Så kom seancen 2
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 01-07-04 21:30

Så er det hele faldet lidt mere på plads, så jeg kan prøve
at beskrive forløbet.

Da Anette har fået sat sig godt tilrette forklare hun lidt om hvordan det
fungere (har nogle af jer set åndernes magt ? ) hun vender opmærksomheden
indad og søger kontakt med Sisse's sjælegruppe, der gik vel et par minutter.
Vi havde på forhånd aftalt at hun sagde beskeder og svar højt og jeg tog
notater, nogle gange gik det så hurtigt at hun talte engelsk, vi kunne ikke
snakke samtidig. Sisse (Baby) præsenterede sig som Sissenay,
og så gik snakken ellers, det var meget springende fra
at være om hende selv, om mig, om de øvrige katte, bl.a at den gamle hunkat
(Banja) synes at hun (Sisse) var en pestilens *GG* det vekslede meget
mellem alvor og sjov

Så kom Miss Hong Kong og fortalte lidt om sit liv før DK, om stenkast,
stokkeslag og spark når hun søgte hen mod mennesker for at finde mad, om den
dag hvor hun endte i lufthavnshallen, hun blev jagtet af et par store hunde
og vidste at hun højdrægtig ikke kunne løbe fra dem så hun søgte ind i
hallen i håbet om at når der var mennesker omkring ville hundene ikke følge
hende, der
mellem kasser gemte hun sig, stress og løb resulterede i at
fødslen gik igang. Jeg blev usigelig trist over at høre det,
men H K fortalte også at selvom hun ikke magtede dengang at vise sin
taknemmelighed, så var det den omsorg og kærlighed, hun mødte her i DK for
første gang i sit liv, grunden til at hun valgte at blive genfødt som en
svensk kat der skulle bo her i DK.

Efter H K var der så nogle personlige ting hvor Sisse
fortalte at det var ikke kun mig der havde en opgave med
dem (kattene), men at hun også havde en opgave overfor mig som hun skulle
opfylde, der kommer så nogle af de personlige ting ind.

Fnugger kom så og fortalte at han havde det godt men
at han savnede os, især Sisse og mig, men at han havde en "aftale" med en
kat, en hvid kat med lidt gråt på hovedet og når Sisse kalder er det Fnugger
og den hvide kat hun kalder på, det er en hankat, op til max 1½ år gammel,
med rundt hoved og han sidder og venter på et internat i "nærheden" han har
en opgave med at passe på Sisse og mig
** i dag var jeg på Islevdalsvej for at se om han sad der, mandag bliver det
KV og Inges kattehjem**

Jeg fik at vide at grunden til min meget store kærlighed
til katte var at jeg i tidligere liv havde været dels tiger og dels andre
kattedyr, og at jeg ubevidst længdes efter det mere ukomplicerede liv og
derfor prøvede at fylde mit liv som menneske med det nu, for at kompencere.

Jeg ved at det kan være ufattelig svært at "forstå" når
man ikke selv har oplevet det *GG* selv for mig er det lidt svært, men jeg
er ikke et sekund i tvivl om at det var
"ægte"

Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Kate

Dato : 01-07-04 21:47

"Marianne Hellemose" <hellemose.som3@mail.dk> wrote in

> [...]

> på Sisse og mig ** i dag var jeg på Islevdalsvej for at se om han
> sad der, mandag bliver det KV og Inges kattehjem**

Jamen, så er der jo ikke andet for end at finde ham!

> Jeg ved at det kan være ufattelig svært at "forstå" når
> man ikke selv har oplevet det *GG* selv for mig er det lidt
> svært, men jeg er ikke et sekund i tvivl om at det var
> "ægte"

Ja, sådan har jeg det, men alligevel får jeg så også tanken at det
måske var godt at jeg flyttede for der er godt nok sket nogle ting i
min flok, af positiver altså.
Johan spiser mere end han har gjort i mange år, faktisk er jeg slet
ikke i tvivl om at han har taget på, hvilket er ovenud positivt. Nu
er han bare mager, ikke radmager, måske han ender med at blive
normalvægtig
Han finder sig i mindre fra de "små", godt nok kan Mows stadig være
strid, men alligevel står Johan bedre imod.

