Hvorfor vil min fars Maxi 95 ikke bakke??
Fra : ThomasT

Dato : 01-07-04 16:16

Min far har lige fået sin Maxi 95 i vandet efter 4 års restaurering. Skruen
tager fint fat fremad, men når det skal gå baglæns er det en anden sag. Der
er så godt som ingen kræfter når den er i baggear. Skrue aksen køre fint
rundt, men der sker ingenting. Hvad kan der være galt??

Vi mener godt den kunne bakke forleden, da vi lagde den på plads efter den
var blevet sat i vandet !?!?

Med Venlig hilsen
Thomas Thomsen
Maxi 77

Fra : Calle.

Dato : 01-07-04 16:21

ThomasT wrote:
> [...]
> være galt??
>
> Vi mener godt den kunne bakke forleden, da vi lagde den på plads

har i fået sat splitten i skruemøtrikken, så den ikke bare skruer sig løs
når i bakker. En bekendt tabte sin skrue ved den fejl. Det gik fin fremad,
men da han bakkede forsvandt lortet efter et lille stykke tid ;-(

--
Calle.

Fra : Per J

Dato : 01-07-04 17:39

"ThomasT" <t@vicki-thomas.dkFJERNDETTE> skrev i en meddelelse
> [...]
> rundt, men der sker ingenting. Hvad kan der være galt??
>
> Vi mener godt den kunne bakke forleden, da vi lagde den på plads efter den

Hvis det er med foldepropel, skal den nok ha' noget "pedal" i bak, inden den
folder sig ud og virker.
Trækket i propellen ved bak, vil forsøge at folde propellen ind igen, indtil
der er tilstrækkelig centrifugalkraft til folde propellen ud. (en balance
mellem centrifugal- og trækkraft).

--

Venlig hilsen

Per
Besøg Korsør Sejlklub: www.korsoersejlklub.dk
Oziexplorer: www.oziexplorer.com

Fra : ThomasT

Dato : 01-07-04 18:38

Vi har prøvet at give fuld knald, og intet sker.

Thomas

Fra : Flemming

Dato : 01-07-04 20:14

Så er det på med snorkel og briller.

Flemming

Fra : ThomasT

Dato : 01-07-04 20:16

DAMN!!

Fra : Per Ravn

Dato : 01-07-04 22:21

Jeg kender en der har en Maxi 95 som også havde problemer med at bakke.
Denne kunne sommetider bakke men andre gange ville den ikke. Han havde fået
en ny motor i for få år siden. En Vetus. Det viste sig at, der var en fejl i
denne. De havde vist haft en produktion, hvor denne fejl gjorde sige
gældende. Vist nok i gearkassen. Jeg ved ikke om det er tilsvarende motor
din far har i hans. Men herfra bare lige en strejftanke.

Per

Fra : ThomasT

Dato : 02-07-04 07:48

Nej, det er den originale motor MD11B, og skrueakselen køre også rundt, men
ellers tak for buddet.

ThomasT

Fra : Carsten Holck

Dato : 02-07-04 10:13

Heldigvis faldt ThomasT <t@vicki-thomas.dkFJERNDETTE> over tastaturet og
skrev følgende i news:cc30ff$2gm6$1@news.cybercity.dk:

> Nej, det er den originale motor MD11B, og skrueakselen køre også
> rundt, men ellers tak for buddet.

Men kører skruen med rundt ?

--
/carsten

Fra : ThomasT

Dato : 02-07-04 15:33

Ja, det er jo lige det. Vi må vist have den på land og tjekke det efter.

Thomas

Fra : HKN

Dato : 02-07-04 18:47

"ThomasT" <t@vicki-thomas.dkFJERNDETTE> wrote in message
> Ja, det er jo lige det. Vi må vist have den på land og tjekke det efter.

Du kunne jo spørge en dykkerkyndig om han ville kigge på det??

Hvor ligger båden?

Mvh
Henrik

Fra : ThomasT