Så blev det min tur
Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 28-06-04 22:17

.... er ved at blive drevet TIL VANVID af en fremmed hankat der render her.
Han render PÅ TAGET af mit hus. Ovenpå min kattegård. Uden for hegnet og han
skaber sig og laver splid i min ellers rolige flok. Han kan komme 4-5 gange
på en aften.
Nu har jeg boet her i 4 1/2 år uden problemer.... og så kommer der sådan en
bøllemager til byen.
Jeg er allerede blevet stemplet som landsbytossen, fordi jeg render råbende
gennem byen og kaster med småsten. Synes ski hverken han eller jeg kan være
tjent med situationen.
Denne gang er det kun 10 minutter siden jeg rendte efter ham og jagede ham
væk.....nu kan jeg høre at han er i slåskamp hos genboen.....

Ja, undskyld... skulle lige af med det.
Hva f..... stiller man op med sådan en krabat? Jeg vil ham jo ikke noget
ondt, men vil altså ikke have ham rendende her....

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

PS Skulle der sidde en læser, der bor i St. Magleby og har en ung hvid
hankat med rødt på hovedet, SÅ FÅ DEN KASTRERET NU eller hold den hjemme hos
dig selv !!!!!!

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 28-06-04 22:21

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> PS Skulle der sidde en læser, der bor i St. Magleby og har en ung hvid
> hankat med rødt på hovedet, SÅ FÅ DEN KASTRERET NU eller hold den hjemme

Kan du ikke ringe efter det lokale dyreinternat og få dem til at hente den.
Bare sig at den kommer hver dag og du ikke ved hvor den holder til. Er da
ikke sikker på at det hjælper men sårn slap jeg af med en forvirret hankat
der troede at den skulle slåsse med min kat gennem ruden. Det var til at få
pip af. Godt nok er det mange år siden

Linda

Fra : Doris

Dato : 28-06-04 23:31

Jeg ved det er ondt, det jeg skriver nu, men kan du komme til den, så smør
lidt sennep i røven på ham og han skal garanteret ikke komme til dig mere.
Sorry kunne ikke lade være ;)
"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:40e08bd3$0$197$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 29-06-04 07:07

Hej Nina

En notits i lokalaviserne og evt. nogle opslag i området,
hvis tingene ikke ændre sig så lån en fælde og få ham indfanget.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 29-06-04 08:13

> En notits i lokalaviserne og evt. nogle opslag i området,
> hvis tingene ikke ændre sig så lån en fælde og få ham indfanget.
>
> --
Tak for jeres svar... det er ski en dum ting. Han er en go-fin mis. Jeg
nænner ikke bare sådan at shippe ham ud af byen uden returbillet. Måske han
har en sød familie, der bare ikke har fattet hvor dumt det er at have sådan
en fertil kat rendende....

Tror jeg prøver den med opslag på lygtepælene og i lokalavisen og håber at
nogle henvender sig.

Tak
Nina

Fra : Lene Hansen

Dato : 29-06-04 08:45

Jeg håber ikke du forsøger med den med senneppen!! - det lyder godt nok ondt
trods alt. Jeg ved godt sådan en hankat kan drive en til vanvid, jeg har
selv to der render her hos mig og det giver meget store problemer og stress
hos ens egne katte. Katten gør det jo ikke i en ond mening men følger bare
sine instinkter. Så det er enten en ejer du skal have fat på eller er der
ikke sådan én, så er mit råd altså også at du får den indfanget på en human
måde. Du skal forvente at den vil lave ravage i din egen katteflok. Jeg har
katte der er blevet urenlige på grund af et lign ovenstående problem.

Med venlig hilsen

Lene

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 29-06-04 09:18

> Jeg håber ikke du forsøger med den med senneppen!! - det lyder godt nok
ondt
> trods alt.
Det kunne jeg ikke drømme om at gøre. Aldrig.

> [...]
stress
> hos ens egne katte. Katten gør det jo ikke i en ond mening men følger bare
Selvfølgelig. Han gør jo bare som han skal .... det er der ikke noget ondt
i. Men det er fustrerende....

> [...]
har
> katte der er blevet urenlige på grund af et lign ovenstående problem.

Siger dig jeg har haft ballade i flokken den sidste uge. Det har jeg aldrig
oplevet før. Da jeg har drægtige piger er det virkelig noget skidt. Og min
fertile hankat er kogt helt over, han vil overtage magten og åbenbart gøre
hvad han kan for at det går hurtigt. Mine katte plejer at have adgang til
kattegården i døgndrift om sommeren. De er lukket inde nu. Tør simpelthen
ikke andet. De er helt oppe at køre, hver gang han har været der. Jeg kom
hjem sent i aftes, og kan ikke se en eneste kat indenfor.... så jeg gik ud.
Der havde alle blikket rettet mod et sted. På halvtaget af kattegården... og
der sad han kræet så. Han er godt nok modig, han har 8 modstandere og sidder
bare der. Et øjeblik efter er der så ballade. Først er den rettet mod ham og
bagefter mod hinanden. Det tager jo flere timer før de falder ned på jorden
igen. Lidt efter sidder han foran stuevinduet på den anden side af
huset..... og så starter det hele igen.
Jeg synes det er synd at indfange ham og give ham til kattens værn. Det
nænner jeg ikke.
Hvis jeg ikke finder en ejermand, så vil jeg overveje at fange ham,
neutralisere og sætte ham ud igen....
Han er en fin mis, sund rask ung dejlig kat. Bare en skam at folk ikke
værdsætter ham mere... og naboerne mere, og lader ham rende.
Jeg plejer at kende kattene i nabolaget, da de jo kigger forbi engang i
mellem. Men ingen har vist den store interesse som ham her. Han er virkelig
ihærdig.
Hvis han nu var et eller andet stort sygt vildbæst, så havde situationen
været en anden.

Nå, men jeg prøver at kime døre i nabolaget i aften. Hvis det ikke giver
noget, så kommer der lapper op i byen. Hvis det heller ikke giver noget, så
en annonce i lokalavisen.... .. og så må jeg jo tage den derfra.
Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 29-06-04 09:29

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> skrev i en meddelelse news:40e125c4$0$268>

> [...]
> noget, så kommer der lapper op i byen. Hvis det heller ikke giver noget, så
> en annonce i lokalavisen.... .. og så må jeg jo tage den derfra.

Kan du komme til ham, Nina?

Ikke for at prøve det med senneppen, det var dog et gyseligt forslag,
men så du kunne sætte en elastik om halsen på ham med en seddel med dit telefonnummer.
Så kunne du bede ejeren kontakte dig, så I kan få en snak om katten.

Held og lykke med at finde en løsning på problemet.

mvh Eva

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 29-06-04 09:34

> [...]
> noget, så kommer der lapper op i byen. Hvis det heller ikke giver noget,

> en annonce i lokalavisen.... .. og så må jeg jo tage den derfra.

Kan du komme til ham, Nina?

Det kunne jeg nok i starten, men som det har udviklet sig, så er vi vist
ikke på "talefod" længere.

Ikke for at prøve det med senneppen, det var dog et gyseligt forslag,
Enig...

men så du kunne sætte en elastik om halsen på ham med en seddel med dit
telefonnummer.
Så kunne du bede ejeren kontakte dig, så I kan få en snak om katten.

Det var en god ide.... den vil jeg lige overveje... måske jeg kan lokke med
lidt godt.

Nina

Fra : Denise

Dato : 29-06-04 09:03

med det.
> [...]
>
> PS Skulle der sidde en læser, der bor i St. Magleby og har en ung hvid
> hankat med rødt på hovedet, SÅ FÅ DEN KASTRERET NU eller hold den hjemme

Hej
Jo det et skisme dødirriterende. Ikke mindre end et par dage siden, nabo
naboens hvide hunkat havde forceret min havelåge med mit intermistisk lavet
grønne havehegn ovenpå, og skabte balade mellem Blonde og Dino. Heldigvis
var jeg lige i nærheden og fik skilt kattene ad og jaget hunkatten ud samme
vej som den kom ind. Jeg forfulgte hende ud på vejen og råbte fyyyy, (håber
ikke nogle så mig), men hun dukker stadig op med mellemrum i vores have, for
vi har mange fugle. Har foreslået manden et elektrisk hegn, men har ikke
rigtigt vundet genhør endnu.
Nina, hvis han kommer flere gange, kan du ikke ligge på lur med en
haveslange ?

--
Hilsen Denise

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 29-06-04 09:30

> Nina, hvis han kommer flere gange, kan du ikke ligge på lur med en
> haveslange ?

Jeg har overvejet sådan en giga 1 liters vandpistol, men jeg er usikker på
om han ikke bare kommer igen, når han er tørret....
Modsat dig, så VED jeg at jeg er blevet set flere gange hvor jeg er rendt
råbende rundt med fægtende arme *G* og ja da, han løber sin vej. Det ville
jeg da også have gjort Selv om jeg har jaget ham langt, så er han
hurtigt tilbage igen. Så han er modig og mangler da ikke selvtillid eller
gåpåmod

Nina

Fra : Simone

Dato : 29-06-04 09:23

> [...]
han
> skaber sig og laver splid i min ellers rolige flok. Han kan komme 4-5

Kender det godt.
Naboens kat som hoppede på Misser, kan simpelthen ikke forstå, at hun ikke
gider ham mere.
Så nu har han nærmest opslået teltplads udenfor min terrassedør.
Der sidder han og kradser på vinduet. Når jeg så skubber ham væk, vender han
tilbage i samme øjeblik jeg fjerner mig. Blot for at pisse på mine
vinduer...
Ham er jeg godt nok også træt af.
Problemet er jo også, at jeg ikke tør lade Misser komme ud. Hun er jo lige
blevet opereret. Og jeg tør slet ikke tænke tanken, om hvad der kan ske,
hvis han hopper på hende igen.

/Simone

Fra : Lene Hansen

Dato : 29-06-04 09:56

En ukastreret hankat, kan faktisk komme et sted lang fra dig. De går meget
langt i deres jagt efter damer! Så i princippet kan han være kommet for
langt væk hjemmefra. Hvis du ikke finder en ejer, så syntes jeg det er en
fin idé at du evt. får ham indfanget og kastreret. Er han så tam er der jo
så også en mulighed for at du kan finde et godt hjem til ham, men det skal
så være et godt stykke væk fra hvor du bor.

Hilsen

Lene Hansen

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 29-06-04 11:30

"Lene Hansen" <le_ha@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så også en mulighed for at du kan finde et godt hjem til ham, men det skal
> så være et godt stykke væk fra hvor du bor.

Det er jeg så ikke helt sikker på er lovligt. Til gengæld har jeg lige set
en gennemgang af, hvordan man kan takle uønskede kattebesøg i den lokale
ugesprøjte. Ifølge en gammel bestemmelse i lov om mark og vej (tror jeg den
hedder, desværre er sprøjten røget i brændeovnen) kan man indfange katten og
kræve "løsesum" (det hedder noget andet, men kan ikke lige huske hvad). Hvis
man ikke ved, hvem ejerne er, skal det bekendtgøres, at katten er "optaget"
og efter et eller andet antal dage kan den sælges på auktion (ja, den her
lov er altså gammel, og den var vist ikke lige lavet med henblik på katte) -
eller altså afleveres på et dyreinternat.
Tjek det lige, inden du går i gang med projektet, dette her er altså den
meget løse gennemgang.

mvh. tina

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 29-06-04 16:09

> [...]
han
> skaber sig og laver splid i min ellers rolige flok. Han kan komme 4-5

Hey Sweety

Ih er du ikke kommet af med ham endnu - æv da.
Hm hvis ikke du kan komme til ham (fordi du har været et monster *LOL*) Så
kan jeg da komme på besøg og se om jeg kan fange ham *S* Ide? Vil gerne
hjælpe *S*

Det holder jo ikke i længden at han stresser dine miavser.

Knus
Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 29-06-04 17:29

> han
> gange
>

> Hey Sweety

Hej selv-søde

> [...]
> kan jeg da komme på besøg og se om jeg kan fange ham *S* Ide? Vil gerne

Næh nej, ham "nyder" jeg skam endnu, og vi er mere tæt for hver dag der går

Det var sødt af dig at tilbyde... men måske jeg har tricket, ellers
tilkalder jeg din assistance
Jeg har nemlig INVESTERET

Et stk Water rangers Power Meter Air pressure Zzapper ... i grøn
Kan rumme den nette sum af 0,8 liter vand og ramme på 8 meters afstand. Den
ligger ladt på køkkenbordet, klar til kamp.

Måske lidt tarveligt, men han må altså finde sig en anden græsgang.....

I aften kommer der sedler op i området om at kontakte mig, hvis man har
sådan en mis. Håber der er nogle der henvender sig... selv om jeg jo bor
lidt landligt.

> Det holder jo ikke i længden at han stresser dine miavser.

Nej, det er ikke godt i disse dage. Det tager timer at få dem til at falde
ned igen og forbruget af katteurt er steget gevaldigt. Det er jo en uholdbar
situation.
Misserne har siddet herinde og gloet siden i aftes, og er lige kommet ud, nu
hvor jeg er kommet hjem. De er jo vant til at slumre og hygge sig i
kattegården hele dagen, så det er ski synd.... og det er også synd for ham
at han sådan render rundt i kvarteret på må og få. Fatter ikke at nogle gør
det. Her er SÅ meget trafik. Der bor en vognmand for enden af vejen. Der er
en ret befærdet vej lige om hjørnet......
Forstår ikke folk. Han er da en fin god mis.....

