DI-624
Fra : Ukendt

Dato : 30-06-04 11:18

Hej NG - min pc (http://www.cybershop.net.au/asus_M2.htm ) mister konsekvent
forbindelsen til nettet hvert andet minut,- jeg bruger subj. Nogen der kan
forklare hvorfor, og en evt loesning?Mvh/Ulrich

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-06-04 17:56

<Ulrich> crashed Echelon writing

> Hej NG - min pc (http://www.cybershop.net.au/asus_M2.htm ) mister
> konsekvent forbindelsen til nettet hvert andet minut,- jeg bruger
> subj. Nogen der kan forklare hvorfor, og en evt loesning?Mvh/Ulrich

Hvad siger loggen på din router?

Er det forbindelsen mellem dig og routeren? Eller er det til hele internet.

Evt. opdatér driveren, hvis muligt, på dit netkort i din maskine, og
opdatere firmwaren i routeren.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-04 23:48

> [...]
internet.

> Evt. opdatér driveren, hvis muligt, på dit netkort i din maskine, og

Loggen sir at jeg laver DHCP request, og at den er succesfuld. Routeren
taber ikke forbindelsen, det er kun pcen der mister forbindelse til
routeren.. Af en eller anden grund lader det til at virke hvis jeg kloner ip
og mac-adr!?

Har du evt en ide om hvad der sker?

Mvh

/Ulrich

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-07-04 11:30

<Ulrich> wrote:

> [...]
>taber ikke forbindelsen, det er kun pcen der mister forbindelse til
>routeren.. Af en eller anden grund lader det til at virke hvis jeg kloner ip

Hvad er DHCP-serverens 'Lease time' sat til ??

<mlr>

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-04 18:02

"
> Hvad er DHCP-serverens 'Lease time' sat til ??
>
> <mlr>

1 uge.
Mvh
/Ulrich

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-07-04 18:03

<Ulrich> wrote:

>1 uge.

Ok, jeg forstod at maskinen laver DHCP request hvert andet minut - Men det gør den da ikke ?!?!

Prøv lige at beskrive nøjagtig hva' der sker og hvorfor du tror maskinen 'taber forbindelsen'....

<mlr>

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-04 01:42

> [...]
gør den da ikke ?!?!

> Prøv lige at beskrive nøjagtig hva' der sker og hvorfor du tror maskinen

Fra loggen;

Jul/01/2004 22:07:17
DHCP lease IP 192.168.0.100 to ulrich-laptop

00-04-23-4D-9A-BB

Jul/01/2004 22:07:17
Wireless PC connected

00-04-23-4D-9A-BB

Jul/01/2004 22:07:04
DHCP Request success

80.161.157.33

Jul/01/2004 22:07:04
DHCP Request

80.161.157.33

Jul/01/2004 22:07:04
DHCP Discover

Jul/01/2004 22:06:59
System started

Hvis jeg genstarter pc'en, saa mister den - pc'en - forbindelsen app. hvert
andet minut. Der popper en meddelelse frem, i hoejre hjoerne af
proceslinien, der siger at netvaerkforbindelsen ikke er tilgaengelig. Det
bliver den ved med indtil jeg gaar ind under DHCP settings, og kloner
IP-adr. til MAC adr.

Jeg forstaar ikke hvorfor!?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-07-04 08:27

> [...]
> proceslinien, der siger at netvaerkforbindelsen ikke er tilgaengelig.
> Det bliver den ved med indtil jeg gaar ind under DHCP settings, og

Kører du kabel eller Wireless, med WEP eller WPA eller uden? Måske er det
krypteringsnøglerne der bliver fornyet og forårsager din afkobling.

Du svarede heller aldrig på opdatering af firmware og drivere.

--
Bjarke Andersen