en af de lette
Fra : Henrik Knudsen

Dato : 01-07-04 00:18

jeg er ved at lære php... yaaaks! hvad har jeg rodet mig ud i.... lovpriser
snart frontpage *GG* klik her ,set ind der og man har en hjemmeside.....
Ej man vokser fra det med tiden....

Mit spørgsmål, jeg følger en tutorial på webcafen og er kommet så langt som
at kan lave:
<head>
<title>link side</title>
</head>
<?php
echo "dette er en prøve på at lave" ?>

Er det helt rigtigt forstået at man skal stoppe phpen og så indsætte sin
html kode og så starte phpen igen, kan man ikke lave hele sit dokument som
man kan med

bla bla hjemmeside

ja det var mit spørgsmål her ud på den sene nattetime.

Fra : Ole Olsen

Dato : 01-07-04 00:44

On Thu, 1 Jul 2004 01:18:01 +0200, "Henrik Knudsen"
<skinkekød@paradis.dk> wrote:

>Er det helt rigtigt forstået at man skal stoppe phpen og så indsætte sin
>html kode og så starte phpen igen, kan man ikke lave hele sit dokument som
>man kan med

Der er frit valg mellem at lave det hele i PHP eller springe mellem
PHP og HTML. Teoretisk set skulle afviklingen af siden gå hurtigere i
ren PHP.

Din eksempelside kunne se sådan ud i ren PHP. Bemærk at
anførselstegnene i linket er escapet med '\'. Forresten mangler du

<?php
echo "<html>";
echo "<head>";
echo "<title>link side</title>";
echo "</head>";
echo "dette er en prøve på at lave";
echo "<a href=\"http://www.jubii.dk\">link";
echo "<html>";
?>

OO

Fra : Dan Molberg

Dato : 01-07-04 01:13

Ole Olsen wrote:

> Der er frit valg mellem at lave det hele i PHP eller springe mellem
> PHP og HTML. Teoretisk set skulle afviklingen af siden gå hurtigere i
> ren PHP.
Hvilken teori er det?

--
MVH Dan Molberg
http://beyond.repair.dk/

Fra : Ole Olsen

Dato : 01-07-04 01:18

On Thu, 1 Jul 2004 02:12:44 +0200, "Dan Molberg" <beyond@repair.void>
wrote:

>Hvilken teori er det?

Relativitets ...

Fra : Dan Molberg

Dato : 01-07-04 07:09

Ole Olsen wrote:

> Relativitets ...
Kan ikke bruges her, desvære.

Det er lige omvendt, hold sin PHP i PHP og sin HTML i HTML, det er det
hurtigeste.

--
MVH Dan Molberg
http://beyond.repair.dk/

Fra : Camilla Jensen

Dato : 07-07-04 10:07

Se evt.
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=yftCa.892%24C87.787%40news.get2net.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dind%2Bog%2Bud%2Bphp%2Bhtml%2Bcamilla%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26selm%3DyftCa.892%2524C87.787%2540news.get2net.dk%26rnum%3D1
Camilla

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-07-04 07:54

Ole Olsen skrev:

>Din eksempelside kunne se sådan ud i ren PHP.

En pedantisk note:

Jeg laver min PHP sådan så den producerer HTML der er letlæselig
for mennesker. Derfor sætter jeg linjeskift på alle linjerne:

>echo "<html>\r\n";
>echo "<head>\r\n";

osv.

--
Bertel

Fra : Jacob Atzen

Dato : 01-07-04 15:51

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> writes:

> En pedantisk note:
>
> Jeg laver min PHP sådan så den producerer HTML der er letlæselig
> for mennesker. Derfor sætter jeg linjeskift på alle linjerne:

Heredoc kan anbefales, hvis man har mange linier HTML:

$somevar = "variable";

echo <<<EOS

EOS;

- Jacob Atzen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-07-04 16:58

Jacob Atzen skrev:

>Heredoc kan anbefales, hvis man har mange linier HTML:

Den kendte jeg ikke. Jeg har såmænd bare brugt:

print "

";

Men det er lidt bedre dokumenteret med heredoc. Tak for fidusen.

--
Bertel

Fra : Jacob Atzen

Dato : 01-07-04 17:35

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> writes:

> Men det er lidt bedre dokumenteret med heredoc. Tak for fidusen.

Med heredoc slipper man tillige for at escape sine gåseøjne, det kan
være rart.

- Jacob Atzen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-07-04 18:24

Jacob Atzen skrev:

>Med heredoc slipper man tillige for at escape sine gåseøjne, det kan
>være rart.

Ja, men jeg vil hellere indlejre enkelte gåseøjne alligevel. Det
er mere overskueligt.

--
Bertel

Fra : Henrik Knudsen

Dato : 01-07-04 10:34

okey ja det var lidt sent da jeg skrev, men men men.

<?php
echo "<html>";
echo "<head>";
echo "<title>link side</title>";
echo "</head>";
echo "<body>";
echo "dette er en prøve på at lave";
echo "<a href=\"http://www.jubii.dk\">link";
echo "</body>
echo "</html>";
?>

men hva så hvis jeg vil have den til at lave linket så den åbner i en ny
side, target="_blank" det kan den godt nok ikke lide...
/Henrik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-07-04 11:33

Henrik Knudsen skrev:

>echo "<a href=\"http://www.jubii.dk\">link";

>men hva så hvis jeg vil have den til at lave linket så den åbner i en ny
>side, target="_blank"

Jeg synes det er mere overskueligt at bruge enkelte anførselstegn
inden i og så dobbelte yderst:

echo "<a href='http://www.jubii.dk' target='_blank'>link</a>";

Man kan erstatte ' med \" hvis man kun vil bruge dobbelte.

--
Bertel

Fra : Henrik Kirk

Dato : 01-07-04 00:49

> Er det helt rigtigt forstået at man skal stoppe phpen og så indsætte sin
> html kode og så starte phpen igen, kan man ikke lave hele sit dokument
> som
> man kan med
Hvis jeg forstaar dig rigtigt saa kan man godt lave hele sin side som php

f.eks.

<?php
echo "<html>....<title>min side</....."
Ogsaa det din php skal goere ;
echo </html>
?>

Ved ikke helt om det var det du mente. Men det skulle i hvert fald vaere
tilladt

--

/Henrik Kirk webmaster 1900mtb.dk
-----------------

Fra : Anders Lund

Dato : 01-07-04 09:19

Henrik Knudsen wrote:

> Er det helt rigtigt forstået at man skal stoppe phpen og så indsætte sin
> html kode og så starte phpen igen, kan man ikke lave hele sit dokument som
> man kan med

Nej, man _SKAL_ ikke, men man kan godt. Jeg plejer dog at lave mine PHP
sider, således at alt koden ligger i PHP, lige som Ole Olsen har vist i
sit indlæg. Det synes jeg er pænere og mere overskueligt.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk