Passiv køler på Abit NF7 og NF7-s
Fra : Cks

Dato : 30-06-04 09:15

Hej i gruppen.

Vil lige spørge om der er nogle der har haft held med at sætte en passiv
køler på Abit NF7 og NF7-s chipset?
Den påsatte blæser larmer for meget synes jeg.
Hvilken køler skal jeg i givet fald bruge?
Er det svært at skifte? Skal der loddes?
Blæseren ser umiddelbart ud til at være monteret med samme 2 plastic-clips
som blæseren på mit Sapphire Radeon 9500 pro gjorde.
Den var nem at skifte til Artic cooling VGA Silencer.
Nogen særlige hensyn jeg skal være opmærksom på hvis jeg skifter? (har lav
kabinets temp.)

Mvh.
Cks

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 30-06-04 11:39

Cks wrote:
> Hej i gruppen.
>
> Vil lige spørge om der er nogle der har haft held med at sætte en passiv
> køler på Abit NF7 og NF7-s chipset?

Har ikke fået taget med sammen endnu :) Men har læst om en del som har
brugt nedenstående profil.

http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=ACZM251&Fane=SILENT

> Er det svært at skifte? Skal der loddes?

Det skulle være ret nemt..

> Nogen særlige hensyn jeg skal være opmærksom på hvis jeg skifter? (har lav
> kabinets temp.)

Hvis du kører med meget høj FSB, vel omkring 200+ skal du måske lige
holde øje med temperaturen omkring profilen

> Mvh.
> Cks

/Bjarke

Fra : Cks

Dato : 30-06-04 16:18

"Bjarke Ravn-Jonsen" <svar@gruppen.invalid> skrev i en meddelelse

> http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=ACZM251&Fane=SILENT

Fedest. Den er købt.
Men hvilken lim skal jeg bruge?
Er denne her ok?
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=TMAR101&Fane=COLD,COTL

Ser osse på Zalmans hjemmeside at den er kanon nem at sætte på.
Men hvad med den gamle blæser på bundkortet?
Hvilken lim er den påsat med og hvordan får jeg den af nemmest og bedst?

Mvh.
Cks

Fra : FinnogAngela

Dato : 30-06-04 21:54

> Fedest. Den er købt.
> Men hvilken lim skal jeg bruge?

Den blå Zalman monteres på samme måde som den originale, med 2
plastclips/fjedre gennem hullerne. Så lim er ikke nødvendig (men kølepasta
er derimod en god ide..)

> Men hvad med den gamle blæser på bundkortet?
> Hvilken lim er den påsat med og hvordan får jeg den af nemmest og bedst?

Den originale køler er ikke limet, har kun en klat (dårlig) kølepasta under
sig.

Hilsen Finn

Fra : Cks

Dato : 01-07-04 07:19

"FinnogAngela" <afc.chris_FJERN DETTE_@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er derimod en god ide..)
> Den originale køler er ikke limet, har kun en klat (dårlig) kølepasta

Takker meget for oplysningerne.
Det er altid rart at vide lidt om hvad man går igang med.
Men det lyder jo alt sammen kanon nemt.
Så jeg prøver.....

Mvh.
Cks

Fra : Martin Johansson

Dato : 01-07-04 18:11

> [...]
>
> Den blå Zalman monteres på samme måde som den originale, med 2
> plastclips/fjedre gennem hullerne. Så lim er ikke nødvendig (men kølepasta

Ja den skulle være let at montere.
Jeg overvejer også selv at skifte, har dog udsat det lidt med en klat olie
til std. blæseren.
Jeg skal dog skære i Zalman profilen for at få plads, ellers vil den være i
vejen for min Thermalright SLK-947U.

> Den originale køler er ikke limet, har kun en klat (dårlig) kølepasta
under
> sig.

Ja har kigget, de har ikke engang dækket hele NB'en. tsk tsk
Jeg glemte dog at påføre AS3 sidst jeg havde NB køleren af, en smule dumt nu
jeg ser tilbage.
Men den kører fint ved 225 MHz, så varmeproblemer tror jeg ikke den lider
af.

Man skal også være lidt forsigtig når man trykker de der dimser sammen på
bagsiden.
Tangen kan godt smutte, og så er chancen for at ødelægge en printbane stor.

Fra : Cks

Dato : 01-07-04 18:28

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:40e4458a$0$200$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Man skal også være lidt forsigtig når man trykker de der dimser sammen på
> bagsiden.
> Tangen kan godt smutte, og så er chancen for at ødelægge en printbane
stor.

Yup. Vi var osse 4 hænder da de blev klippet på blæseren på mit Saph. R9500
Pro. :)

Cks

Fra : Chr

Dato : 30-06-04 14:17

"Cks" <ckjels@hotmail.com> wrote in message
> Hej i gruppen.
>
> Vil lige spørge om der er nogle der har haft held med at sætte en passiv
> køler på Abit NF7 og NF7-s chipset?

Har selv udskiftet min med en zalman chipset køler.
Det er super let, og burde ikke volde dig de store problemer!
(underligt at de sælges med aktiv køler!)

Selv er mit kabinet 30 grader C og jeg har ingen problemer med at køre 220
på FSB.

Mvh. Christian

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-07-04 18:32

Cks (ckjels@hotmail.com) skrev følgende:
> Hej i gruppen.
>
> Vil lige spørge om der er nogle der har haft held med at sætte en
> passiv køler på Abit NF7 og NF7-s chipset?

Er der noget problem i at slukke for blæseren hvis man kører standard fsb?

- Martin

Fra : Jakob M

Dato : 01-07-04 20:29

> Er der noget problem i at slukke for blæseren hvis man kører standard
> fsb?

Nej, jeg kunne fint køre med 200Mhz FSB uden blæseren sat til, dog ikke
højere. Det kunne jeg først efter jeg skiftede til en oversavet Taisol
køleprofil. Nu kører den fint 220Mhz, min RAM vil ikke højere.

Mvh
Jakob