Ipsec Pass Through og Cisco Pix 501
Fra : Ole Nielsen

Dato : 29-06-04 18:43

Jeg forsøger lige igen om der er nogle som kan hjælpe.

Jeg har en PC (Win XP) som sidder bag en Cisco Pix 501 som vha af en std.
VPN klient fra MS klient kobler op mod en Windows 2000 server (via
Internettet) med MS VPN.

Hvis jeg anvender en Linksys router med Ipsec Pass Through enablet virker
det.

Hvordan gør man det på en Cisco Pix 501?

Jeg har hentet seneste IPSec klientopdatering til Win XP.

Jeg har forsøgt med følgende komado: fixup protocol esp-ike på Pixen.

Er der nogle som har rodet med dette problem?

Mvh
Ole

Fra : Kim Rubeck Jensen

Dato : 29-06-04 19:24

Ole Nielsen wrote:
> [...]
>

> Jeg har en PC (Win XP) som sidder bag en Cisco Pix 501 som vha af en std.
> VPN klient fra MS klient kobler op mod en Windows 2000 server (via

Måske bruges der bare PPTP...?

> Hvis jeg anvender en Linksys router med Ipsec Pass Through enablet virker
> det.

Kan højstsandsyneligt derfor også PPTP Pass..

> Hvordan gør man det på en Cisco Pix 501?
>
> Jeg har forsøgt med følgende komado: fixup protocol esp-ike på Pixen.

Prøv derfor så evt. med "fixup protocol pptp 1723"

Bare en tanke...

Mvh

Rubeck

Fra : Ole Nielsen

Dato : 29-06-04 20:59

Hej Kim,

Tak for dit råd.

Den bruger netop PPTP og det virker nu efter at have anvendt "fixup protocol
pptp 1723"

Tusind tak for hjælpen

Mvh
Ole