Så kom seacen
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 30-06-04 13:56

Lad mig starte med at sige at jeg er fuldstændigt "bombet"
jeg har tudet og jeg har grint, er ikke et sekund i tvivl om
at det er "ægte" der var ting omkring Baby, A.R. kunne have fundet ud af
ved lidt detektiv-arbejde, men der var også personlige ting omkring mig og
min søn som hun ikke
havde en chance for at vide noget om eller kunne finde ud af og som gør at
jeg er helt overbevist om ægtheden.

Tingene kom sådan lidt hist og lidt pist, jeg har taget notater undervejs
men det kan være lidt springende.

Først, Baby vil ikke hedde Baby, hun er nu en "stor" kat
og vil gerne kaldes noget andet.

Miss Hong Kong sagde tak for det jeg havde gjort for hende og killingerne og
fortalte lidt om sit liv i Hong Kong,
og omstændighederne der ledte til at hun endte i den palle varer der senere
endte i DK, kort og barskt. H K er meget taknemmelig selvom hun ikke
magtede at vise det.

Ang. Baby var det jeg hørte ikke lige det jeg ønskede at høre, men jeg har
da noget at arbejde med nu, hun føler sig lidt "klemt" og synes at jeg skal
flytte igen, det var et
par af somalierne enige i, ikke kun for deres skyld men sandelig også for
min.

Baby's "vilddyr" ligger lige under overfladen, hun kan godt lide sin mad,
men vil rigtig gerne smage fugle og fisk, helst selvfangede, Baby ved godt
at det er umuligt at være udekat her.

Det er Baby's 3 liv som kat og det første hvor hun har følt sig knyttet til
et menneske, det gør det lidt svært for hende, hun forstår ikke rigtigt
menneskenes "måde" Baby er meget glad og taknemmelig for at jeg valgte at
"lade" hende tale, lidt stolt over at hun allerede i sit 3 liv som kat fik
muligheden for det og siger at jeg med Bach's RR-dråber kan afhjælpe
problemet et stykke tid, men hun må have mulighed for større udfoldelser og
det vil hun allerhelst have med sammen med flokken og mig, eller i det
mindste hos nogle som jeg er knyttet til, så vi ikke mister kontakten.

Der kom så nogle forskellige ting frem af mere personlig
art, omkring et bestemt men for mig lige nu ukendt kolonihavehus, som kunne
være løsningen. At der sidder en kat et sted og venter på Baby og mig, en
bestemt kat
som i sammenråd med Fnugger skal "tage" sig af Baby og mig.

Baby sluttede med at sige at hun var glad og taknemmelig nu hvor hun havde
fået muligheden for at formidle sine tanker og ønsker og gav Anette et
billede som viste hvordan hun lå og sov hos mig i sin favoritstilling i min
ene armhule tæt op ad min krop.

Nogle af de ting som var med til at overbevise mig om ægtheden, var bl.a at
jeg kun nævnte kastraten der var
Baby's reservemor uden at komme ind på køn eller farve,
og pludselig siger Anette at der kommer en stor hvid hankastrat ind i hendes
hovede, og jeg har ingen billeder
af Fnugger fremme fordi jeg stadig tuder når jeg ser dem,
A.R videreformidlede så de ting Fnugger sagde og det var bl.a om katten der
venter på os.

Det tog omkring 1 3/4 time, med en masse personligt også, og I er meget
velkomne til at stille spørgsmål og jeg
vil sikkert komme tilbage med flere ting efterhånden som jeg får "fordøjet"
dem.

Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 30-06-04 15:39

"Marianne Hellemose" <hellemose.som3@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Lad mig starte med at sige at jeg er fuldstændigt "bombet"
> jeg har tudet og jeg har grint, er ikke et sekund i tvivl om
> at det er "ægte"

Wow - sidder her og er mundlam.
Hvor er det stort *S*

Jøsses jeg ville gerne ha oplevet den seance.
Håber du en dag skriver det hele ned og lader os læse det *S*

Dejligt at du nu har noget at arbejde med *S*

Knus
Joan

Fra : Mette B

Dato : 30-06-04 16:02

Hej Marianne

Har fulgt med, og synes bare det er vildt facsinerende, og dejligt at du
deler det med alle os :)

Jeg håber virkelig det hjælper, og får da også tankerne i gang om
hvordan man selv behandler sin kat. Heldigvis kan der fanges fugle og
mus her :)

Knus

Mette B

Fra : Denise

Dato : 30-06-04 16:18

Hej Marianne
Øhhh, ja, jeg er også mundlam. Og man ved ikke rigtigt, hvad man skal tro,
når man ikke selv har været der, og af natur tror jeg ikke på hvad som
helst, men der må jo være noget om det, siden hun er så kendt. Og så er der
jo det, at jeg har selv "overværet" hende på et foredrag for 6-7 år siden,
på Egmont Kollegiet, inviteret af Anne-Marie Svendsen fra City Dyre Klinik
(det var før hun kom til Hills - hvis du kender hende). Det handlede om
adfærdsproblemer hunde og katte og hun er _meget_ overbevisende og virkelig
god. Hun er ikke en man sådan lige glemmer
Men så er spørgsmålet jo hvad _du_ vil gøre, og jeg ved jo at du tænker så
det knager. Flyt dog tilbage til sydhavsøerne

--
Hilsen Denise

Fra : Jane

Dato : 30-06-04 18:17

Marianne Hellemose skrev i

> Først, Baby vil ikke hedde Baby, hun er nu en "stor" kat
> og vil gerne kaldes noget andet.

Lad os høre hvad hun vil hedde. Jeg er nysgerrig.

> har da noget at arbejde med nu, hun føler sig lidt "klemt" og synes at
> jeg skal flytte igen, det var et

Jeg blir nervøs for at spørge min kat for jeg har
ikke mulighed for at flytte.

> vil sikkert komme tilbage med flere ting efterhånden som jeg får
> "fordøjet" dem.

Det glæder jeg mig til.

Jane
--
æbleskrog.dk
http://www.skovtrolden.nyraad.net/

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 30-06-04 19:32

Jane skrev
<Lad os høre hvad hun vil hedde. Jeg er nysgerrig >

Baby præsenterede sig som *Sissenau* ( lydsprog )
så det bliver nok Sisse

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 30-06-04 20:50

On 2004-06-30 20:31:52 +0200, "Marianne Hellemose"
<hellemose.som3@mail.dk> said:

> Baby præsenterede sig som *Sissenau* ( lydsprog )
> så det bliver nok Sisse

Nej hvor spændende! Man sidder jo og bliver helt nysgerrig på, hvad ens
egne mon hedder "i virkeligheden"..

Kender du musicalen "Cats"?
Der er et nummer, der hedder "The Naming of Cats", som det her får mig
til at tænke på. Måske TS Elliott, som skrev teksten, vidste et eller
andet?

The naming of cats is a difficult matter
It isn't just one of your holiday games
You may think at first I'm as mad as a hatter
When I tell you a cat must have three different names

First of all, there's the name that the family use daily
Such as Peter, Augustus, Alonzo or James
Such as Victor or Jonathan, George or Bill Bailey
All of them sensible, everyday names

There are fancier names if you think they sound sweeter
Some for the gentlemen, some for the dames
Such as Plato, Admetas, Electra, Demeter
But all of them sensible everyday names

But I tell you a cat needs a name that's particular
A name that's peculiar, and more dignified
Else how can he keep up his tail perpendicular
Or spread out his whiskers, or cherish his pride?

Of names of this kind, I can give you a quorum
Such as Munkustrap, Quaxo or Coricopat
Such as Bombalurina, or else Jellylorum
Names that never belong to more than one cat

But above and beyond there's still one name left over
And that is the name that you never will guess
The name that no human research can discover
But the cat himself knows, and will never confess

When you notice a cat in profound meditation
The reason, I tell you, is always the same:
His mind is engaged in a rapt contemplation
Of the thought
Of the thought
Of the thought
Of his name

His ineffable effable effanineffable
Deep and inscrutable singular name..

--
Knus fra Ann R

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 30-06-04 21:33

Ann R skrev
<Nej hvor spændende! Man sidder jo og bliver helt nysgerrig på, hvad ens
egne mon hedder "i virkeligheden".. >

Ja og det allermest forunderlige var at hun sad i køkkenvinduet og jeg
prøvede at kalde Sisse og fluks hoppede kræet ned og løb de 5-6 meter hen
til mig for
at kæle op ad mit ben. Jeg vil gemme teksten om kattenavnene.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Jane

Dato : 01-07-04 10:16

Marianne Hellemose skrev i <news:40e32396$0$163
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Ja og det allermest forunderlige var at hun sad i køkkenvinduet og jeg
> prøvede at kalde Sisse og fluks hoppede kræet ned og løb de 5-6 meter hen

Orv. Har du ellers kunnet mærke en forskel på hende?

