Når hunden løber væk....
Fra : Heidi

Dato : 02-07-04 08:59

Syntes lige, at jeg ville dele denne ubehagelige oplevelse med Jer...
For et par dage siden er min mand og jeg ude og gå aftenturen med
vores fire hunde (to skotter og to westier). På turen møder vi en lidt
usikker, ung, sort blandingstæve. Jeg vurderer, at hun er et års tid
gammel. Hun går forsigtigt hen imod mig, og jeg konstaterer, at hun
ikke har halsbånd på. Da hun løber rundt på vejen alene, så sætter jeg
snor og halsbånd fra min gamle hund på hende og tager hende med på
turen. Vi må jo finde hendes familie. Jeg går rundt i halvanden time
uden at møde nogen, som mangler denne dejlige tæve. Så går jeg hjem,
putter hende i bilen og kører rundt i lokalområdet for at se, om nogen
er ude og lede. Intet resultat.

To timer efter at jeg har fundet hende, ringer jeg til politiet og
bekendtgør, at jeg har denne unge hund i min varetægt. Til min store
overraskelse svarer de, at jeg bare skal lukke hende ud - 90% af alle
hunde finder jo hjem igen.... Jeg blev så gal! Men, deres svar var det
samme, det kunne de altså ikke gøre noget ved lige nu. Men, jeg kunne
jo beholde hende et par timer, så kunne det jo være, at de modtog en
efterlysning af hende... Senere ringede jeg igen og tilbød at køre
hende til pensionatet, men det måtte jeg ikke. Kl. 24 meddelte jeg
politiet, at jeg ville beholde hende til dagen efter.Hende og jeg sov
sammen i køkkenet Hun var noget af det sødeste. Næste morgen kl. 7
taler jeg igen med politiet - og nu finder de ud af, at de hellere må
få hende bragt på pensionat. En sød pensionatindehaver henter hende,
og jeg håber at det lille pus kan komme hjem..

Men, her ender historien ikke helt. Det viser sig, at jeg har fundet
hunden, fordi den er løbet væk fra en pension i mit lokalområde. I
mere end 12 timer har denne pension ikke manglet en af sine
pensionærer! Skræmmende. Mine hunde, som i øvrigt aldrig har været i
pension, skal aldrig passes der. Ikke nok med, at hunden kan løbe væk
og være væk i adskillige timer, den var dødsulten og havde betændelse
i øjet, da jeg fandt den. Så tager man ikke sit ansvar som
hundepension alvorligt.

Min konklusion på denne harmdirrende tråd er: Hvorfor tager politiet
det ikke alvorligt, når vi finder en bortløben hund. Hvorfor skulle
jeg kontakte politiet adskillige gange og nærmest hidse mig op, før
der - efter et halvt døgn skete noget. De gad ikke engang komme og
tjekke, om hunden var chippet! Hvad kan vi så bruge vores
id-mærkninger til? Og endeligt, hvordan kan en hundepension omgå sit
ansvar så skødesløst. Jeg er rystet.

Fra : Karina

Dato : 02-07-04 06:00

Meget skræmmende!!! Men det var godt du ikke gjorde som politiet sagde og
slap hende ud.

Det giver da noget til eftertanke, at pensionatet ikke straks fandt ud af,
at de manglede en hund.
Det bekræfter bare at min hund aldrig skal i pensionat.

Mange hilsner

Karina

Fra : Karina og Christian

Dato : 02-07-04 09:20

"Heidi" <heidi_rasmussen@hotmail.com> wrote in message
[klip]
> Og endeligt, hvordan kan en hundepension omgå sit ansvar så skødesløst.
Jeg er rystet.

Det kan jeg godt forstå. Man burde virkelig finde en måde at få underrettet
ejeren om episoden på, selv om det selvfølgelig er umuligt at finde dem. Det
er sikkert ikke et sted, de har lyst til at få deres hund passet en anden
gang, hvis man fortalte dem sandheden. Men man kunne frygte, at man fra
pensionatets side ikke nævner episoden for ejeren.

Heldigvis, at historien endte som den gjorde - at du var der og gjorde det
eneste rigtige.