Måske mærker de at jeg er gladere for jeg kan vældigt godt li' at bo
her og det var jeg noget spændt på om jeg ville kunne.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Jane

Dato : 01-07-04 23:19

Marianne Hellemose skrev i

> og svar højt og jeg tog notater, nogle gange gik det så hurtigt at hun
> talte engelsk, vi kunne ikke snakke samtidig. Sisse (Baby)

Snakkede katten engelsk fordi den var fra Hong Kong?

> fortalte at det var ikke kun mig der havde en opgave med
> dem (kattene), men at hun også havde en opgave overfor mig som hun
> skulle opfylde, der kommer så nogle af de personlige ting ind.

Opgaver? Det lyder altså meget spændende. Du kan ikke komme
med en ikke-personlig ting som eksempel?

> Jeg fik at vide at grunden til min meget store kærlighed
> til katte var at jeg i tidligere liv havde været dels tiger og dels

Øj. Jeg gad godt vide om jeg har været kat også.
Jeg må sørme spare sammen til at få en snak med min kat.

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 01-07-04 23:36

Jane skrev i en meddelelse...

> Øj. Jeg gad godt vide om jeg har været kat også.
> Jeg må sørme spare sammen til at få en snak med min kat.

Helt enig. Jeg sidder også her og får helt kriblen i fingrene for at prøve
sådan en seance - men nu har jeg altså også utroligt let ved at tro på det
utrolige

For et par måneder siden havde vores lokale studiekreds besøg af en
kinesiolog der - i studiekredsens nærvær - lavede en seance med en ejer og
en kat. Det var simpelthen bare for spændende og jeg har tænkt på at
kontakte hende flere gange siden den aften. Man bliver for pokker da
nysgerrig.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- nu med webshop!!

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 02-07-04 07:07

Jane skrev
<Snakkede katten engelsk fordi den var fra Hong Kong?>

Jeg må blive dig svar skyldig, jeg ved ikke om det er derfor eller måske
fordi engelsk er et af hovedsprogene
og derfor mere udbredt end dansk.

<Opgaver? Det lyder altså meget spændende. Du kan ikke komme med en
ikke-personlig ting som eksempel?>

Det handler om nogle ting jeg skal lære og noget jeg skal bearbejde og lægge
bag mig.

<Jeg må sørme spare sammen til at få en snak med min kat.>

Jeg kan kun anbefale det, blot skal man gøre sig klart på forhånd at man
risikere at høre ting man egentlig ikke ønsker at høre, så følelsesmæssigt
kan det være lidt besværligt Jeg ville da personligt have sat pris på
en mere enkel løsning på vores problem, og når man får nogle svar på noget
af det man har tænkt over så vil det tit
og ofte bare åbne for nye spørgsmål som ikke nødvendigvis er nemmere at
svare på end de første.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Jane

Dato : 02-07-04 07:30

Marianne Hellemose skrev i

> Det handler om nogle ting jeg skal lære og noget jeg skal bearbejde og
> lægge bag mig.

Jeg undre mig lidt over at katten har til opgave at
få dig til det. Jeg ville tro det var en opgave man
selv havde?

> man risikere at høre ting man egentlig ikke ønsker at høre, så
> følelsesmæssigt kan det være lidt besværligt

Ja, jeg har for det første en masse i baggagen som jeg
ikke håber min kat har til opgave at bakse med, og så
hvad gør man hvis katten vil flytte eller i virkeligheden
hader en? Jeg kan heller ikke anskaffe mig en kat mere
hvis hun savner selskab da det er umuligt her hvor jeg
bor nu.

Jeg tror heller ikke jeg ville stole helt på det, hvis min
kat sagde at hun gerne ville løbe ude, for jeg ville være
alt for bange for at hun blev kørt over eller noget.

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 02-07-04 14:10

Jane skrev
<Jeg undre mig lidt over at katten har til opgave at
få dig til det. Jeg ville tro det var en opgave man
selv havde?>

Jo men vender man det lidt om og ser det med en lidt "buddistisk" vinkel så
er alt og alle små dele af en større helhed, hvor alt har sin plads og sin
opgave, hvis du forstår hvad jeg mener.

