Eksportere Opera bogmærker ?
Fra : spæf

Dato : 28-06-04 21:44

Hej

Jeg vil gerne eksportere mine bogmærker fra Opera til Mozilla Firefox.
Opera har en export bookmarks funktion, men Mozilla Firefox kan ikke læse
den fil der laves.

Nogen her der ved hvordan jeg gør ? Jeg kører Opera 7.11 og Mozilla Firefox
0.8

Med venlig hilsen

spæf

"live long and prosper"

Fra : Anders Lund

Dato : 28-06-04 22:28

spæf wrote:

> [...]
> den fil der laves.
>
> Nogen her der ved hvordan jeg gør ? Jeg kører Opera 7.11 og Mozilla Firefox

Et forsøg, hvis du bruger Windows. Exportere til Internet Explorer og
hent dem så ind i Firefox fra Internet Explorer.
Jeg har ingen erfaring med eksportering af bookmarks.

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-06-04 22:35

spæf skrev:

> Jeg vil gerne eksportere mine bogmærker fra Opera til Mozilla
> Firefox. Opera har en export bookmarks funktion, men Mozilla
> Firefox kan ikke læse den fil der laves.

Allerførst vil jeg anbefale dig at opgradere til FireFox 0.9 - der
er en del ting der er forbedret siden 0.8.

En af tingene er at man kan importere indstillinger, bogmærker mv.
fra flere forskellige browsertyper - bl.a. Opera.

Ved første programstart vil Firefox selv foreslå en import og give
mulighed for at vælge mellem IE, Netscape 6/7 / Mozilla, Netscape 4
eller Opera.

Når man har haft programmet startet, kan importmuligheden genfindes
i menuen File => Import.

Ifølge FAQ'en her: <http://texturizer.net/firefox/faq.html#opera>,
skal man bruge et program for at flytte bogmærkerne, men så vidt
jeg kan se skulle det altså ikke være nødvendigt (jeg gætter på at
FAQ'en ikke er helt opdateret). Bogmærkekopieringsprogrammet
<http://homepage.uibk.ac.at/~csab3666/> ser dog alligevel
interessant ud (det kan konvertere frem og tilbage mellem IE,
Netscape og Opera).
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-06-04 05:03

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>Ved første programstart vil Firefox selv foreslå en import og give
>mulighed for at vælge mellem IE, Netscape 6/7 / Mozilla, Netscape 4
>eller Opera.

Det overså jeg.

>Når man har haft programmet startet, kan importmuligheden genfindes
>i menuen File => Import.

Det har jeg lige prøvet. Jeg kunne ikke se nogen nye bogmærker
dukke op. Jeg prøvede både Operas adr-fil og den HTML-fil som den
kan generere. Der skete ikke noget jeg kunne se.

Men jeg kender ikke Firefox ret godt.

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-06-04 14:14

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det har jeg lige prøvet. Jeg kunne ikke se nogen nye bogmærker
> dukke op.

Kig nederst i bogmærkelisten - her har du formentlig fået en mappe
kaldet "From Opera". Når man vælger import efter første start,
smides de eksisterende bogmærker ikke ud - de importerede placeres
bare i en mappe for sig.

> Jeg prøvede både Operas adr-fil og den HTML-fil som
> den kan generere. Der skete ikke noget jeg kunne se.

Jeg har slet ikke fortalt Firefox hvor den skulle finde Operas
filer. Den kom selv og fortalte at jeg kunne importere fra enten
Opera7 eller Opera75.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-06-04 14:47

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>Kig nederst i bogmærkelisten

Der er ikke det bitterste spor af mine bogmærker.

Det kan evt. skyldes at de ikke ligger der hvor Opera selv
anbringer dem, men jeg udpegede skam den rigtige fil.

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-06-04 00:36

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det kan evt. skyldes at de ikke ligger der hvor Opera selv
> anbringer dem, men jeg udpegede skam den rigtige fil.

Hvordan gjorde du det?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-06-04 12:54

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>Hvordan gjorde du det?

Bookmarks - Manage bookmarks - File - Import - (All files)
klikketiklik

Senere gentog jeg med HTML-filer.

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-06-04 22:08

Bertel Lund Hansen skrev:

> Bookmarks - Manage bookmarks - File - Import - (All files)
> klikketiklik

O.k. - den har jeg ikke prøvet.

Mine erfaringer er med File => Import

Fra : spæf

Dato : 29-06-04 15:17

Perfekt, jeg opgraderede til den nyeste Firefox og så kom den rigtig nok og
spurgte om jeg ville importere mine bogmærker.

Dejligt, glæder mig til at prøve denne nye browser.

Tak for hjælpen

spæf

"live long and prosper"