Med venlig hilsen
Karina,
hvis hund aldrig har været i pensionet og aldrig kommer det

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-07-04 09:47

> [...]
>tjekke, om hunden var chippet! Hvad kan vi så bruge vores
>id-mærkninger til? Og endeligt, hvordan kan en hundepension omgå sit

Lad os høre navnet på den pension ? og det er altså ikke alle
politistationer der er sådan jeg har haft gode erfaringer da jeg
engang fandt en hund.

Punish der ikke i sin vildeste fantasi kunne lukke sin hund ind på en
pension total dyrplageri efter min mening !

Og hvis min hund havde været sådan et sted, selv om det aldrig sker,
men hvis nu, og den havde løbet væk og eventuelt blevet bidt eller
kørt ned, så havde ordet amok fået en hel ny betydning når jeg kom ned
på pensionen !

Men det er jo stof til eftertanke for alle dem der trods alt
efterlader deres hunde sådanne steder imens de sidder nede på malorca
og hygger sig !

Desuden kan jeg lige fortælle kort, at der hvor jeg voksede op kunne
vi høre hundene på pensionen 5km væk når vinden blæste rigtigt, de
hylede hele natten ! hver sommer skulle vi høre på alle de hunde der
hylede for at komme hjem igen til deres ejere ! dyrplageri er det
eneste ord der kan bruges om det !!! ikke underligt når man hører om
folk der fortæller at deres hund er blevet mærkelig eller agrasiv
efter sådan et ophold.

DAB-problem
Har andre herinde DAB-signalproblemer under Gladsaxesenderen?
og har i prøvet ny antenne hører jeg meget gerne om det

Fra : Holm

Dato : 02-07-04 16:38

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> Snip

Hej Punish .

> Lad os høre navnet på den pension ? og det er altså ikke alle
> politistationer der er sådan jeg har haft gode erfaringer da jeg
> engang fandt en hund.

Ja ..jeg vil også gerne have et navn ...

> Punish der ikke i sin vildeste fantasi kunne lukke sin hund ind på en
> pension total dyrplageri efter min mening !

Njaaaa...altså .
Der findes mange rigtig gode pensioner , og jo dygtigere folk man ansætter
sådanne steder ( som mig feks ) jo bedre ...
Jeg har set en pension inde fra gennem et år , og jeg kan da love dig at da
jeg var ansat , var der ikke én eneste hund der havde det skidt , for så
brugte jeg meget tid på at sidde hos den , eller gå tur ....men men men
....jo der findes ligeså mange dårlige pensioner ( og mennesker) ..derfor
skal man altid tage ud og besøge pensioner "uventet"...!!

> [...]
> men hvis nu, og den havde løbet væk og eventuelt blevet bidt eller
> kørt ned, så havde ordet amok fået en hel ny betydning når jeg kom ned

Ditto !

> Men det er jo stof til eftertanke for alle dem der trods alt
> efterlader deres hunde sådanne steder imens de sidder nede på malorca
> og hygger sig !

Der findes mange enlige som ikke har nogen til at hjælpe sig med deres
hund...og så er det altså en udmærket løsning .....men jeg kan godt følge
dig ...

> [...]
> eneste ord der kan bruges om det !!! ikke underligt når man hører om
> folk der fortæller at deres hund er blevet mærkelig eller agrasiv

Punish...det er jo ikke sikkert de hyler for at komme hjem , gør dem nu ikke
til små mennesker igen ...vel ?
Hunde holder faktisk af at hyle i kor , uanset hvor sørgeligt det så end kan
lyde !!!

Jeg tog faktisk gerne en hyletur med hundene , og derefter var den dejligste
ro og samhørighed ...))

> DAB-problem..?..Dab problem...tjaa, når det regner , så har jeg et
dab-problem på mit gulv (lol) ..sorry...

Mange hilsener (søde) Holm

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-07-04 19:56

> [...]
>...jo der findes ligeså mange dårlige pensioner ( og mennesker) ..derfor
>skal man altid tage ud og besøge pensioner "uventet"...!!

,,,,,,,,ja om natten men hvor mange gør det ?

> [...]
>til små mennesker igen ...vel ?
>Hunde holder faktisk af at hyle i kor , uanset hvor sørgeligt det så end kan

,,,,,hmm den køber jeg altså ikke, når en hund hyler så kalder den,
det er jeg overbevist om, hvad skulle det ellers være.

