2 netkort i en server - hvorfor?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 01-07-04 09:52

Kort og godt:

Jeg har set annoncer for forsk. servere, og i nogle af dem er der 2
netkort - hvad er fordelen ved det?

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-07-04 10:04

On Thu, 1 Jul 2004 10:51:51 +0200, ".°o.O Thomas O.o°." <flash4
it.invalid> wrote:

> Jeg har set annoncer for forsk. servere, og i nogle af dem
> er der 2 netkort - hvad er fordelen ved det?

Redundans. Hvis det ene netkort fejler, kører serveren bare
videre på det andet (og med næsten ingen nedetid i skiftet).

-A

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 01-07-04 10:36

> Redundans. Hvis det ene netkort fejler, kører serveren bare
> videre på det andet (og med næsten ingen nedetid i skiftet).

Tak for info.

Så der er ikke nogen forbedret ydelse ved flere arbejdsstationer på
serveren, som henter filer samtidigt?

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 01-07-04 11:19

On 2004-07-01, .°o.O Thomas O.o°. <> wrote:
> Tak for info.
>
> Så der er ikke nogen forbedret ydelse ved flere arbejdsstationer på
> serveren, som henter filer samtidigt?

Ikke hvis de sidder på samme switch. Hvis man har flere segmenter så jo.

Ellers kan 2 netkort bruges til en smart bridge ---firewall, statefull
packet inspection, QoS.

Thomas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-07-04 11:26

On Thu, 1 Jul 2004 11:36:26 +0200, ".°o.O Thomas O.o°." <flash4
it.invalid> wrote:

> Så der er ikke nogen forbedret ydelse ved flere arbejdsstationer
> på serveren, som henter filer samtidigt?

Det kan der (også) godt være, hvis man bruger link aggregation.
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=linkaggr

-A

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-04 23:55

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> Kort og godt:
>
> Jeg har set annoncer for forsk. servere, og i nogle af dem er der 2
> netkort - hvad er fordelen ved det?

Hyppigst brugt : Firewall
Alternativt:
1) redundans