Dannes der altid kondensvand ved kølen
Fra : Alf

Dato : 29-06-04 05:39

På bunden af båden ved kølen kommer der vanddråber. Når jeg tørrer dem
af, så kommer der blot nogle ny. Det kan der vel ikke gøres noget ved?
Jeg bryder mig ikke om fugtighed i bunden.
Er det normalt? eller er plasticbunden ved at gi' sig?
--
~~~~~~~~~~~~~~~~
Hilsen Alf

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-06-04 09:13

På ejendommeligvis fremsatte Alf følgende påstand:

> [...]
ved?
> Jeg bryder mig ikke om fugtighed i bunden.
> Er det normalt? eller er plasticbunden ved at gi' sig?

Smag på dem!

Hvis det er saltvand, så er det ikke kondens...
Hvor hurtigt kommer de igen?

Claus

Fra : Alf

Dato : 29-06-04 12:50

> Smag på dem!
>
> Hvis det er saltvand, så er det ikke kondens...

Jeg har ikke brugt vand i min whisky i snart 20 år, så jeg er ikke sikker
at jeg kan smage forskel. Man skal ikke ødelægge god whisky med
urenheder af hverken den ene eller anden art.
--
~~~~~~~~~~~~~~~~
Hilsen Alf

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-06-04 12:58

> [...]

med
> urenheder af hverken den ene eller anden art.

Men det er den eneste reelle måde du kan fastslå, om din fiber er
utæt!

Hvis jeg havde mistanke om, at min køl var utæt, så ville jeg sørme
bide min stothed i mig og få det opklaret i en fart.

Det er i øvrigt ikke noget, der slår dig ihjel, det er ikke andet end
vand

Claus

Fra : Carsten Holck

Dato : 29-06-04 15:24

Heldigvis faldt Claus Tersgov <nospamnews@tersgov.dk> over tastaturet og
skrev følgende i news:cbrle6$1dvj$1@news.cybercity.dk:

> [...]
> bide min stothed i mig og få det opklaret i en fart.
>
> Det er i øvrigt ikke noget, der slår dig ihjel, det er ikke andet end

Pas nu på, ved du ikke hvad fisk gør i det vand

--
/carsten

Fra : Alf

Dato : 29-06-04 17:59

> Hvor hurtigt kommer de igen?

Efter et par minutter er der nye små dråber.
--
~~~~~~~~~~~~~~~~
Hilsen Alf

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-06-04 22:32

På ejendommeligvis fremsatte Alf følgende påstand:

> Efter et par minutter er der nye små dråber.

Så er det næppe kondens...

Men det er forholdsvis nem at se. Tør rigitgt ovder det hele med
køkkenrulle, så *alt* er tørt. Hold så øje med kølsvinet. Hvis der
ligesom kommer eller ligefrem samler sig dug på siderne over det hele,
så kan det måske være kondens, men hvis dråberne nærmest pibler frem
af ingenting, så er det ikke kondens.

Så Alf, du må droppe dine ekstravagante drikkevaner og gå på
vandvognen

Claus