<Jeg tror heller ikke jeg ville stole helt på det, hvis min
kat sagde at hun gerne ville løbe ude, for jeg ville være
alt for bange for at hun blev kørt over eller noget.>

Jamen jeg er da slet ikke i tvivl om at 95 % af alle katte
helst ville have mulighed for det, og når nogle af os katte-
ejere ikke vil det, er det _vores_ behov, fordi vi ved at
udelivet kan være farligt.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 02-07-04 06:11

"Marianne Hellemose" <hellemose.som3@mail.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> [...]
> en opgave med at passe på Sisse og mig
> ** i dag var jeg på Islevdalsvej for at se om han sad der, mandag bliver

[snip]

Kære Marianne.

I ca. 2-3 uger har der på Dyrenes Beskyttelses internat i Stubbekøbing
(Nordfalster) været en 1-årig hvid hankat med lidt gråstribet på hovedet og
ryggen. På hjemmesiden beskrives han som en kat, der indtil videre har haft
et lidt hårdt liv. Måske er Nordfalster i "nærheden"? Du kan i hvert fald se
ham på internatets hjemmeside.

Jeg håber for dig & Sisse, at du finder ham.

Mvh. Camilla Hæstrup

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 02-07-04 07:14

Hej Camilla

Tak, ja jeg havde luret på ham, men jeg tror at han har for meget gråt, det
"billede" jeg fik efter Sisse's beskrivelse er mere en "hel" hvid kat bare
med den "typiske" kalot mange af dem har mellem ørerne, men jeg vil helt
klart strække min "nærheds-grænse" efterhånden som jeg får checket
internaterne tættere på.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Denise

Dato : 02-07-04 08:48

Hej Marianne
Tak for beretningen. Det lyder godt nok spændende, jeg håber du kan finde
den hvide kat.
Ja det er svært at forstå for andre der ikke selv har oplevet det. Jeg har
jo hørt hende i virkeligheden, så jeg kan udemærket godt forstå, at du tror
på, hvad hun fortæller.
Derfor tror jeg heller ikke jeg ville have lyst til at hun kom hjem til os,
da jeg ikke er sikker på jeg vil vide, hvad mine dyr mener om ting og sager.
Jeg har en ide om hvad de gerne vil have ændret Men hvis jeg fik
uløselige katteproblemer, ville jeg nok ikke tøve med at prøve det.
Men hvordan går det med miss HKs andre børn, er der problemer med dem ?
Er det ikke i dine overvejelser at flytte igen, f.eks. på landet med masser
af udendørsplads, eller er du tilfreds hvor du bor nu ?

--
Hilsen Denise

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 02-07-04 14:20

Denise skrev
<Men hvordan går det med miss HKs andre børn, er der problemer med dem ? >

Den ene har jeg mistet kontakten til, hun flyttede til Holland og jeg havde
kun et tlf.nr. Den anden China
har jeg fået kontakt med igen, og de har ingen problemer
udover at China snakker f***** et øre af og holder af fart og tempo, men
det hører jo til de asiatiske racer og
altså også asiatiske huskatte

Jeg må nok tilstå at jeg trives bedst med "højt til loftet"
og luft omkring mig, og jeg ville have elsket en lejlighed
der nede, problemet var at ingen af boligselskaberne der havde
dyretilladelse og de fleste private udlejere er "tunge" at danse med.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Lene Vang

Dato : 02-07-04 18:03

> [...]
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

Hejsa Marianne

Kunne det være en af disse katte som du søger efter:
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/internat.nsf/frigivetdyrnye/10911ba9fdfea553c1256eb7002c6451?opendocument&SearchOrder=4&Query=Field+Form=dyr+and+Field+Art=Kat&exp=210dd4fe3ee9c01fc1256b7400688dfc

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/internat.nsf/frigivetdyrnye/eafc441dcdfdac98c1256ec1006e96f0?opendocument&SearchOrder=4&Query=Field+Form=dyr+and+Field+Art=Kat&exp=210dd4fe3ee9c01fc1256b7400688dfc

Held og lykke i din søgen

Hilsen Lene Vang

---

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 02-07-04 18:18

Hej Lene

Den første af dem, ham på Bornholm lurede jeg faktisk lidt på, men det blev
sagt flere gange at det var i nærheden af mig og jeg bor i Rødovre, så lige
umiddelbart
tror jeg ikke at det er nogle af dem, men som sagt i en tidligere mail så er
"i nærheden" jo et vidt begreb, hvis man sammenligner med afstanden til
Australien så _er_
Bornholm jo i nærheden, så jeg vil checke de nærmeste
først og hvis der ikke er held jamen så må jeg udvide radius.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi