Krypteret linie til Kina.
Fra : Fischer

Dato : 01-07-04 13:18

Vi overvejer at sætte en server op i Kina og replikere data med en server
her i Danmark. Altså skal vi have en eller anden krypteret fast forbindelse
(VPN).
Men jeg synes at have hørt, at kineserne ikke tillader kryptering af sådanne
faste forbindelser?

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde mere info om området?
Er der nogen der kender en god internet-leverandør som både opererer i DK og
Kina?

Da jeg er rimelig blank, er alle informationer, erfaringer og gode råd
velkomne.

*Fischer

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 01-07-04 16:46

On 2004-07-01, Fischer <myfischer87@get2net.dk> wrote:
> [...]
> (VPN).
> Men jeg synes at have hørt, at kineserne ikke tillader kryptering af sådanne

Enig, men personligt ville jeg ikke kører vores trafik ukrypteret imellem
Danmark og Hong Kong (Kina).

Derfor har jeg fortalt min ledelse (i begge lande) at jeg "vist nok tror" at
det er ulovligt.

> Er der nogen der ved hvor jeg kan finde mere info om området?
> Er der nogen der kender en god internet-leverandør som både opererer i DK og
> Kina?

Song/Sprint. Vores round-trip ligger på 350 ms.

Desværrer er linien i Hong Kong meget dyr, sammenlignet med Danmark.

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Madsen

Dato : 01-07-04 16:50

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> velkomne.
>
> *Fischer
> OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i

prøv at kontakte deres ambasade eller den danske ambasade i kina.

--
Hilsen Madsen

Fra : Soren Rathje

Dato : 02-07-04 18:33

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message
> [...]
forbindelse
> (VPN).
> Men jeg synes at have hørt, at kineserne ikke tillader kryptering af

Tja, man *kan* jo tage en lille Cisco PIX med i kufferten næste gang man
rejser derud.... *host* *host*

Husk at sige det er til demonstration og at du tager den med når du
rejser... Toldpapirer vil også være en *ret* smart ting at have med....
*host* *host* Man kan jo ikke gøre for at man har en dårlig
hukommelse...

Jeg husker forresten at jeg for et par år siden fik en Sun Netra X1 ind
i Japan uden toldpapirer ved at bilde dem ind at det var en ny type
bærbar fordi den havde en skulderstrop i rack-beslagene...

Ligegyldig hvad du gør, så er mørkt jakkesæt, hvid skjorte, slips, rene
negle, nypudsede sko og en autoritativ mine ret effektivt i Asien.

-- Søren