Skype (spyware)
Fra : Jakob

Dato : 01-07-04 08:39

Hej

Flere af mine venner bruger nu Skype (www.skype.com), og jeg lurer også på
det.

Jeg kan forstå, at Skype er lavet af folkene bag KaZaA.

Mit spørgsmål er: Har Skype ligeså meget spyware/ spamware, som KaZaA, når
man får det installeret?

Og kan Skype dermed udgøre en form for sikkerhedsrisiko?

Håber, dette er den rette gruppe at spørge i.

På forhånd tak.

Mvh
Jakob

Fra : John

Dato : 01-07-04 08:50

"Jakob" <jakob.overgaardFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kan forstå, at Skype er lavet af folkene bag KaZaA.
>
> Mit spørgsmål er: Har Skype ligeså meget spyware/ spamware, som KaZaA, når

Google er vor utrættelige og informative ven:
http://www.google.com/search?q="skype"%20+%20"spyware"

Mvh John

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 01-07-04 12:41

Jakob skriver bl.a.:

> Jeg kan forstå, at Skype er lavet af folkene bag KaZaA.

Som så vidt jeg kan forstå er lidt naive, unge nørder. De grådige
forretningsfolk med stærkt flossede kanter kommer formentlig til
når succesen er stor nok.

> Mit spørgsmål er: Har Skype ligeså meget spyware/ spamware,
> som KaZaA, når man får det installeret?

Næppe endnu, og mon ikke man kan stole på hvad de direkte
skriver?

> Og kan Skype dermed udgøre en form for sikkerhedsrisiko?

Der er risiko ved alt. Især ved de 'gratis' ydelser, men
problemet med Skype ligger nok som nogle har fremført i den
udokumenterede kryptering. På den anden side taler folk jo gerne
i fastnettelefoner uden kryptering, så...

--
Niels P Sønderskov
nielspsonder @ skov.mail.dk

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 02-07-04 15:03

"Niels P Sønderskov" <nielspsonder @ skov.mail.dk> wrote in message

> Næppe endnu, og mon ikke man kan stole på hvad de direkte
> skriver?

Og kigger man i licensbetingelserne står der noget i retning af, at ved
installation af Skype tillader man automatisk installation af 3. parts
program.

Vh, Lars.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 02-07-04 16:49

Lars Bonnesen skriver bl.a.:

> Og kigger man i licensbetingelserne står der noget i retning
> af, at ved installation af Skype tillader man automatisk
> installation af 3. parts program.

Så kan man nok stole på hvad de skriver ...

--
Niels P Sønderskov
nielspsonder @ skov.mail.dk

Fra : Jakob