MS Windows
briani 27239
Hvorfor kører min hardisk ikke DMA mode?
Fra : reposity

Dato : 29-06-04 18:01

Hej Nyhedsgruppe,

Jeg har et lille problem som jeg ikke kan løse. Jeg har en P4 2,0 Ghz med 1
Giga Ram, og 2 harddiske. Den er sat op som en "musik studie PC" og alle
fancy effekter er slået fra for at have mest mulig overskud til
musikproduktionen.

Mit problem er at når jeg kører forskellige test programmer siger de at jeg
kører PIO mode og Ikke DMA mode. Men jeg kan ikke ændre nogen steder.
Normalt vil man kunne ændre dette i Kontol panel og System /
enhedshåndtering og deskdrev. Men denne option er der ikke. Jeg bruger XP
med alle de opdatteringer der er tilgængelig. Jeg kan huske da jeg lige
satte min computer op for 2 år siden kunen man godt ændre det. Men denne
option har man ikke mere.

Men hvordan kan jeg med sikkerhed se hvilke mode jeg kører i ?. Hardisk nr 2
er kun et halvt år gammel og er en Seagate Baracuda 80 GB. Og jeg vil jo
egerne køre DMA mode.

er der nogen der kan hjælpe mig ?

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Michael

Fra : Snuden

Dato : 29-06-04 18:47

On Tue, 29 Jun 2004 19:00:41 +0200, "reposity"
<m.hoelgaard@get2net.dk> wrote:

<snip>

> [...]
>med alle de opdatteringer der er tilgængelig. Jeg kan huske da jeg lige
>satte min computer op for 2 år siden kunen man godt ændre det. Men denne

I enhedshåndteringen er det på controllerne du ændrer det - ikke på
diskene.

<snip>
--
Snuden

Fra : reposity

Dato : 30-06-04 00:00

tak men hvad skal jeg så gøre?

Fra : Snuden

Dato : 30-06-04 01:30

On Wed, 30 Jun 2004 01:00:11 +0200, "reposity"
<m.hoelgaard@get2net.dk> wrote:

>tak men hvad skal jeg så gøre?

1. Lære citat-teknik :P
2. Sæt dem til "DMA if possible". Hvis det ikke er nok, og BIOS ellers
står rigtigt må jeg melde pas.
--
Snuden

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-06-04 08:40

reposity skrev:

> Mit problem er at når jeg kører forskellige test programmer siger de
> at jeg kører PIO mode og Ikke DMA mode. Men jeg kan ikke ændre nogen

> er der nogen der kan hjælpe mig ?

Skift ATA-kablerne ud. Det tyder på en kabelfejl.
Bruger du de rigtige kabler (dem med 80 ledere i)?

Jesper G. Poulsen