perodisk fejl netværket går dødt.
Fra : danni plougmann

Dato : 30-06-04 05:20

jeg har store problemmer med at netværket bare går i sort uden nogen egenlig
grund, helt perodsik.

det ser ud til jeg mister alt kontakt med netværket når det sker, kan ik
komme på nettet.

det eneste jeg kan gøre er at genstarte computeren,
også bare vente på det sker igen der kan gå 15 min - til 3 - 4 timer.

fejlen opstod da jeg monterede en ny harddisk i mit system, en 200 gb sata
maxtor.

har prøvet at geninstallere window xp, den laver bare samme fejl.
´kan det være netværksdelen på mit bundkort der er gået i udu. for jeg er
totalt på bar bund, har aldrig oplevet det før.

/danni plougmann

Fra : Jens

Dato : 30-06-04 09:58

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> fejlen opstod da jeg monterede en ny harddisk i mit system, en 200 gb sata
> maxtor.

En sata kan jo spytte en del mere ud end en ata, har du nogle bittesmå
hjemmeswitche på nettet, som har begrænset kapacitet ?

Mvh Jens

Fra : danni plougmann

Dato : 30-06-04 15:10

> En sata kan jo spytte en del mere ud end en ata, har du nogle bittesmå
> hjemmeswitche på nettet, som har begrænset kapacitet ?

ja jeg har en unex 100mbit switch til mit netværk
har 3 compueter på min adsl linie med dynamisk ip adresse teledanmark
bredbånd.

hvad kan min nye sata disk havde at gøre med switchen.
når jeg ikke bruger switchen så meget til at overføre filer mellem
computerne kun internet forbindelse.

/mvh danni plougmann

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-06-04 15:37

On Wed, 30 Jun 2004 06:20:10 +0200, "danni plougmann"
<danni.plougmann@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>´kan det være netværksdelen på mit bundkort der er gået i udu. for jeg er
>totalt på bar bund, har aldrig oplevet det før.

Har du opdateret dit bundkorts bios? På mit bundkort er der kommet ny
bios da der var rapporteret om at netværksdelen gik ned.. Har dog ikke
oplevet det. Men det kan jo ske den fejler i bestemte konfigs.