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 01-07-04 12:01

Jane skrev
<Orv. Har du ellers kunnet mærke en forskel på hende?>

Nu er der jo kun gået knapt et døgn, men hun var faktisk
roligere i nat end hun har været længe.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Leyna

Dato : 05-07-04 09:03

On Thu, 1 Jul 2004 13:00:41 +0200, "Marianne Hellemose"
<hellemose.som3@mail.dk> wrote:

>Jane skrev
><Orv. Har du ellers kunnet mærke en forskel på hende?>
>
>Nu er der jo kun gået knapt et døgn, men hun var faktisk
>roligere i nat end hun har været længe.

Det var dog fantastisk, men måske er det fordi hun nu har fået
kommunikeret det ud?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Kate

Dato : 01-07-04 14:24

"Marianne Hellemose" <hellemose.som3@mail.dk> wrote in

> Ja og det allermest forunderlige var at hun sad i k›kkenvinduet og
> 5-6 meter hen til mig for
> at k‘le op ad mit ben. Jeg vil gemme teksten om kattenavnene.

Det lyder vildt.
Jeg har godt nok haft lidt svært ved at sluge din fortælling fra i
går og har derfor ikke kommenteret den. Ved godt jeg er lidt skeptisk
omkring det alternative selvom jeg alligevel nogle gange må indrømme
at noget er der jo nok om snakken.
Tænker lidt på en kanin jeg fik som var angstbider. Hun var helt
klart blevet behandlet af ukyndige. Det første jeg gjorde var at
ændre hendes navn fordi det hun havde jo var fra hendes dårlige
tilværelse. Selvom jeg følte mig lidt fjollet af at tænke sådan så
følte jeg faktisk at kaninen blev en meget gladere kanin end hun
havde været. Måske der er noget om det med navnene også.

Dog tror jeg mine katte er rimeligt tilfredse med deres navne, dvs.
Doughnut reagerer faktisk ikke når jeg kalder hende Donse, men næsten
hvergang jeg kalder Doughnut. Det samme med Sofie, hun reagerede
aldrig på andet end Sofie, hvor drengene kommer uanset hvad jeg
kalder, hvis de gider komme

Glæder mig til at du får lyst/overskud til at fortælle mere når det
kommer henad vejen.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Doris

Dato : 30-06-04 18:23

Marianne, hvem er det du har kontaktet. jeg har prøvet det med mine heste
og det er faktisk uhyggeligt, man skulle tro hun kendte dem.
M.V.H. Doris.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 30-06-04 19:35

Doris skrev
<Marianne, hvem er det du har kontaktet >

Det var Anette Røpke

http://www.the-animal-behavioural-school.dk/

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : AEK

Dato : 30-06-04 21:55

> [...]

> velkomne til at stille spørgsmål og jeg
> vil sikkert komme tilbage med flere ting efterhånden som jeg får

Uh, det lyder spændende,men samtidigt lidt " spooky ".
Håber virkelig, at alt vil flaske sig for Jer - og Kolding Miss vil dukke
op.....

Knus,
Anya og Miss Sophie ( som er i kanon form ).
Min nye dyrlæge ( som beh. Sophie i weekenden ) ringede i dag , for liiiige
at høre til patienten - dejligt !

---

Fra : Kate

Dato : 01-07-04 14:25

"AEK" <2468@jubiimail.dk> wrote in

> Anya og Miss Sophie ( som er i kanon form ).

Det var godt

> Min nye dyrl‘ge ( som beh. Sophie i weekenden ) ringede i dag ,
> for liiiige at h›re til patienten - dejligt !

Dejlig dyrlæge.

Fra : Charlotte A.

Dato : 04-07-04 22:06

Hej Marianne

Jeg har altså ikke fulgt med længe herinde og er nu tilbage.
Hmmm...det lyder interessant - men da jeg ikke kender forhistorien, aner jeg
faktisk ikke, hvad det er for en seance? Det lyder lidt kattehvisker-agtigt
(altså horse-whisperer....agtigt)???

Evt. bare et link til, hvor jeg kan finde det, så jeg ikke skal samtlige
tråde igennem, jeg har misset det sidste lange stykke tid - tak.
--
KH
Charlotte A