Jagt i vesternorrland, Ornskoldsvik
Fra : Lars Nørgaard

Dato : 01-07-04 14:15

Er der nogen i gruppen der kender området ?

Vi er 2 mand der måske skal der op i sep. Der er elg, rådyr og bjørn har vi
fået at vide.

Det kunne være rart hvis nogen har kontakter eller kender nogen i området så
vi ikke køber "katten i sækken"

med venlig hilsen

lars

Fra : Mogens Christensen

Dato : 02-07-04 19:59

Hej Lars
Jeg har jaget en del år i Vester Norrland, og der er både elg,bjørn & los,
men rådyr skal du ikke regne med, det er meget undtagelsesvis de ses og på
jagterne er det årsag til en masse snag om nogen har set råvildt. Det
afhænger til dels om der er meget los i området, mange los = få rådyr og
yderligere ligger lenet så højt mod nord at en hård vinter reduserer
råvildtet temmelig kraftigt. Personligt har jeg aldrig set råvildt der, kun
hørt det omtalt. Elg er der en del af, bjørne forekommer også (har
personligt kun set spor + fald). Los har jeg aldrig selv set, her har jeg
kun hørt de andre snakke om at de har set en, men der er en flot natur og
det er jo totaloplevelsen der tæller, så glæd dig bare, det bliver sikkert
kanon.

MVH
Mogens

Fra : Lars Nørgaard

Dato : 04-07-04 20:38

Tak for besvarelsen.

Har du nogen gode kontakter i området ?

Har du en ide om hvad prisen bør være, for en uge incl logi 3 voksne elge,
fri kalve, fri rådyr og 1 bjørn.

Vores største problem er den lange transport. Kan det evt. betale sig at
flyve derop ?

mvh
lars

Fra : Mogens Christensen

Dato : 06-07-04 21:18

> Tak for besvarelsen.
>
> Har du nogen gode kontakter i området ?

Nej ikke mere, det er flere år siden jeg var med deroppe (1997)

> Har du en ide om hvad prisen bør være, for en uge incl logi 3 voksne elge,
> fri kalve, fri rådyr og 1 bjørn.

Det er svært at sige noget om, det kommer jo nok an på standarden af den
bolig man bor i samt jagtens kvalitet. Vi (2kammerater & mig selv) gav hver
35oo Skr for en uges jagt incl. hytte. Det var en udmærket jagt og vi skød
elg hvert år, men da de ville hæve prisen meldte vi os ud af laget. Vi som
danskere var heller ikke med i kødfordelingen.
Vi er nu kommet med i noget betydelig billigere længere sydpå, her får vi
også del i kødet på lige fod med de lokale.

> Vores største problem er den lange transport. Kan det evt. betale sig at
> flyve derop ?

Du har ret i at der er en lang kørevej, men det er betydeligt billigere at
køre og desuden skal i nok bruge biler deroppe til at komme rundt,
yderligere er det en smuk tur op gennem Sverige, så nyd det da i stedet.

Håber du kan bruge lidt af det

Knæk & bræk i Sverige
Mogens

Fra : Lars Nørgaard