Php MyAdmin - hente tekstkolonner
Fra : FePe

Dato : 01-07-04 18:41

Hej NG,

jeg har en MySql-database på web10.dk, hvor jeg ønsker at hente en kolonne
fra en tabel med boganmeldelser. Et udsnit af databasen ser sådan her ud:

books (tabel)
--------------
title
author
image
id
text

Det er kolonnen text, som skal hentes for alle rækker. Hvis der er en hurtig
og nem løsning, ville det være rart, for ellers skal man hente alle
individuelt.

- FePe.
--
"All children are artists. The problem is how to remain an artist once he
grows up." -- Pablo Picasso

Fra : Claus Abildgaard Chr~

Dato : 01-07-04 23:22

FePe wrote:

> [...]
>
> Det er kolonnen text, som skal hentes for alle rækker. Hvis der er en hurtig
> og nem løsning, ville det være rart, for ellers skal man hente alle

SELECT text FROM books
Er det det du leder efter, ellers forstår jeg ikke helt hvad du
efterspørger :)

--
Claus Abildgaard Christensen
http://abildgaard.de/

Fra : Jeppe Uhd

Dato : 02-07-04 06:38

Claus Abildgaard Christensen wrote:

> SELECT text FROM books
> Er det det du leder efter, ellers forstår jeg ikke helt hvad du
> efterspørger :)

Faktisk skal man backquote text da det er et reserveret ord i MySQL, så
sætningen vil være:

SELECT `text` FROM books;

--
MVH Jeppe Uhd - NX http://nx.dk
Webhosting for nørder og andet godtfolk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-07-04 07:12

On Fri, 2 Jul 2004 07:37:34 +0200, "Jeppe Uhd" <lnewsnospam@nx.dk>
wrote:

>Faktisk skal man backquote text da det er et reserveret ord i MySQL, så
>sætningen vil være:
>
>SELECT `text` FROM books;

Ved text er det strengt taget ikke nødvendigt at backquote den, da der
ikke er risiko for "misforståelser".

Principielt er jeg dog enig :)

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: én (og ikke een)

Fra : FePe

Dato : 02-07-04 18:56

On Fri, 02 Jul 2004 00:21:31 +0200, Claus Abildgaard Christensen
<claus@abildgaard.de.invalid> wrote:

>SELECT text FROM books
>Er det det du leder efter, ellers forstår jeg ikke helt hvad du
>efterspørger :)

Var vist lidt for hurtig til at forklare. Det virker at bruge 'SELECT
text FROM books', men det giver bare selve rækken 'text' som resultat
og ikke selve teksten i hver række i kolonnen 'text'. Grunden til, at
jeg vil have teksten er, at jeg ikke gider at trykke på 'edit' for
hver række.

Jeg bruger phpmyadmin på web10.dk - altså et webinterface.

Mvh FePe.