Min søns tårekanal
Fra : Michael-7500

Dato : 28-06-04 22:05

Min søn på godt 3 mdr. døjer med tårekanalen ved det ene øje. Konstant har
han en gul klat og er klistret over hele øje efter hver søvn. Jeg renser det
med en vatrondel vredet op i enten kamillete, koldt vand fra hanen (råd fra
sundhedsplejerske) eller kogt afkølet vand. Jeg ved godt at man siger han
vokser fra det, men jeg synes det er træls at se på, og det må da også være
træls for ham selv.

Er der nogen der har et fif udover at man kan massere ved siden af næsen,
hvilket jeg kun kan gøre når han sover .... Så ... dårlig løsning.

Anne-Lise

Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar
Brugt pigetøj sælges: www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges: www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : T.K

Dato : 29-06-04 07:16

"Michael-7500" <michael-7500@FJERNmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har et fif udover at man kan massere ved siden af næsen,
> hvilket jeg kun kan gøre når han sover .... Så ... dårlig løsning.

Har faktisk selv haft problemet med et af mine børn - min sundhedsplejerske
anbefalede at vaske øjet med brystmælk. Det hjalp hurtigt. Men om det var
tilfældigt... Rådet er da værd at prøve.

Fra : Rikke

Dato : 30-06-04 20:23

> [...]
>
> Er der nogen der har et fif udover at man kan massere ved siden af næsen,
> hvilket jeg kun kan gøre når han sover .... Så ... dårlig løsning.

Hej Anne-Lise

Det lyder som om tårekanalen ikke kan følge med tåreproduktionen, er det
rigtigt? Har haft samme problem med den mindste af mine drenge. Øjenlægen på
hospitalet anbefalede, at når øjes tørres for snask så skal det gøres ind
mod næsen. Dette skulle stimulere tårekanalen.

Med hensyn til brug af modermælk, så frarådede min sundhedsplejerske brugen
af modermælk, da dette giver grobund for bakterier og gør det værre. Men det
er jo alligevel et gammelt husråd.

Jeg har selv altid brugt saltvandsdråber, som købes som ampuller på
apoteket. Det er været særdeles effektivt overfor det gule snask (som
øjenlægen kaldte det), men ændrer ikke på at øjet løber, hvis det er
tårekanalen, der er stoppet eller for lille.

Ellers kan du vist roligt regne med at det stopper på et tidspunkt, når din
datter er blevet større

Med venlig hilsen
Rikke A.