sitios restringidos
Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 29-06-04 10:14

I min XP/IE6/Funktioner/Internetindstillinger/Sikkerhed er der under
sitios restringidos (det røde stopsignal) opført en lang række urls,
hvortil der åbenbart er indkørsel forbudt. Af uransagelige årsager
har man medtaget www.terra.es som er min ISP? Det er ret
irriterende! Når jeg fjerner den fra listen, virker det til næste
gang, hvor den atter er medtaget. Er der en probat måde, hvorpå man
kan fjerne den permanent fra den sorte liste?
thomas

Fra : Anders Lund

Dato : 29-06-04 12:00

ThomasD (dk) wrote:

> [...]
> gang, hvor den atter er medtaget. Er der en probat måde, hvorpå man
> kan fjerne den permanent fra den sorte liste?

Mit bud er at du har kørt Spybot og valgt "Immunize"....

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : John

Dato : 29-06-04 12:08

"ThomasD (dk)" skrev i en meddelelse

> [...]
> sitios restringidos (det røde stopsignal) opført en lang række urls,
> hvortil der åbenbart er indkørsel forbudt. Af uransagelige årsager

Terra er 'kendt' for spyware....

> Er der en probat måde, hvorpå man
> kan fjerne den permanent fra den sorte liste?

Hvor kommer 'listen' fra? Måske et anti-spyware program, som du bruger. I
programmet findes sikkert en mulighed for at give 'grønt lys' for ønskede
url's.

Mvh John

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 29-06-04 13:41

John skrev:

> Terra er 'kendt' for spyware....

Det skulle aldrig undre mig! Men hvor har du hørt det? Jeg har en
postkonto hos telefonica.net (samme firma - næsten), som modtager
omkring 100 spam-mails i døgnet. Jeg har aldrig brugt kontoen. Jeg
tror, de sælger adresserne.

> Hvor kommer 'listen' fra? Måske et anti-spyware program, som du
> bruger. I programmet findes sikkert en mulighed for at give
> 'grønt lys' for ønskede url's.

Det ved jeg faktisk ikke (men den er god at have, der er flere
tusinde snuskede adresser), terra.es figurerer ikke i spywareblaster
eller SpybotS&D, restricted sites.

> Mvh John
thomas

Fra : John

Dato : 29-06-04 15:36

"ThomasD (dk)" skrev i en meddelelse

> hvor har du hørt det?

Ka' jeg da ikke huske... men Google har heldigvis en bedre hukommelse :)
En Google-søgning på "terra.es" + "spyware" gav:
http://www.wilderssecurity.com/archive/index.php/t-34043

Hele Google-siden: http://www.google.com/search?q="terra.es"%20+%20"spyware"
Du ka' sikkert finde mange flere.

Tag også et kig på denne (god og gratis install-and-forget):
https://netfiles.uiuc.edu/ehowes/www/resource.htm

Mvh John

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 29-06-04 15:59

John skrev:

> Hele Google-siden:
> http://www.google.com/search?q="terra.es"%20+%20"spyware" Du ka'
> sikkert finde mange flere.

Ja, forklaringen står her http://www.vsantivirus.com/19-03-04.htm
(siden er på spansk), det er spywareblaster som har sortlistet
terra.es p.g.a. CoolWebSearch (987), det er trods alt godt at se, at
programmerne virker - men en gang imellem skal jeg altså ind på
siden, så må jeg dehabilitere funktionen og lade spybot tage
CoolWebSearchen efterfølgende.

Terra har indtil dato ikke haft kommentarer. Fin ISP!

> Mvh John
thomas

Fra : John

Dato : 29-06-04 16:21

"ThomasD (dk)" skrev i en meddelelse

> det er spywareblaster som har sortlistet
> terra.es p.g.a. CoolWebSearch (987)

Glimrende! Det kan du så ændre i SpywareBlaster options, hvis du ellers
tør...:)

> det er trods alt godt at se, at
> programmerne virker - men en gang imellem skal jeg altså ind på
> siden, så må jeg dehabilitere funktionen og lade spybot tage
> CoolWebSearchen efterfølgende.

Tjaee.. træerne vokser ikke ind i himlen, men vi fik da lokaliseret dit
'problem'!

Vaya con Dios! John

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 29-06-04 16:35