kald af php funktion.
Fra : Jens

Dato : 30-06-04 10:38

Hej

Kan man ikke kalde en php function() ude fra en html del?

Hilsen Jens

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 30-06-04 11:12

Jens wrote:
> Hej
>
> Kan man ikke kalde en php function() ude fra en html del?

kun hvis filen fortolkes som php
men så:

<?php echo en_eller_anden_funktion(); ?>

excuse of the day : The electrician didn't know what the yellow cable
: was so he yanked the ethernet out.
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Kim Andersen

Dato : 30-06-04 11:16

> Kan man ikke kalde en php function() ude fra en html del?

Nej, PHP er server-side, PHP kan bruges til at generer html som kan vises i
en browser.

/Kim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-06-04 13:16

Jens skrev:

>Kan man ikke kalde en php function() ude fra en html del?

Hvad vil du gerne opnå?

--
Bertel

Fra : Jens

Dato : 30-06-04 13:39

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvad vil du gerne opnå?

Man kunne ved et link(html) til en anden html side, kalde en php funktion
først som udfører et eller andet og så sidst derefter kalder den anden html
side. Dermed kommer der noget funktionalitet mellem et kald til et link.
Hvordan kan dette problem ellers løses?

Jens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-06-04 14:11

Jens skrev:

>Man kunne ved et link(html) til en anden html side, kalde en php funktion
>først som udfører et eller andet og så sidst derefter kalder den anden html
>side.

Det er nemt. Du skal bare kalde en PHP-side. Brugeren kan jo ikke
se andet end HTML-koder.

Første side linker til anden side (andenside.php) som er opbygget
sådan her:

<?
   minheltspeciellePHPfunktion;
?>
Æh bæh, der blev kaldt en funktion og du opdagede det slet ikke!

--
Bertel

Fra : Anders Lund

Dato : 30-06-04 14:17

Jens wrote:

> [...]
> side. Dermed kommer der noget funktionalitet mellem et kald til et link.

side.html indeholder:

funktion.php indeholder:
// En eller anden PHP funktion
echo "<meta redirect.... andenside.html>";

Er det sådan noget du vil have? Jeg ville nok lave det hele i PHP....
ellers må du foklare hvilken funktion du vil have udført og hvorfor det
skal forgå i en html fil og ikke php.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jens

Dato : 30-06-04 21:25

Anders Lund wrote:

> [...]
>
> Er det sådan noget du vil have? Jeg ville nok lave det hele i PHP....
> ellers må du foklare hvilken funktion du vil have udført og hvorfor det

Tak for forslaget.
Jeg tror, at jeg må lave det,som jeg ønsker i php, men ellers ligner det min
problemstilling.
Mit problem ligger nok i mangel på kundskaber i php.
Det må der laves om på nu!

Takker
Jens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-06-04 23:54

Jens skrev:

>Mit problem ligger nok i mangel på kundskaber i php.
>Det må der laves om på nu!

PHP kan alt hvad HTML kan og så en masse mere, for man kan skrive
ren HTML i en PHP-fil, og man kan også lade PHP-funktioner
producere en udskrift der består af HTML-kode.

--
Bertel