Autostol - hvilken skal man vælge?
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 02-07-04 07:00

Vi skal til at investere i en ny autostol til vores datter, men er lidt
i tvivl om, hvilket mærke og model vi skal vælge. Autostolen skal dække
fra 9 kilo og gerne et godt stykke "der-op-af".

Vi har overvejet en Britax Trio, men vil gerne høre jeres erfaringer,
anbefalinger og advarsler både hvad angår førnævnte stol men også
omkring andre autostole.

På forhånd tak for hjælpen.

Henriette Døssing

Fra : karsten klaaby

Dato : 02-07-04 07:51

Klip."..........Vi har overvejet en Britax Trio............"Klip en hel
masse......

Vi har lige købt en britax freeway (ønskebørn) til vores tredie barn af den
simple årsag af det var en af de få stole der kunne sættes fast i hofteselen
(2 punkt sele), derudover er det en fin stol til prisen. Vi er glade for
den.

MVH Pia

Fra : P.Plys

Dato : 02-07-04 11:34

Bilbladet Motor har lige lavet en test af autostole.
Der nævner de Römer King TS som den bedste(4 stjerner) i jeres
vægtklasse(9-18 kg). Hvor Britax får 3 stjerner.
Vi selv har en Recaro start som vi er enormt glade for. Men vi har gudskelov
ikke prøvet, at køre galt med den, så der ved vi ikke hvordan den reagere.
Men forbrugernes hus har garanteret testet alle på markedet, så der kan i
sikkert læse meget mere.
Pris på Römer King er ca. 1.600,-
Hilsen Heidi

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 02-07-04 12:29

P.Plys wrote:
> Bilbladet Motor har lige lavet en test af autostole.

Er det den nyeste udgave?

Henriette Døssing

Fra : karsten klaaby

Dato : 02-07-04 14:39

Klip
....vi ikke hvordan den reagere.
> Men forbrugernes hus har garanteret testet alle på markedet, så der kan i
> sikkert læse meget mere.

Klip

Hej igen

Men husk også lige at tænke over hvor i bilen stolen skal sidde, da det som
sagt ikke er alle stole der kan sidde i hofteselen, hvis man gerne vil have
stolen i midten.

MVH Pia

Fra : Preben Jepsen

Dato : 02-07-04 15:52

Ja. Det er det helt nye blad. Det kom med posten i dag.

Fra : Karina & Søren

Dato : 02-07-04 16:05

"P.Plys" <roennevang@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Pris på Römer King er ca. 1.600,-
> Hilsen Heidi
>
> Vi har en Römer King, og den er bare super. Den kan for øvrigt også
sidde i hoftesele

Karina

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 03-07-04 08:45

Fischer & Døssing wrote:
> Vi skal til at investere i en ny autostol til vores datter, men er
> lidt i tvivl om, hvilket mærke og model vi skal vælge. Autostolen
> skal dække fra 9 kilo og gerne et godt stykke "der-op-af".

Vi kan varmt anbefale Römer King.
Den virker solid, som god kvalitet, og får iøvrigt fremragende kritik i
diverse tests rundt omkring.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Lars Raaby

Dato : 03-07-04 12:55

Søren C. Fischer skrev bl.a.:

> Vi kan varmt anbefale Römer King.
> Den virker solid, som god kvalitet, og får iøvrigt fremragende
> kritik i diverse tests rundt omkring.

Kan der købes ny betræk til de stole?
Jeg kan se at de kan købes til en plovmand men er tit slidte i
betrækket.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 03-07-04 16:52

Lars Raaby wrote:

> Kan der købes ny betræk til de stole?
> Jeg kan se at de kan købes til en plovmand men er tit slidte i
> betrækket.

Ja det skulle man kunne, men vi har ikke lige selv haft det behov...
Jeg kan se at BabySam sælger et betræk til "Römer King 2" for 400,-
Det skal man nok lige tage højde for hvis man køber brugt stol...

Fra : Toby

Dato : 02-08-04 00:23

En ting er sikkert ang. autostole, hvis man kører længere ture (over ½ time)
med børnene: lad være med at købe en billig en til 300 kr- Du fortryder det
mange gange! Vores datter hylede hver evig eneste gang hun skulle sidde i
den billige autostol vi havde købt til hende. ( en billig en fra Bilka til
399.00) Vi har nu købt en Recaro stol til hende, men alt udstyret til ( som
ialt løb op i ca. 2300,00 kr) men det var pengene værd, og nu skal vi have
en til til vores søn. Recaro påstår at de kan bruges til børnene er 12 år
gamle, men spørgsmålet er nok hvorvidt en 12 årig gider sidde i en
autostol.......

mvh

Torben

Fra : Cat

Dato : 02-08-04 07:20

"Toby" <tcj@FJERNDETTEka-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en til til vores søn. Recaro påstår at de kan bruges til børnene er 12 år
> gamle, men spørgsmålet er nok hvorvidt en 12 årig gider sidde i en

Min 7-årige har lige fået ny stol - en af dem, der duer til 140 cm. Det er i
virkeligheden centimetrene, der er afgørende. De passer ikke til
voksenseler, før de har den nødvendige højde.

Tine