HJÆLP JEG SKAL GIFTES !!!
Fra : Per Møller

Dato : 05-05-01 17:17

... og jeg glæder mig enormt !!

Vi skal giftes i kirken på en lille sydfynsk ø, og det skulle gerne være
lidt ifølge " De gode gamle traditioner"

Nu er der bare lige det med morgengaven:

- Er det dagen før.....
- Er det morgenen efter.....

Gi´ mig et hint.

...Og hvad gi´r man ????

mvh Per

Fra : Bess

Dato : 05-05-01 17:40

"Per Møller" <pms@mail.dk> wrote in message
> .. og jeg glæder mig enormt !!

Du kan roligt glæde dig, det er en dejlig dag for et brudepar.

> [...]
være
> lidt ifølge " De gode gamle traditioner"
>
> Nu er der bare lige det med morgengaven:

Manden giver sin hustru en morgengave (gerne en gave der varer evigt)
morgenen efter brylluppet, som tak for at bruden har skænket manden sin
jomfrudom (hmmmm). Hvad med et smykke?

I dag giver hustruen ofte også sin mand en gave.

mvh
Bess

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-05-01 17:48

"Per Møller" wrote:

> .. og jeg glæder mig enormt !!
>
> Vi skal giftes i kirken på en lille sydfynsk ø, og det skulle gerne være
> lidt ifølge " De gode gamle traditioner"

Jamen tillykke med det.

> Nu er der bare lige det med morgengaven:
>
> - Er det dagen før.....
> - Er det morgenen efter.....

Det er morgenen efter. Jf. traditionen så er det kun manden der giver
en morgengave, da kvinden jo har givet sit "aller helligste" i løbet
af bryllupsnatten*.

*: Gør jer selv en tjeneste og la vær med at leje det største og
flotteste værelse til bryllupsnatten, da man højst sandsynlig er alt
for træt til (man har jo været på benene i ret mange timer på det
tidspunkt) at kunne nyde værelset og hinanden. Vent hellere med det
til 1. bryllupsdag.

> Gi´ mig et hint.

Hermed givet ud fra personlig erfaring, som er under en måned gammel
dvs. fra 7. april. Og jeg syntes stadig, at jeg er lykkelig gift.

> ..Og hvad gi´r man ????

Det er forskelligt, men det klassiske er vel noget smykkehalløj
(halskæde, øreringe og ring i et sæt var en succes for mig. Jeg tog
min svigerinde med på råd) til hende.
Og hvis manden også skal have, så er det vel et ur eller noget som han
kan bruge i mange år fremover. Det er blevet moderne at kvinden får
lavet et boudouir-billede (et billede som antyder, tja gæt selv, men
som stadig er så pænt, at man kan vise det frem eller lade være, hvis
man vil. At lave boudourir-billede er ikke så lige til, da det netop
skal være balancerer på en meget fin grænse)

Af andre kilder for information er: http://www.bryllup.dk, hvor de i
deres debatforum ikke snakker andet end bryllups-halløj. Der er nok
flest kvinder, som er der.

Og pøj pøj. Og hvis du ikke er helt sikker på din beslutning, så ta'
en mønt med, så kan du jo slå plat og krone ved alteret.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : Tholo

Dato : 05-05-01 22:34

"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
vil. At lave boudourir-billede er ikke så lige til, da det
> netop skal være balancerer på en meget fin grænse)

Nu ved jeg at Lorentsen Fotografi i Århus er ret gode til at lave de meget
pæne morgengave fotografier, og de har meget erfaring i netop dette. Så prøv
at tage kontakt til dem, hvis det var man ville deres hjemmeside er
www.lorentsen.dk Og det er faktisk ikke så dyrt igen at få lavet, har jeg
ladet mig fortælle...
--
Med venlig hilsen Thomas
E-mail: Tholo@mail1.stofanet.dk ICQ 6550424

Fra : R. Ilsøe

Dato : 06-05-01 11:26

> www.lorentsen.dk Og det er faktisk ikke så dyrt igen at få lavet, har jeg
> [...]

Du må da kende priserne efter som www.lorentsen.dk og www.tholofoto.dk står
registreret under samme ejer...

