stort problem med navneopløsning.... tror ~
Fra : - cjt

Dato : 29-06-04 21:05

Hej!

Jeghar et kæmpebroblem. Når jeg bogget min maskine får de nstraks en
IP-adresse fra DHCP.
Jeg kan også godt pinge n IP-adresse ude på Internettet

Men når jeg skirver en URL (f.eks. www.jubii.dk) kan den ikke finde siden...

Det virker som om, at det er noget med navneserveren på min egen maskine,
men hvad ved jeg...???

Jeg prøver gentagne gange og ligepludselig efter 2-3 minutter, så virker
adressen!
Alt er fint!

Tror I det er navneserveren?
Hvad kan jeg gøre...?

Jeg har ikke længere Zonealarm på min PC! Den har jeg afinstalleret i
forbindelse med atg jeg fik router, med indbygget DNS!

Men problemet var der både før og efter jeg fik router... så det har nok
ikke noget med routeren at gøre?

Gode råd?

Carsten

Fra : Søren J. Madsen

Dato : 29-06-04 21:15

> [...]
siden...

> Det virker som om, at det er noget med navneserveren på min egen maskine,

Får du også tildelt dns-server-addresse(r)? til din router eller ISP?
Får din router både IP og DNS fra din ISP?

Mvh.
Søren

Fra : Peter Kjellerup Rasm~

Dato : 29-06-04 22:37

Der er formentlig ikke nogen navneserver på din egen maskine, men du kan
med fordel prøve at sætte dns adresserne statisk for din forbindelse.
(Det gøres under TCP/IP protokollen). Hvad du skal sætte dem til finder
du hos din internetudbyder.

mvh
Peter

Fra : - cjt

Dato : 30-06-04 10:06

det har jeg forsøgt nu .... stadig laaaangsom m at kunne lave navneopslag...
overvejer en formattering *SUK*

Carsten

Fra : - cjt

Dato : 30-06-04 10:05

Øhm... det ved jeg ikke! Hvordan kan jeg se det ?

Det er en billigt Netgear router med grafisk brugerinterface (fra en
browser), men jeg ved ikke hvordan jeg kan se det?
om jeg får tildelt dns-server-addresse(r)? til din router IP og DNS fra din
ISP?

Den er sat op til at køre DHCP og hente automatisk IP-adresse, men om den
også henter DNS ...???
Jeg tror det - for jeg har jo ikke sat den op til noget, og navneopslag
kommer også til at virke men først efter laaaaaang tid!

I øvrigt: Problemet var der også dengang jeg kørte uden modem!

En mulighed er måste at Zonealarm har lavet noget "grisseri" på min PC, som
ikke kan ryddes op
(har scannet HD og ledt i reg.databasen fter zonealarm-filer).

En anden mulighed er måske en virus har lavet noget "grisseri" på min PC,
som ikke kan ryddes op!
Har elelrs antivirus - og fik fjernet en virus hurtigt efter et angreb...
måske er der rester!

Hvis det er en mulighed (selv om den måske er usandsynlig???) - ja, så skal
jeg måske overveje en formattering.... dybt suk!

Carsten