Samle 2 mailbox'e
Fra : Anders Keldsen

Dato : 30-06-04 10:51

Hey NG

Jeg har en mailserver kørende med postfix, procmail og spamassassin, men
løb forleden ind i et problem uden jeg var klar over det.
Jeg har sat min mail op til at blive leveret i /home/anders/mail/, men
da jeg overskred min quota for filstørrelser på Mailbox-filen, blev de
mails jeg modtog i det tidsrum leveret i /var/spool/mail/anders.

Nu har jeg midlertidigt fået ordnet det med quota (slettet mails), men
har nu det problem at jeg gerne vil flytte de mails fra
/var/spool/mail/anders over i min normale mailbox fil
/home/anders/mail/Mailbox.

Kan man bare bruge cat til det? eller har postfix eller procmail en
funktion til at udføre denne opgave så filerne bliver låst korrekt?

Håber nogen derude kan hjælpe med mit lille problem :)

A.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 30-06-04 11:45

On 2004-06-30, Anders Keldsen <anders@keldsen.net> wrote:

> Kan man bare bruge cat til det? eller har postfix eller procmail en
> funktion til at udføre denne opgave så filerne bliver låst korrekt?

personligt ville jeg bare "cat"'e dem sammen _efter_ at have stoppet for
postfix. Derefter ville jeg starte postfix igen bagefter.

Thomas

Fra : Peter Mogensen

Dato : 30-06-04 21:18

Anders Keldsen wrote:
> Kan man bare bruge cat til det? eller har postfix eller procmail en
> funktion til at udføre denne opgave så filerne bliver låst korrekt?
> Håber nogen derude kan hjælpe med mit lille problem :)

Hvis de er i mbox formatet vil jeg tro at du bare kan bruge cat.

Men ellers er den generelle løsning altid at gøre det via IMAP. Hvis du
kan tilgå 2 mailboxe via IMAP er det bare et spørgsmål om drag-n-drop at
samle dem - uanset format.

Peter

Fra : Anders Keldsen

Dato : 01-07-04 10:52

Tak for svarene :)

Jeg har bare brugt cat til at appende dem, og det virker helt fint.

A.