R. Ilsøe

Fra : Tholo

Dato : 07-05-01 22:44

"R. Ilsøe" <gimze@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Du må da kende priserne efter som www.lorentsen.dk og www.tholofoto.dk
står
> registreret under samme ejer...

Øøhh du vil måske lige fortælle hvor du har den information fra, for det er
du vist den eneste der kan komme frem til...'
Jeg har kun registreret www.tholofoto.dk ikke www.lorentsen.dk, efter hvad
jeg selv kan finde frem til, er det to forskellige ejere af de to domæne
navne, med to forskellige adresser også så.....hvor har du mon din
information fra...
Jeg gav et godt tip, kald det reklame eller, det må du selv om....

Med venlig hilsen
Thomas
E-mail: foto@tholofoto.dk
www.tholofoto.dk

Fra : R. Ilsøe

Dato : 07-05-01 23:27

> Øøhh du vil måske lige fortælle hvor du har den information fra, for det
er
> du vist den eneste der kan komme frem til...'

Ja, nu, men ikke ind til for få dage siden...

> Jeg har kun registreret www.tholofoto.dk

domain: tholofoto.dk
descr: Thomas Lorentsen
admin-c: TL247-DK
billing-c: TL247-DK
zone-c: JK392-DK
mnt-by: DK-DOMREG
changed: nobody@dk-hostmaster.dk 20010221
changed: nobody@dk-hostmaster.dk 20010308
source: DK

person: Thomas Lorentsen
address: Thomas Lorentsen
address: xxxxxxxxxxx
address: xxxxxxxxxx
address: DK
phone: xxxxxxxxx
nic-hdl: TL247-DK
mnt-by: DK-DOMREG
changed: nobody@dk-hostmaster.dk 20010308
source: DK

person: Jesper Kristensen
address: xxxxx
address: xxxxxxxxxxx
address: xxxxxxxxxxx
address: DK
phone: xxxxxxxxxx
fax-no: xxxxxxxxxxxxxx
e-mail: hostmaster@ewd.dk
nic-hdl: JK392-DK
mnt-by: DK-DOMREG
changed: nobody@dk-hostmaster.dk 20001026
changed: nobody@dk-hostmaster.dk 20010430
source: DK

**********

domain: lorentsen.dk
descr: Lorentsen Fotografi
admin-c: JL1399-DK
billing-c: JL1399-DK
zone-c: DD679-DK
remarks: block changes
mnt-by: DK-DOMREG
changed: nobody@dk-hostmaster.dk 19980507
changed: nobody@dk-hostmaster.dk 20001114
source: DK

role: Digiweb Danmark
address: Digiweb Danmark A/S
address: xxxxxxxxxxxxxxxx
address: xxxxxxxxxxxxxx
address: Denmark
phone: xxxxxxxxxxx
fax-no: xxxxxxxxxxxxx
e-mail: hostmaster@digiweb.dk
admin-c: KJ451-DK
nic-hdl: DD679-DK
mnt-by: DK-DOMREG
changed: nobody@dk-hostmaster.dk 19980915
changed: nobody@dk-hostmaster.dk 20010507
source: DK

person: Joergen Lorentsen
address: xxxxxxxxxxx
address: xxxxxxxxxxx
address: xxxxxxxxxxxx
address: dk
phone: xxxxxxxxxxxxxx
fax-no: xxxxxxxxxxxxx
e-mail: webmaster@lorentsen.dk
nic-hdl: JL1399-DK
mnt-by: DK-DOMREG
changed: nobody@dk-hostmaster.dk 19980507
source: DK

***********

-Nu har jeg fjernet adresserne, men, forleden havde de sjovt nok samme
ejer. Man kan se, at der er blevet ændret lidt D.7.5.01 !

Om det er far-mands firma eller hvad det er er jeg egentlig ligeglad med.

R. Ilsøe

PS. Drop bare at diskuter' videre på den... Jeg har andet at bruge min tid
på og jeg ved hvad jeg så af registreringer den anden dag!

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-05-01 23:35

Tholo wrote:

> "R. Ilsøe" <gimze@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> står
>
> Øøhh du vil måske lige fortælle hvor du har den information fra, for det er
> du vist den eneste der kan komme frem til...'

