

Dato : 03-07-04 08:29

"Nic" <emailxyznifo@fogh.com> writes:

> [...]
> Ved at ændre i receive window eller?
>
> Det skal sige den skalerer fint, så 1 download giver ca 400Kb/s, og 10

Med fare for at slaa sig selv i hovedet (har ogsaa en server der, 3Tb/md
er jo fedt .. Hvad kan man bruge de danske hotellers 20Gb til saa -
proev at se paa http://www.web100.org/ ..

Forvent dog ikke at du kan traekke fulde 100Mbit/s fra USA hertil .. Maks
jeg har haft er omkring 3Mb/s per stroem derfra til Danmark.

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\

Fra : Nic

Dato : 03-07-04 08:33

> Med fare for at slaa sig selv i hovedet (har ogsaa en server der, 3Tb/md
> er jo fedt .. Hvad kan man bruge de danske hotellers 20Gb til saa -

Netop, det er helt skævt - bruger 10Gb/ dag i øjeblikket.

> Forvent dog ikke at du kan traekke fulde 100Mbit/s fra USA hertil .. Maks
> jeg har haft er omkring 3Mb/s per stroem derfra til Danmark.

Jeg trak uden problemer 80Mbit med nok tråde - derfor undrer det mig en tråd
ikke får mere?
Er der ISP-definerede begrænsninger et sted?

(pudsigt den ligger så fint omkring de 400Kb/s per tråd)

Fra : Soren (News)

Dato : 03-07-04 08:44

> [...]
> ikke får mere?
> Er der ISP-definerede begrænsninger et sted?
>
> (pudsigt den ligger så fint omkring de 400Kb/s per tråd)

Proev at se paa det www.web100.org som jeg linkede til .. Det er et kerne-
patch som dynamisk optimerer tcp-window-sizes baseret paa delay osv. Det
gav _meget_ gode forbedringer for mig ..

Hvis du vil have det maksimale ud af det, skal du optimere begge ender, dvs.
aendre tcp-window begge steder .. Saet den gerne meget stor, paa Linux er f.eks.
8Mb fuldt acceptabelt

Du skriver ikke lige om det er en linux server du har der? For det web-100
er kun til linux.

Du kan dog aendre tcp-window statisk paa de fleste platforme ..
Linux saetter du vaerdier i /proc/sys/net/ipv4/tcp_* og /proc/sys/net/core/[rw]mem_*
*BSD bruger du sysctl til at saette vaerdierne,
Windows saetter du TcpWindowSize i registry,
osv ..

Mvh,

--
___

Fra : Nic

Dato : 03-07-04 10:01

> Du skriver ikke lige om det er en linux server du har der? For det web-100
> er kun til linux.
Win2k3 :)

> Windows saetter du TcpWindowSize i registry,

Og det mener du er det eneste der forhindrer større hastigheder?

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 05-07-04 02:05

"Soren (News)" wrote:

> Med fare for at slaa sig selv i hovedet (har ogsaa en server der, 3Tb/md
> er jo fedt .. Hvad kan man bruge de danske hotellers 20Gb til saa -

Nu sidder jeg lige og kigger på deres priser og ser at 3TB/md
løsningen koster $500 mere end 2TB/md. Er der ikke mere fornuft i
at købe to servere af $200-250/md og lave noget loadbalancing for
at opnå 4TB/md, end der er i at bruge $200-250 på en server og
$500 for at opgradere denne fra 2Tb/md til 3TB/md?

> Forvent dog ikke at du kan traekke fulde 100Mbit/s fra USA hertil .. Maks
> jeg har haft er omkring 3Mb/s per stroem derfra til Danmark.

Nu bruger du generelt lille b til det hele ser jeg, mener du
3Mbit/s eller 3MByte/s?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Nic

Dato : 05-07-04 06:13

> [...]
> at opnå 4TB/md, end der er i at bruge $200-250 på en server og
> $500 for at opgradere denne fra 2Tb/md til 3TB/md?

Jo

Fra : Soren (News)

Dato : 05-07-04 07:22

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> writes:

[snip]
> [...]
> at opnå 4TB/md, end der er i at bruge $200-250 på en server og
> $500 for at opgradere denne fra 2Tb/md til 3TB/md?

Jo .. Jeg har da ogsaa kun selv 2Tb (standard) - ville bare pointere at
det var meget man kunne faa der saadan lige uden videre pr server ..

> Nu bruger du generelt lille b til det hele ser jeg, mener du
> 3Mbit/s eller 3MByte/s?

Ja undskyld, MByte/s .. I sidste linje ovenover, mener du ioevrigt 2Tbit/md
eller 2TBytes/md ?

Mvh,

--
___

Fra : Nic

Dato : 05-07-04 08:16

> Jo .. Jeg har da ogsaa kun selv 2Tb (standard) - ville bare pointere at
> det var meget man kunne faa der saadan lige uden videre pr server ..
Sjovt de er så dyre med xtra trafik - alle ville da vælge en xtra server -
men der må være en logisk grund.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 05-07-04 17:59

"Soren (News)" wrote:

> Ja undskyld, MByte/s .. I sidste linje ovenover, mener du ioevrigt 2Tbit/md
> eller 2TBytes/md ?

Oh, crap.. Under normale omstændigheder mener jeg bytes når jeg
bruger B og bit når jeg bruger b, men jeg kan godt se at den
smuttede..

--
Hygge..
Thomas