Henvisningsproblem (#)
Fra : Ole Olsen

Dato : 01-07-04 00:11

Jeg har nogle meget lange lister med overskrifter, der er trukket ud
af en MySQL-tabel. En liste kunne f.eks. se sådan ud:

<A HREF="vis.php?nr=507">Jeg er havren</A>
<A HREF="vis.php?nr=507">Jeg har bjælder på</A>
<A HREF="vis.php?nr=507">Mer' end tredive</A>
<A HREF="vis.php?nr=507">Tror jeg ...</A>

Linkene åbner en ny side hvor der så selve teksten bliver vist. På
denne side har jeg lavet dette link der gerne skulle sende brugeren
tilbage til den overskrift han kom fra

echo "<a href=".$_SERVER["HTTP_REFERER"]."#x".$nr.">Tilbage</a>\n";
URL'en kunne se sådan ud:
http://.dk/vis.php?nr=xyz#x510

x'et har jeg sat ind, fordi jeg et eller andet sted har læst, at et
anker ikke må begynde med et tal. Er det korrekt?

Det mærkelige er, at det virker på min min egen maskine (med Apache,
PHP4, MySQL) men på mit webhotel virker det ikke. Jeg mener at
PHP-indstillingerne på min egen maskine svarer til dem på webhotellet.
Jeg har spekuleret over dette problem i lang tid, men nu må jeg bede
om hjælp udefra og jeg håber én eller anden kan komme med et par
forløsende ord.

OO

OO

Fra : Christian Joergensen

Dato : 01-07-04 12:43

On Thu, 01 Jul 2004 01:11:09 +0200, Ole Olsen wrote:

> Det mærkelige er, at det virker på min min egen maskine (med Apache,
> PHP4, MySQL) men på mit webhotel virker det ikke. Jeg mener at
> PHP-indstillingerne på min egen maskine svarer til dem på webhotellet.

Er det den samme HTML du får ud af det?

--
Christian Jørgensen
http://www.razor.dk

Få kontrol over dine nyhedsbreve: <http://www.ebrev.info>

Fra : Ole Olsen

Dato : 01-07-04 20:16

On Thu, 01 Jul 2004 13:43:05 +0200, Christian Joergensen
<mail@razor.dk> wrote:

>Er det den samme HTML du får ud af det?

Ja, jeg kan ikke se nogen forskel

OO