Så tager vi lige lidt klippe-klistre fra hhv. tholofoto og lorentsen

fra hjemmesiden Tholofoto.dk
<citat start>
Tholofoto / Lorentsen Fotografi - Viborgvej 33 - 8000 Århus C
<citat slut>

fra hjemmeside lorentsen.dk
<citat start>
Lorentsen Fotografi - Viborgvej 33 - 8000 Århus C
<citat slut>

Indehaveren af Lorentsen.dk hedder godt nok Jørgen Lorentsen og du
Thomas Lorentsen.

Nu kender jeg ikke ikke noget til om I er i familie med hinanden, men
du må da indrømme, at det hele lugter lidt af reklame for far eller
bror eller noget i den stil, når du såen forsøger at "objektivt"
beskrive en bekendts evner.

> Jeg har kun registreret www.tholofoto.dk ikke www.lorentsen.dk, efter hvad
> jeg selv kan finde frem til, er det to forskellige ejere af de to domæne
> navne,

ja ja, I har tilgengæld samme snailmail-adresse.

> med to forskellige adresser også så..

Se ovenfor.

> ...hvor har du mon din
> information fra...

Ved at se på de hjemmesider som man kan se via din signatur.

> Jeg gav et godt tip, kald det reklame eller, det må du selv om....

Det er bare nogle "sjove" sammenfald med adresser og navne.

Forklar nu bare, hvordan det hænger sammen. Så kommer du også ud af
"sagen" her med æren i behold.

Fra : Tholo

Dato : 08-05-01 17:15

> Indehaveren af Lorentsen.dk hedder godt nok Jørgen Lorentsen og du
> Thomas Lorentsen.

Og det er 2 forskellige personer ja...

> [...]
> du må da indrømme, at det hele lugter lidt af reklame for far eller
> bror eller noget i den stil, når du såen forsøger at "objektivt"

Vi er i familie ja, og kald det reklame hvis du vil. Jeg vil stadig kalde
det et godt tip, til en igangværende debat om morgengaver, jeg skrev ingen
priser, eller andet, blot et tip og en adresse hvis man var interseret..
Ikke noget nyt i den her gruppe, hvor folk tit giver hinanden gode tips og
ide´er og gerne med et link hvis der var en side om det.
Hvilke vel også er en af grundene til at vi følger denne gruppe.
En direkte reklame ville se helt anderledes ud...*S*

> ja ja, I har tilgengæld samme snailmail-adresse.

Diskutionen gik nu mere på hvor vidt domænenavnene var registreret af den
samme person eller ej, og det er de ikke. At det anden hænger sammen har du
ret i..

Med venlig hilsen
Thomas Lorentsen
E-mail: foto@tholofoto.dk
www.tholofoto.dk

Fra : R. Ilsøe

Dato : 07-05-01 23:48

PS. Men u-anset hvad, så er det nogen flotte billeder der er på
www.lorentsen.dk ...

Fra : Tholo

Dato : 08-05-01 17:08

> PS. Men u-anset hvad, så er det nogen flotte billeder der er på
> www.lorentsen.dk ...

Det var jo det jeg forsøgte at sige måske lidt kloset, men ide´en var den
samme...

Med venlig hilsen
Thomas Lorentsen
E-mail: foto@tholofoto.dk
www.tholofoto.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-05-01 17:35

Tholo wrote:
^^

> Nu ved jeg at xxxx Fotografi i Århus er ret gode til at lave de meget
> pæne morgengave fotografier,

lo i tholo skulle tilfældigvis ikke stå for Lorentzen, vel?

tsk tsk tsk. Reklamer skjult som indlæg. tsk tsk tsk

For mig er det netop argumentet for ikke at handle sådan et sted.

Usenet er ikke Idenyt eller andet "skjule annoncer i artikler"-medie.

Fra : Karlsson

Dato : 05-05-01 20:36

Hej Per...
Det er morgenen efter du skal give hende morgengaven.
Hvad man giver er meget forskelligt. det kan være lige fra et par
gummistøvler til en diamantring, de fleste piger fortrækker nok ringen.
Håber det er svar nok, og held og lykke...

Fra : Per Møller

Dato : 15-05-01 16:30

Tusind tak for de gode svar.
Der kan man se hvad et ægteskab kan skabe af helt nye indfaldsvinkler !

mvh Per Møller (snart gift)