Hvad er Abuse?
Fra : LORDWOF

Dato : 30-06-04 12:12

Hvad er Abuse?
Sektornet Abuse er en funktion under Sektornet, som håndterer klager, der
skyldes misbrug af Sektornettet. Hvis man f.eks. modtager spam, der viser
sig at komme fra en IP-adresse tilhørende på Sektornettet, er det Sektornet
Abuse man skal henvende sig til. Sektornet Abuse kontakter derefter den
ansvarlige. I samarbejde med den ansvarlige sørger Sektornet Abuse for at
misbruget undersøges og stoppes.

Bliver man kontaktet af Sektornet Abuse er det fordi vi har modtaget en
klage. Klager kan være meget varierede og spænde fra klager over spam til
brud på ophavsrettigheder eller trusler og chikane.

Når man bliver kontaktet af Sektornet Abuse vil man således blive gjort
opmærksom på at man har et problem, som det er vigtigt at få løst. Sektornet
Abuse er derfor en service der er med til at hjælpe institutionerne på
Sektornet når de bliver anklaget for misbrug. IT-misbrug er en alvorlig sag
og der har allerede været eksempler på at misbruget straffes hårdt. Misbrug
er ikke altid selvforskyldt og er ofte et resultat af at man selv er blevet
udnyttet af hackere eller er blevet smittet med virus. Under alle
omstændigheder skal det understreges at den enkelte institution bærer det
fulde ansvar for at deres forbindelse til Sektornet ikke misbruges - det er
langtfra nogen let opgave og det er her Sektornet Abuse kommer til hjælp.

Sektornet er en ISP (internetudbyder) for uddannelsessektoren i Danmark.
Alle ISP'er har en abuse-funktion, som sørger for at brugerne af ISP'ens
netværk overholder spillereglerne. Internettet er jo i bund og grund et
fællesskab. I ethvert fællesskab er der regler, som skal overholdes - ellers
fungerer fællesskabet ikke. Hvis ISP'en, og dermed ISP'en kunder, skal
deltage i fællesskabet er det derfor nødvendigt have en abuse-funktion.
ISP'ens abuse-funktion har til opgave at håndhæve spillereglerne overfor ISP
'ens kunder og om nødvendigt anvende de sanktionsmuligheder der er beføjet
den, for at bringe misbruget til standsning.
Det er meget forskelligt hvor restriktiv den enkelte ISP er overfor sine
kunder. Politiken hos Sektornet Abuse er at vi oplyser frem for at straffe.
Vi forsøger så vidt det er muligt at undersøge sagerne til bunds for
derefter at løse problemerne i dialog med den ansvarlige. Andre ISP'er er
langt hurtigere på aftrækkeren og lukker uden videre for kundens
internetforbindelse hvis den misbruges.

Fra : BettinaP

Dato : 30-06-04 14:03

"LORDWOF" <Jeg.er.ny@her.dk> wrote in message
> Hvad er Abuse?
snip en hel masse>

ja jeg ved jo dårlig hvilken af jeres postings man skal kommentere på, men i
guder hvor er det underholdende læsning når I kammer så meget over pga.
shadows trusler. Temmelig off-topic egentlig ikke, men glimrende
sommerunderholdning.
*G*
Jeg anede ikke I havde så fed humor hehe

Har I fået lukket nok galde ud nu så vi kan snakke hunde igen eller hva?

BettinaP

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 30-06-04 16:26

On Wed, 30 Jun 2004 15:02:57 +0200, "BettinaP" <bep@bep.dk> wrote:

> [...]
>Jeg anede ikke I havde så fed humor hehe
>
>Har I fået lukket nok galde ud nu så vi kan snakke hunde igen eller hva?

Der er da ingen grund til at snakke om hunde herinde, du kan da bare
gå ind på DCH-skagens hjemmeside og læse ALT om hunde man bliver
pisseklog derinde , pisseklog siger jeg til dig ! jeg har som eksempel
lært at kamphunde ikke kan sitte eller dække men kun stå ! tænk det
vidste jeg slet ikke, og er nu begyndt at sige FY til min hund når han
sitter og dækker, det skal han jo slet ikke kunne ! er lidt bange for
at der er noget i vejen med ham" og ja jeg syntes også at i alle
sammen kan holde op med at genere min nye ven jimmy, så han igen kan
få ro til at belære os om hunde

Free at last, Free at last, thank god allmighty, Free at last : citat
Martin Luther King

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Fra : Pwh

Dato : 30-06-04 19:21

> Der er da ingen grund til at snakke om hunde herinde, du kan da bare
> gå ind på DCH-skagens hjemmeside og læse ALT om hunde

Ha, det næste bliver vel at du begynder at linke til deres hjemmeside i din signatur

/Jens (som godt vidste at Jimmy ville vinde over Punish i sidste ende)

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 30-06-04 20:14

On Wed, 30 Jun 2004 20:21:06 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Ha, det næste bliver vel at du begynder at linke til deres hjemmeside i din signatur
>
>/Jens (som godt vidste at Jimmy ville vinde over Punish i sidste ende)

han har ikke vundet, han har bare taget mig under hans beskyttende
nordjydske fiskervinger

og bare rolig der kommer ingen dchreklame herfra"ikke en der er
alvorligt ment under alle omstændigheder"