underligt sår
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 01-07-04 22:03

Hejsa

Jeg har opdraget et underligt sår på Nicki's hale. Først troede jeg det var
en lille knude, så jeg klippede hårene af på halen på steder hvor der var
noget mystisk for at se hvordan det så ud. Det virker heldigvis ikke så en
knude, men nærmere som et stort sår der er ved at hele, altså ved at danne
en sort hård skorbe. jeg vil ikke pille for meget i det, men hvad kan det
være?. Han har ikke været oppe og slås, og han har heller ikke selv bidt
sig. Hvad kan det være?

Mange hilsner fra

Bolette og Nicki ( der nu har en hårløs plet på halen )
www.bolettes.dk

Fra : Charlotte Sylvia Jen~

Dato : 01-07-04 23:24

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sig. Hvad kan det være?
>
> Mange hilsner fra
>
> Bolette og Nicki ( der nu har en hårløs plet på halen )

Hej

På halen er der en kirtel de ikke bruger til noget cirka 5- 10 cm fra
haleroden, og den kan godt danne en "skorpe", nogen hunde har heller ikke
så meget hår der i øvrigt
> Hvor er såret henne?
Hvis du kan tage et billede af det kan jeg fortælle om det er det eller om
du skal tage et smut til dyrlægen for at få det tjekket
'
Hilsen Charlotte

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 02-07-04 20:04

Hej Charlotte

"Charlotte Sylvia Jensen" <safira@mail.dk> skrev i en meddelelse
> På halen er der en kirtel de ikke bruger til noget cirka 5- 10 cm fra
> haleroden, og den kan godt danne en "skorpe", nogen hunde har heller ikke
> så meget hår der i øvrigt

Jamen det skal nok passe at det måsek kan være det. Det passer med at det er
ca 10 cm fra haleroden.

> Hvis du kan tage et billede af det kan jeg fortælle om det er det eller om
> du skal tage et smut til dyrlægen for at få det tjekket

Jeg har ikke taget et billed af det, så det kan du desværre ikke hjælpe mig
med, men ellers tak for din søde hjælp.

Jeg tror ikke det er noget alvorligt så jeg behøver gå til dyrlæge, men jeg
vil naturligvis holder øje med det. Men efter jeg har baberet hårene væk
omkring ståret, har Nicki selv fjernet skorpen, og nu ser det meget pænt ud,
så jeg tror måske det er det du fortæller.

Tak endnu engang for din hjælp

Knus Bolette
www.bolettes.dk

Fra : JBH

Dato : 01-07-04 23:56

> [...]
> være?. Han har ikke været oppe og slås, og han har heller ikke selv bidt

Det er ikke så længe siden der var en som skrev om et sår som viste sig at
være fra resterne af 3 skovflåter som sad fast i huden. Virker det betændt
omkring såret (rødt/hævet) ?

mvh
JBH

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 02-07-04 20:12

Hej JBH

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er ikke så længe siden der var en som skrev om et sår som viste sig at
> være fra resterne af 3 skovflåter som sad fast i huden. Virker det
betændt
> omkring såret (rødt/hævet) ?

Det var faktisk også min første tanke, eller dvs, jeg tænkte på inden jeg så
det var et sår på om det var en flåt, men det kom jeg fra, for det tyder det
nemlig ikke på det er. Men ellers et udemærker bud

Nej, det virker ikke betændt, hverken rødt el. hævet, og nu hvor Nicki selv
har fået fjernet skorpen, ser det ganske pænt ud, så det er nok ikke noget
særligt. Men som jeg skrev i indlægget til Charlotte vil jeg naturligvis
holde øje med det.

I øvrigt tak for dit bud

knus Bolette
www.bolettes.dk