>dab-problem på mit gulv (lol) ..sorry...

har nu læst den 4 gange og forstår den stadig ikke ? nå men jeg
går ud fra at du ikke har nogen dab-radio ikke ? skulle dab mon
betyde sjap

Fra : Holm

Dato : 03-07-04 08:47

> ,,,,,,,,ja om natten men hvor mange gør det ?

Hvorfor om natten ?
De fleste pensioner aftaler besøg både i og uden for åbnings tid , men
kommer man uventet ( om dagen , indenfor åbnings tid) så får man faktisk et
ret godt billede af hvordan pensionen fungerer .

Jeg synes du er meget tilbøjelig til at dømme alt og alle over én kam og det
er altså bare ikke fair , for sådan er det ikke .
Desuden kan de fleste pensioner slet ikke tillade sig at levere en dårlig
"vare" da de på den måde undergraver deres eget ry og dermed mister sine
kunder .

> ,,,,,hmm den køber jeg altså ikke, når en hund hyler så kalder den,
> det er jeg overbevist om, hvad skulle det ellers være.

Ja , den kan godt kalde , ( men det er som regel hvis den er fuldstændig
alene ) når flere hunde er sammen styrker det rent faktisk sammenholdet i
"gruppen" hvilket er studeret på både hunde og ulve især . ( har lige været
på kursus i emnet..)

Jeg siger ikke at hunden ikke kan savne sine mennesker , selvfølgelig kan de
det , ligesom børn i dagpleje og på institutioner kan savne deres forældre ,
men det gør det hverken til dyre- eller menneske plageri.....
Nogle hunde og mennesker for den sags skyld , kan ikke holde til mosten ,
men så kender man forhåbentligt sin hund godt nok til at vide det , men de
fleste hunde klarer det absolut fint , de er faktisk hurtige til at indordne
sig under nye forhold ..

Det lyder som om du har et noget galt billede på hvordan det foregår i
pensioner , det virker som om du ser det som én gang dyremishandling , og
det har du nu ikke ret i , overhovedet .

Hvis du vil ændre noget , så skulle du faktisk tage og blive hunde lufter på
et internat/pension så kunne du gøre en forskel , en virkelig forskel !! Og
så kunne du se at ikke alle hunde lider under en ferie , langtfra ....!!

> har nu læst den 4 gange og forstår den stadig ikke ? nå men jeg
> går ud fra at du ikke har nogen dab-radio ikke ? skulle dab mon
> betyde sjap

Næ..jeg mente såmænd bare hunde-dabber ...)

Mange hilsener Holm

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-07-04 09:12

On Sat, 3 Jul 2004 09:47:24 +0200, "Holm" <dortheholm@mail.dk> wrote:

>"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

>Hvorfor om natten ?

,fordi der kan man høre hvordan de har det og hvor meget de savner
deres mennesker, for ja om dagen har de det sikkert fint, hunde er jo
taknemmelige dyr der logrer med halen bare man siger hej, men jeg
mener at det at de hyler natten lang er et tydeligt tegn på at de ikke
har det godt, og faktisk kalder på deres mennesker "som jo bare sidder
og feder den nede syd på"

> [...]
>"gruppen" hvilket er studeret på både hunde og ulve især . ( har lige været

,jammen de kalder jo stadig selv om de er mange sammen, så det lydder
da ikke til at hjælpe at de er mange sammen, det forstår jeg ikke ?

> [...]
>fleste hunde klarer det absolut fint , de er faktisk hurtige til at indordne

,,tjae jeg skal jo selvfølgelig ikke generalisere og sige at alle
hunde har det sårligt sådan et sted, men i rigtig mange år har jeg
hørt på den hyle hver nat hele sommeren, så der er mange der ikke
kunne indordne sig det er helt sikkert.

>Det lyder som om du har et noget galt billede på hvordan det foregår i
>pensioner , det virker som om du ser det som én gang dyremishandling , og
>det har du nu ikke ret i , overhovedet .

