Vedrørende Kikkert glas til riffel
Fra : Claudio Adam

Dato : 30-06-04 18:10

Hvordan med montering af kikkert på eksempelvis en 308,
hvis man nu tænker sig at de fleste situationer vil forgå på en
200/300 meter afstand og målet er rådyr og således,
hvilken størrelse, forstøring og fast eller med zoom vil være bedst, (
stationært eller for den sags skyld i bevægelse )
det drejer sig vel ligeledes lidt om at det ikke bare er " hår " der
fylder glasset,

--
med venlig hilsen,
Claudio Adam

Fra : Bjarne Aakerman

Dato : 30-06-04 18:50

Hej Claudio
Hvis du fortrinsvis tænker på at skyde råvildt på afstande på 2-300 meter,
skal du købe en kikkert hvor trådkorset ikke bliver forstørret sammen med
forstørrelsen, hvis det var mig ville jeg vælge en forstørrelse på op til 10
eller 12.
mvh. Bjarne Aa

"Claudio Adam (slet NMCNR)" <breidholdt@NMCNRprivat.dk> skrev i en
meddelelse news:10886155230.606758312696069@dtext.news.tele.dk...

Fra : Peder Porse

Dato : 30-06-04 21:16

Og jeg ville ikke satse på at skyde råvildt på den afstand!!
pp

Fra : Claudio Adam

Dato : 01-07-04 14:44

Man kan selvfølgelig altid påstå at man burde kunne ramme en
paptallerken på 100 meter med almindeligt jernsigte/åbent,
- derfra er forskellen vel ikke så stor,
hvis man her tager forstørrelsen fra Kikkert glas med,
men selvfølgelig vil et sådan skud altid være bedre og afhængigt
af fast støtte.

Løb ind i en for et stykke tid siden god sag:
kan have været en Steyr- Man. med tobenet fod til afmontering,
samt kunstof skæfte etc.

hilse,

Adam