Kan ikke pinge mig selv
Fra : Robert

Dato : 30-06-04 10:13

Hej..

Jeg prøver at få ed2k gui
(http://ed2k-gtk-gui.sourceforge.net/download.shtml) til at virker sammen
med overnet commandline.

Har prøvet den nyeste core fra overnet.com og den fra edk2-gtk-gui
hjemmesiden.

I dokumentationen for installationen står der at man lige kan prøve at pinge
sig selv for at se om alt er i orden. (Den regner med at man kan - så der er
ingen hjælp at hente dér)

ping localhost
ping 127.0.0.1 resultér i det samme. Alle pakker bliver lost.

Har prøvet at tilføje 127.0.0.1 localhost i /etc/hosts men kan ikke se hvad
det skulle kunne gøre når nu ingen af dem virker alligevel.

Gui'en vil nemlig ikke connecte til coren og alt burde være i orden.
Har korrekt brugernavn og pass, korrekt port nummer.

Nogen der ved hvad jeg kan prøve?
På forhånd tak

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-06-04 10:49

Robert wrote:
> ping localhost
> ping 127.0.0.1 resultér i det samme. Alle pakker bliver lost.

Hvad har du af firewall-regler ?

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Robert

Dato : 30-06-04 11:11

On Wed, 30 Jun 2004 09:49:04 +0000, Hans Joergensen wrote:

> Hvad har du af firewall-regler ?
>
> // Hans

(kom til at sende med min lillebrors profil, prøver lige igen)

Hej Hans.

Hvad mener du med firewall-regler?
Den er en ny installation af Debian Sarge.
Har heller ej ingen router.

Vil tro at der ingen firewall er da firewall-status i overnet commandline
skriver 'open'.

Hvis port 4662 var blokeret ville den skrive firewalled.

Er der noget firewall i Debian jeg lige skal tjekke?

Mange tak

Fra : Robert

Dato : 30-06-04 16:53

On Wed, 30 Jun 2004 12:11:12 +0200, Robert wrote:

> [...]
> skriver 'open'.
>
> Hvis port 4662 var blokeret ville den skrive firewalled.
>
> Er der noget firewall i Debian jeg lige skal tjekke?

Ingen der kan hjælpe?
Hvad kan jeg prøve??

Fra : Kent Friis

Dato : 30-06-04 18:18

Den Wed, 30 Jun 2004 17:52:45 +0200 skrev Robert:

> Ingen der kan hjælpe?

Slap da lige af, de rigtige nørder kommer først frem efter mørkets
frembrud ("The yellow face, it burnsss usss, my preciousss")

Det er heller ikke alle der læser newsgroups hver dag, så man skal
ikke forvente svar øjeblikkeligt. Selvom folk her normalt er hurtigere
til at svare end support-afdelingen hos fx Tele2.

Mvh
Kent

Fra : Robert

Dato : 30-06-04 18:39

On Wed, 30 Jun 2004 17:17:54 +0000, Kent Friis wrote:

> [...]
> ikke forvente svar øjeblikkeligt. Selvom folk her normalt er hurtigere
> til at svare end support-afdelingen hos fx Tele2.

Bare i orden :) Venter spændt.
Vil selvfølgelig melde tilbage hvis jeg skulle finde løsningen.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-06-04 22:14

Robert wrote:
> Hvad mener du med firewall-regler?
> Den er en ny installation af Debian Sarge.
> Har heller ej ingen router.

Det undrer mig nu stadig at du ikke kan pinge localhost, det har jeg
aldrig oplevet med mindre der var en firewall-regel der ikke tillod
det..

Dit lo-device er oppe ik?

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : Robert

Dato : 01-07-04 00:21

On Wed, 30 Jun 2004 21:13:41 +0000, Hans Joergensen wrote:

> Det undrer mig nu stadig at du ikke kan pinge localhost, det har jeg
> aldrig oplevet med mindre der var en firewall-regel der ikke tillod
> det..
>
> Dit lo-device er oppe ik?

Det var den ikke nej :)
Det virker nu. Havde glemt lo

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 30-06-04 17:57

"Robert" <robert_travel_dk@hotmail.com> writes:

> [...]
> ingen hjælp at hente dér)
>
> ping localhost
> ping 127.0.0.1 resultér i det samme. Alle pakker bliver lost.

Kan du netværk i andre programmer?

Du kan se hvordan din maskines netværksconfiguration med
ifconfig.

Hvis du er i tvivl om firewallen er aktiveret så prøv at se på
iptables.

--
Mvh Christoffer

It's entirely untested, but it looks good and compiles. Ship it!
- Linus Torvalds