,,tjae det er nu bare min holdning, når en hund er glad og tilfreds så
hyler den ikke om natten ! det gør din egen hund vel heller ikke vel ?
min gør heller ikke ! de hyler kun når de har det skidt ! som en anden
skriver som signatur, hundene har kun en gud og det er dig behandl dem
som du selv ville behandles "noget ligende" og så vil jeg spørge
dig ville du selv smides i et bur sammen med en masse fremmede
mennesker hver sommer i et par uger ? nej vel, tror du ikke også at
der ville være en rissiko for at du kom til at tude lidt hvis du sad
der og du ikke vidste hvor din kone og børn var taget hen og du ikke
vidste hvornår eller om de kom tilbage efter dig ?

og ja det er at menneskeliggøre hundene, men det mener jeg godt man
kan her de er meget sociale dyr

>Næ..jeg mente såmænd bare hunde-dabber ...)

,nååee øv ingen dab-radioejere indtil videre

Fra : fam. Ager

Dato : 02-07-04 10:02

"Heidi" <heidi_rasmussen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tjekke, om hunden var chippet! Hvad kan vi så bruge vores
> id-mærkninger til? Og endeligt, hvordan kan en hundepension omgå sit

Hej!

Jeg har også haft sådan en oplevelse med politiet. En new foundlænder, der
traskede rundt på midterstriberne på en befærdet landevej. Jeg huggede
bremserne i, og fik hunden hen til mig, og konstaterede at den hverken havde
halsbånd eller tattoo. Ind i bilen og hjem til mine i forvejen 3 hunde.
Jeg ringede til politiet, som egentlig var ret ligeglade, og ihvertfald ikke
ville hente hunden i dag..., men de fik mit tlf. nr. i tilfælde af ejere der
manglede en hund....

efter nærmere eftersyn, konstaterede jeg, at den ellers elskelige bamse, var
fyldt med øremider, en stinkende fedtet pels, i det hele taget ret forsømt
at se på.

Der er det man tænker sit, og nærmest håber at ingen henvender sig..., men
enden på det blev at sidst på eftermiddagen kom en ca. 10 års knægt, og
slæbte hunden med hjem, da forældrene ikke havde "tid"!!.
Jeg kontaktede igen politiet og berettede om min harme, men de ville ikke
stille noget op, kun hvis der kom gentagne anmeldelser.

Ingen tvivl om at den hund var til overs, og jeg kan blive så forbandet over
at folk ikke er i stand til at tage vare på sine dyr, idet mindste erkende
det, og skille sig af med dyrene på en PÆN måde!!.

Harme hilsner, Marie.

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-04 10:07

> [...]

> tjekke, om hunden var chippet! Hvad kan vi så bruge vores
> id-mærkninger til? Og endeligt, hvordan kan en hundepension omgå sit

Hej Heidi !

Godt at det hele endte godt og godt at du ikke lukkede hunden ud igen.

Vi fandt også engang en hund, der var kommet på afveje. Jeg ringede til
Falck og de kom og hentede hunden så hurtigt de kunne og kørte den til
nærmeste internat. Så ring til Falck, hvis du skulle komme i den situation
igen.
Det er trist, at politiet ikke tager sådan noget alvorligt, for det er jo en
meget skræmmende situation, for en hundeejer og være i.
Det er også for dårligt, at en hundepension ikke kan finde ud af, at passe
på folks hunde, når det nu er det de lever af. Endnu værre er det, at de
ikke opdager, at hunden mangler...

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Rikke Andersen

Dato : 02-07-04 10:22

> [...]
> bekendtgør, at jeg har denne unge hund i min varetægt. Til min store
> overraskelse svarer de, at jeg bare skal lukke hende ud - 90% af alle

Ja jeg må også sige at jeg er MEGET harm og rasende over sådan et svar. Hvad
så med de sidste 10% ????

Nu ved jeg godt at man ikke skal hænge folk ud offentligt men jeg kunner
personligt godt tænke mig navnet på pensionen (særligt hvis den ligger på
Fyn) for jeg får da ind i mellem henvendelser fra kursister og lign. der har
brug for en pension og sådan et sted ville jeg jo elske at fraråde med arme
og ben.

Mange ligeså harme hilsner

Rikke Andersen

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-07-04 10:36

On Fri, 2 Jul 2004 11:21:54 +0200, "Rikke Andersen" <ra@danms.dk>
wrote:

> [...]
>brug for en pension og sådan et sted ville jeg jo elske at fraråde med arme

enig lad os få navnet på pensionen, det kan da eventuelt rede nogen
herinde fra at sætte deres hund derind

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-04 12:11

> [...]

