Cisco 7912 IP telefon
Fra : Jesper Vels

Dato : 01-07-04 15:49

Hej

Jeg har købt en Cisco 7912 IP telefon som har en Call manager firmware :(
Jeg skal ha fat i en SIP firmware til telefonen, men hvor får jeg fat i
den??

Kan ikke finde den på Cisco's side :(

Mvh
Jesper Vels

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-07-04 16:53

On Thu, 1 Jul 2004 16:49:22 +0200, "Jesper Vels" <jesper@vels.dk>
wrote:

> Jeg har købt en Cisco 7912 IP telefon som har en Call manager
> firmware :( Jeg skal ha fat i en SIP firmware til telefonen,
> men hvor får jeg fat i den??

Se http://www.cisco.com/kobayashi/sw-center/sw-voice.shtml
Der kræves et login. Hvis du ikke har det, må du tilbage til
forhandleren.

-A

Fra : Jesper Vels

Dato : 01-07-04 17:02

Er det bare mig... eller er det ik lidt noget gøjl at man ikke bare kan
hente en firmware...?

Mvh
Jesper Vels

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-07-04 17:32

On Thu, 1 Jul 2004 18:02:08 +0200, "Jesper Vels" <jesper@vels.dk>
wrote:

> Er det bare mig... eller er det ik lidt noget gøjl at man ikke
> bare kan hente en firmware...?

Tjo. Der er flere forskellige måder at købe produkterne på, og
hvis man køber dem uden support og softwareopdateringer, så får
man dem også uden.

-A

Fra : Hans

Dato : 02-07-04 14:15

Asbjorn Hojmark wrote:

> Tjo. Der er flere forskellige måder at købe produkterne på, og
> hvis man køber dem uden support og softwareopdateringer, så får
> man dem også uden.

Det er bare lidt surt, at den sidste som bliver informeret om dette forhold
er slutbrugeren, som så står med fletningerne i postkassen. IMO er Cisco
lidt "underlige" på netop dette punkt.

/ Hans

Fra : Jesper Vels

Dato : 02-07-04 15:53

Ja og når man ringer til Cisco danmark får man at vide at man skal snakke
med forhandleren...

Forhandleren siger de bare sælger Cisco ting, og køber fra den officelle
distributør, og at de ik kender noget til det med firmware update :(

Nogle der har vært udsat for det samme, hvis ja hvordan løste i problemet ud
over at retunere Cisco produktet og fandt et andet produkt?

Mvh
Jesper Vels

Fra : C.Danielsen

Dato : 02-07-04 16:43

"Jesper Vels" <jesper@vels.dk> wrote in message
> [...]
ud
> over at retunere Cisco produktet og fandt et andet produkt?

Lyder som om du trænger til at finde en mere seriøs forhandler... ;) (der
ved hvad han sælger)

\Claus

Fra : Jesper Vels

Dato : 03-07-04 16:58

> Lyder som om du trænger til at finde en mere seriøs forhandler... ;) (der
> ved hvad han sælger)
>
> \Claus

He

Ja.. for det holder sku ik rigtig...

/Jesper Vels

Fra : Soren Rathje

Dato : 02-07-04 18:17

> [...]
:(
> Jeg skal ha fat i en SIP firmware til telefonen, men hvor får jeg fat

Nej, det er klart... Den indeholder Codec's man skal betale for at
bruge...

Du skal enten købe en opgradering hos din forhandler, eller købe en
servicekontrakt på din telefon. Servicekontrakten giver adgang til alle
79xx firmware's i et helt år (er jeg blevet fortalt).

-- Søren