Hilsen Nina

Fra : Kate

Dato : 29-06-04 20:38

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> wrote in

> Et stk Water rangers Power Meter Air pressure Zzapper ... i gr›n
> Kan rumme den nette sum af 0,8 liter vand og ramme p† 8 meters
> afstand. Den ligger ladt p† k›kkenbordet, klar til kamp.
>
> M†ske lidt tarveligt, men han m† alts† finde sig en anden
> gr‘sgang.....

Tjaa, men dog hellere det end direkte vold, det fortjener ingen. Han
kan jo, som du selv påpeger, ikke gøre for at han ikke har nogle
ansvarlige ejere som får han behørigt kastreret.

Håber han forstår budskabet, så du kan få ro i flokken igen.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 30-06-04 07:39

> Tjaa, men dog hellere det end direkte vold, det fortjener ingen. Han
> kan jo, som du selv påpeger, ikke gøre for at han ikke har nogle
> ansvarlige ejere som får han behørigt kastreret.

Vold kunne jeg ALDRIG drømme om. Men man bliver da fustreret, og jeg må
indrømme at de følelser der kommer op i en, synes jeg ikke om.

Han gør jo "ikke noget". Er bare som han skal være, og enda en dygtig mægtig
hankat.
Avlede jeg huskatte, så var han klart hvad jeg ville gå efter. Virkelig en
lækker dreng. Måske man skal lave sig en foundation
Det sjove i det er bare, at jeg ikke har nogle hunner i løbetid. Jeg har
drægtige hunner og hunner på p-piller. Så det må være hannerne han er efter,
så han kan få området Han lusker jo ikke bare forbi som alle de andre,
han kommer nærmere og nærmere.

> Håber han forstår budskabet, så du kan få ro i flokken igen.

Jeg tror såmænd at han læser med her i ng har ikke set ham siden jeg
skrev om min Water Rangers

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Denise

Dato : 30-06-04 07:55

> [...]
efter,
> så han kan få området Han lusker jo ikke bare forbi som alle de andre,

Næ, han ved bare det er et kattehjem og så vil han sikkert bare have selskab
og nogle og lege med .
Lige som min besøgskat Gizmo, der heldigvis kun kommer i forhaven, og når
vores katte hopper op i vinduet, kigger han langt efter dem, som om han
gerne vil hilse. Ham har vores katte efterhånden lært at kende og de kender
også hans lugt, når han kommer ind i vores mellemgang. Her er der ingen
problemer, det er når der kommer katte om i haven hvor deres løbegård er, at
der sker ting og sager.

> Jeg tror såmænd at han læser med her i ng har ikke set ham siden jeg
> skrev om min Water Rangers

Ja, nogle katte er jo kloge nok

--
Hilsen Denise

Fra : Doris

Dato : 30-06-04 11:35

Nu skal i endelig ikke tro jeg bruger den med sennepen. hørte bare da jeg
var barn ,at duefolkene brugte det for at holde kattene væk fra deres
dueslag. Det var kun for sjov, jeg skrev det, ellers havde jeg nok heller
ikke 11 katte, som jeg har taget til mig p.g.a. hjemløshed vel :)

Fra : Mette B

Dato : 30-06-04 15:37

> Nina, Tender Tribes skrev:
> ... er ved at blive drevet TIL VANVID af en fremmed hankat der render her.

Hey Nina

Vil bare lige tilføje at vand har virket RIGTIG godt herhjemme, når vi
har haft uønskede katte igennem kattelemmen ! (Måske fordi det ikke var
MCO-er, for min er sgi ligeglad med vand *GGG*). Vi havde sådan en
blomsterforstøver, og uha det kunne de ikke li .. efter måske et par
gange forsvandt de :)

Miav

Mette B

Fra : True Trust

Dato : 05-07-04 15:08

> [...]
> Hva f..... stiller man op med sådan en krabat? Jeg vil ham jo ikke noget
> ondt, men vil altså ikke have ham rendende her....

Hej Nina
Da jeg boede på min første gård i Låsby blev en vildkat pludselig i løbet af
et pr til ni.
Jeg kæmpede en brav kamp for at få dem væk, men ak....
Jeg måtte til sidst låne fælder, og fik i løbet at få timer indfanget dem
alle 9.
To blev på egen regning neutraliseret og genudsat, de fangede jo trods alt
en masse mus.
Efter de 2 blev neutraliseret og genudsat, blev der atter ro i min egen flok
katte, som
i længere periode havde været helt oppe at ringe.
Held og lykke med dit projekt.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk