Store ører
Fra : Gorm

Dato : 28-06-04 21:29

Hej

Jeg har fået en dejlig datter. Hun er nu 6 mdr. Hun har jo så arvet sin
mors store dejlige ører - moderen mener dog at det kunne være hjælp til
vores datters fremtid hvis man kunne lægge dem lidt ind til hovedet.

Der har for et stykke tid siden været fremme at man i en tidlig alder kan
lægge ørene ind til hovedet ved nogle speciale klemmer som barnet får på i
en periode.

Jeg håber der er nogle der har nogle konstruktive erfaringer med disse
klemmer eller andre ting som kan hjælpe.

På forhånd tak

Mvh Gorm

Fra : Kathrine

Dato : 28-06-04 21:53

"Gorm" skrev:
> [...]
>
> Jeg håber der er nogle der har nogle konstruktive erfaringer med disse
> klemmer eller andre ting som kan hjælpe.

Jeg er lige blevet opfordret til at opsøge denne klinik:
www.auriclinic.dk
Det skulle eftersigende koste ca. 4-6000 kr.
Vores søn på 4 måneder har vist problemer med det ene øre, så vi vil
have kigget på det og så evt. limet/klipset.
Bestiller tid imorgen.
--
Kathrine

Fra : Gorm

Dato : 29-06-04 20:12

Katrine skrev:
> Det skulle eftersigende koste ca. 4-6000 kr.

Hej
Som jeg har set det så er det en plastikklemme der kommes på øret - hvorfor
skal det koste så meget

Mvh Gorm

Fra : Kathrine

Dato : 29-06-04 22:27

"Gorm" skrev:

> Hej
> Som jeg har set det så er det en plastikklemme der kommes på øret -
hvorfor
> skal det koste så meget
>
> Mvh Gorm

Det er et godt spørgsmål. Jeg har ikke fået ringet til dem endnu, så jeg
kan da forsøge at spørge. Men mon ikke det har noget at gøre med at det
er privat og dermed ikke støttet af sygesikringen?
--
Kathrine

Fra : Leif Neland

Dato : 05-09-04 19:17

Kathrine wrote:

> [...]
> Vores søn på 4 måneder har vist problemer med det ene øre, så vi vil
> have kigget på det og så evt. limet/klipset.

Køb en tube cyanolit og lim ørene ind til hovedet.
Lad dem sidde det der et års tid, så skal de nok lade være med at stritte

Leif

Fra : Dorthe

Dato : 01-07-04 22:06

Hej

Vi har selv en 9 uger gammel søn, som har en smule stritører...det ene mere
end det andet. Jeg har derfor søgt lidt på Google og fandt på den måde
prisen for en behandling...uha den er dyr!
Citat:

Behandling efter Aurimetoden koster på privatklinik ca. 8000 kr. for behand-
ling af to ører og der ydes ikke tilskud fra det offentlige

ja...tænk engang, at barnet egentlig *skal* igennem en operation i det
offentlige, hvis ørerne skal rettes

Her kommer begrundelsen:
Ifølge Sundhedsstyrelsens oplysninger tilbydes nonoperativ behandling for
stritører ikke i det danske sundhedsvæsen. Årsagen hertil er bl.a., at
lang- tidseffekten af behandlingen endnu ikke er kendt, ligesom det
vurderes, at være vanskeligt at motivere børn og forældre til at fortsætte
behandlingen i de 1 - 10 måneder, som behandlingen varer. Hvis behandlingen
skal tilby- des generelt i det danske sundhedsvæs en kræves flere og større
undersø- gelser, som dokumenterer en blivende effekt af nonoperative metoder
lige- som frafaldsprocenten nøje må vurderes

/Dorthe

Fra : chr

Dato : 01-07-04 22:11

"Dorthe" <dorthemus1@hotmail.com> wrote in message
> [...]
metoder
> lige- som frafaldsprocenten nøje må vurderes

sjovt,-for rent videnskabeligt kan man bedre finde ud af hvor en lyd kommer
fra ved at have et stritøre ,-det er 'folderne' i øret der gør at vi kan
afgøre hvor en lyd kommer fra,-så rent faktisk er man ved at 'handicappe'
barnet...

Chr.

Fra : Anita

Dato : 01-07-04 22:42

"Dorthe" <dorthemus1@hotmail.com> skrev

> [...]
metoder
> lige- som frafaldsprocenten nøje må vurderes

Det er vel også fair nok at der skal være dokumenteret virkning på en
behandling før det offentlige går ind og betaler. Ellers kunne vi vist gå og
betale rigtig mange penge til alternative behandlingsmetoder.

Venligst Anita

Fra : Dorthe

Dato : 03-07-04 20:29

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:40e48499$0$180$ba624c82@nntp04.dk.telia.net... >
> [...]
> behandling før det offentlige går ind og betaler. Ellers kunne vi vist gå
og betale rigtig mange penge til alternative behandlingsmetoder.

ja både og...for i samme dokument står der, at undersøgelser viser, at
vellykkede behandlinger ligger på næsten den samme procentdel som vellykkede
operationer.
Desuden forholder jeg mig også lidt kritisk til, at de vil undersøge
langtidseffekten af auriabehandling, før der gives offentligt tilskud....hmm
hvad forventer de - at ørerne pludselig begynder at stritte igen 4 år efter?
*GG*

hvis i selv skulle have lyst til at læse dokumentet fra Sundhedsudvalget,
kommer linket her *S*

http://www.folketinget.dk/Samling/20021/udvbilag/SUU/Almdel_bilag810.htm

Dorthe

Fra : Kathrine

Dato : 02-07-04 22:39

"Dorthe" <skrev;

> [...]
metoder
> lige- som frafaldsprocenten nøje må vurderes

Tak for oplysningen!
Jeg troede faktisk, at det var en nøje undersøgt metode. Så vil vi da
lige genoverveje det, da det er mange penge at smide ud på noget der
måske ikke duer i længden!
Og så kan jeg oplyse, at de skal have 650 kr for en konsultation.
6000 kr for 1 øre og 8000 kr for 2 øre. Behandlingen kan strække sig i
op til 1 år for den pris.
--
Kathrine