Single-process udnyttelse af Multi-Process~
Fra : Tom Sommer

Dato : 29-06-04 14:59

Hej,

Jeg har en Linux box der kører med DUAL XEON processorer.

Mit problem er at jeg har en Perl proces der gerne skulle kunne drage
fuld nytte af disse to CPU'er. Dette er dog ikke tilfældet da processen
blot optager al kraften af den ene - af de I alt 4 - CPU'er.

Er det ikke muligt at få processen til at benytte alle 4 CPU'er når den
kører?

Jeg bruger 2.6 kernen, compilet med SMP, min perl er også compilet med
multi-thread.

Ethvert svar eller kommentar er påskønnet.

// Tom Sommer

Fra : Troels Arvin

Dato : 29-06-04 15:09

On Tue, 29 Jun 2004 15:58:43 +0200, Tom Sommer wrote:

> Er det ikke muligt at få processen til at benytte alle 4 CPU'er når den
> kører?

Ikke umiddelbart, hvis den ikke er skrevet til det.

Hvad står processen og laver?

Fra : Tom Sommer

Dato : 29-06-04 16:02

Troels Arvin wrote:

> Ikke umiddelbart, hvis den ikke er skrevet til det.
>
> Hvad står processen og laver?

Den parser logfiler, AwStats...

Kan man ikke samle de 4 CPU'er til én virtuel CPU?

Fra : Peter Mogensen

Dato : 29-06-04 16:09

Tom Sommer wrote:
> Kan man ikke samle de 4 CPU'er til én virtuel CPU?

nej.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 29-06-04 15:33

Tom Sommer wrote:
> Er det ikke muligt at få processen til at benytte alle 4 CPU'er når den
> kører?
>
> Jeg bruger 2.6 kernen, compilet med SMP, min perl er også compilet med
> multi-thread.

Ja - men er Perl-scriptet også skrevet multi-threaded? (næppe... det er
der ikke mange der er)... hvis ikke så kører det kun i en thread og der
er derfor kun en processor, der kan arbejde med det af gangen.

Peter

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 29-06-04 19:31

On Tue, 29 Jun 2004 17:02:26 +0200, Tom wrote:

> Den parser logfiler, AwStats...

Er det CPU-bundet?

Mvh.

--
"Commandeer! We're going to 'commandeer' that ship. Adam Sjøgren
Nautical term." asjo@koldfront.dk