Installatin af MySQL???
Fra : Peter Jensen

Dato : 30-06-04 03:39

Hejsa NG.

Jeg vil installere MySQL (4.xx) på min server og har fulgt installation
vejledningen.
- men jeg bliver ved med at få denne fejl:

MySQL said: Host 'SERVER' is not allowed to connect to this MySQL server

Er der et punkt i den store manual jeg har overset, eller hvad går galt

Mvh
Peter Jensen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 30-06-04 04:36

On Wed, 30 Jun 2004 04:38:58 +0200, "Peter Jensen" <mail@icedesign.dk>
wrote:

>MySQL said: Host 'SERVER' is not allowed to connect to this MySQL server
>
>Er der et punkt i den store manual jeg har overset, eller hvad går galt

Default-indstillingen i MySQLs konfigurationsfil er ikke at tillade
forbindelser over TCP (men kun via sockets).

Kig i my.cnf efter "skip-networking" og sørg for at den er
udkommenteret.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: underholdsbidrag (og ikke underholdningsbidrag)

Fra : Peter Jensen

Dato : 30-06-04 07:57

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> wrote in message
> [...]
> forbindelser over TCP (men kun via sockets).
>
> Kig i my.cnf efter "skip-networking" og sørg for at den er

Hejsa

Filen my.cnf findes slet ikke, den eneste configfil MySQL benytter er my.ini

#This File was made using the WinMySQLAdmin 1.4 Tool
#29-06-2004 22:55:21

#Uncomment or Add only the keys that you know how works.
#Read the MySQL Manual for instructions

[mysqld]
basedir=c:/mysql
#bind-address=192.168.2.4
datadir=c:/mysql/data
#language=c:/mysql/share/danish
#slow query log#=
#tmpdir#=
#port=3306
#set-variable=key_buffer=16M
[WinMySQLadmin]
Server=c:/mysql/bin/mysqld-nt.exe
user=xxxx
password=xxxx

Mvh
Peter Jensen

Fra : Camilas petersen

Dato : 20-07-04 17:23

Peter Jensen <mail@icedesign.dk> skrev:
> [...]
>installation
>vejledningen.
>- men jeg bliver ved med at få denne fejl:

nej det kan jeg da ikke tro jeg har selv samme lille problem men
den køre nu jeg har selv en windows server 2003 web editorn dk med
mysql køre ubeklaglit

mvh admin