Password eller ikke password
Fra : Søren Rokkedal Larse~

Dato : 30-06-04 07:47

Hej

Jeg har oprettet en bruge i databasen v.h.a. GRANT kommandoen. Jeg var
logget ind som root og skrev følgende:

grant all privileges on * to 'user'@'%' identified by 'user_grant';

Derefter kørte jeg kommandoen:

set password for user = password('password');

Jeg har set i mysql.user tabellen, at der ud fra brugeren 'user' er en
krypteret værdi i kolonnen password.

Det underlige forekommer når jeg prøver at connecte til databasen med
password, da den så siger at jeg ikke har adgang til databasen. Hvis jeg
derimod logger ind unden passwordet, så connecter den uden problemer.

Er der noget jeg har misforstået med dette password? Skulle det ikke opgives
når jeg connecter? Hvis ikke, hvad bruger man det så til.

Det skal siges at jeg connecter via localhost og at jeg bruger programmet
MySQL-Front fra http://www.mysqlfront.de/ til at connecte til databasen med.

På forhånd tak
Søren Larsen

Fra : Jesper Krogh

Dato : 30-06-04 07:50

I dk.edb.database, skrev Søren Rokkedal Larsen:
> [...]
>
> Er der noget jeg har misforstået med dette password? Skulle det ikke opgives
> når jeg connecter? Hvis ikke, hvad bruger man det så til.

Du har sikkert en anden entry i tabellen med user og blankt password,
prøv at slette den.

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Søren Rokkedal Larse~

Dato : 30-06-04 18:38

Det er der ikke...

Der er kun standard brugerne og den ene user jeg har oprettet...

/Søren Larsen

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 30-06-04 14:57

On Wed, 30 Jun 2004 08:47:26 +0200, Søren Rokkedal Larsen wrote:

> grant all privileges on * to 'user'@'%' identified by 'user_grant';

Skal det ikke være

grant all privileges on database.* to ...

?

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Søren Rokkedal Larse~

Dato : 30-06-04 18:40

Den æder begge ombinationer, og det virker ikke i nogen af tilfældende.

Mvh
Søren Larsen