PHP + SQL Server smertefrit?
Fra : Frowning Freezer

Dato : 29-06-04 18:23

Jeg har indtil nu kun brugt PHP med MySQL, men jeg vil lige høre om
det er lige så problemfrit og intuitivt at bruge det sammen med MS SQL
Server? - eller er der nogle tekniske forskelle man skal være
opmærksom på (udover at SQL sproget selvfølgelig er lidt anderledes i
nogle tilfælde)?

Fra : Kim Andersen

Dato : 30-06-04 08:09

"Frowning Freezer" <pub1@hverdag.dk> wrote in message
> [...]
> Server? - eller er der nogle tekniske forskelle man skal være
> opmærksom på (udover at SQL sproget selvfølgelig er lidt anderledes i

Der er ikke den store forskel på om man bruger MySQL eller MS SQL i PHP.
Men hvis det er PHP under FreeBSD, skal man have "freetds-msdblib"
installeret.

Så en "mysql_query" skal hedde "mssql_query"

/Kim