MSSQL: Set default value?
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 01-07-04 21:18

Jeg har en eksisterende tabel med en kolonne (securityLevel) der ikke har
nogen Default value, men det burde den ha'.

Nu er det så at jeg gerne vil have at der bliver sat en standardværdi på
kolonnen til fremtidige indtastninger, men hvordan ved jeg ikke.

Jeg har ikke adgang til Enterprise Manager da databasen ligger på min
udbyders webserver. Så det skal gøre med sql.

Jeg forestiller mig noget med
ALTER TABLE PageContent ALTER COLUMN SecurityLevel og noget mere......

Nogen der har et bud?

Kasper Katzmann
http://www.katzmann.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-07-04 22:16

Kasper Katzmann skrev:

> Jeg forestiller mig noget med
> ALTER TABLE PageContent ALTER COLUMN SecurityLevel og noget
> mere......

Prøv følgende:

ALTER TABLE PageContent
ADD CONSTRAINT [DF_seclevel]
   DEFAULT (42)
   FOR securityLevel

NB: BOL (onlinehjælpen) er god at bruge hvis man er i tvivl om T-
SQL-syntaks. En anden mulighed er at lade Enterprice Manager
generere et sql-script og "lure" lidt af der.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-07-04 22:37

"Jens Gyldenkærne Clausen" wrote

> NB: BOL (onlinehjælpen) er god at bruge hvis man er i tvivl om T-
> SQL-syntaks. En anden mulighed er at lade Enterprice Manager
> generere et sql-script og "lure" lidt af der.

Skulle man mod forventning have den vildfarelse at BOL kun kan fås
sammen med en MSSQL installation så kan jeg da løfte sløret for at man
kan få dokumentationen "ved siden af"
http://www.microsoft.com/sql/techinfo/productdoc/2000/books.asp

NB > 34 Megs

- Peter