> tjekke, om hunden var chippet! Hvad kan vi så bruge vores
> id-mærkninger til? Og endeligt, hvordan kan en hundepension omgå sit

Prøver lige igen. Undskylder hvis indlægget dukker op to gange....

Fra : Carina

Dato : 02-07-04 13:33

Mener det er Dyrefondet som gerne vil have at vide hvilke politistationer,
som nægter at tage affære når der er løbet hunde bort, det må de nemlig
ikke, de skal optage rapport og sørge for videre behandling af hunden.
/Carina

Fra : JSC

Dato : 02-07-04 20:53

"Heidi" <heidi_rasmussen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Syntes lige, at jeg ville dele denne ubehagelige oplevelse med Jer...

Det er jo bare noget forbandet sjusk fra politiet - Bed altid om navnet på
den person du anmelder det til. Sjovt nok bliver de fleste lidt mere
opmærksomme, når man beder om deres navn....

Eller kør op og aflever den på stationen og bed om at få en kvittering - Jeg
vil godt se den politistation der lukker en hund løs de har skrevet en
kvittering på....

/Jørgen

Fra : x Vuf x

Dato : 02-07-04 21:26

2 Jul 2004 00:59:24 -0700, Heidi wrote:

> [...]

>en pension i mit lokalområde. I mere end 12 timer har denne pension
>ikke manglet en af sine pensionærer! Skræmmende.

Mere end skræmmende! Nu var du en fornuftig hundeejer, men tænk om en
ikke-hundekyndig autoritetstro person havde taget hunden med hjem og
så havde gjort, som politiet sagde?! Den kunne jo netop IKKE finde hjem!

>Ikke nok med, at hunden kan løbe væk og være væk i adskillige timer,
>den var dødsulten og havde betændelse i øjet, da jeg fandt den.
>Så tager man ikke sit ansvar som hundepension alvorligt.

Selvfølgelig var den sulten; den havde jo været væk længe.
Da man ikke ved, hvor lnge hunden har været i pensionen, kan den
ha' haft den øjenbetændelse, INDEN den kom i pension!

> [...]
>det ikke alvorligt, når vi finder en bortløben hund. Hvorfor skulle
>jeg kontakte politiet adskillige gange og nærmest hidse mig op, før

Man kan atte fastslå, at lovens vogtere er luddovne!

>De gad ikke engang komme og tjekke, om hunden var chippet!
>Hvad kan vi så bruge vores id-mærkninger til?

Ikke en fis!

>Og endeligt, hvordan kan en hundepension omgå sit
>ansvar så skødesløst. Jeg er rystet.

Tænk at den kunne løbe fra dem...Rystende!

--
Mvh Sonja P. sonpetnospam@pc.dk http://www.sonpet.dk

Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
som du vil, din gud skal behandle dig...

Fra : Kim Christensen

Dato : 02-07-04 22:33

heidi_rasmussen@hotmail.com (Heidi) wrote in message news:<282c18fe.0407012359.50d95c42@posting.google.com>...

> [...]
> bekendtgør, at jeg har denne unge hund i min varetægt. Til min store
> overraskelse svarer de, at jeg bare skal lukke hende ud - 90% af alle

klip!

De gad ikke engang komme og
> tjekke, om hunden var chippet! Hvad kan vi så bruge vores
> id-mærkninger til? Og endeligt, hvordan kan en hundepension omgå sit
> ansvar så skødesløst. Jeg er rystet.

Jeg har været i en lignende situation, hvor jeg fandt enhund mens jeg
var ude med mine egne. Jeg ringer til politiet i Sønderborg, som lyder
meget lidt interesseret, og slutter med at spørge om jeg ikke bare vil
beholde hunden, når jeg nu har to i forvejen.

Så går jeg igen en tur i området med alle hunde, og finder til sidst
ejeren, der bare paser snorenud af hånden på mig, så jeg må løbe efter
hende og sige at det altså er min snor. Jeg får allernådigst snoren,
og hun skrider. Det er så svært at sige tak...

Hilsen Kim