Bad bios falsh på ASUS A7V266-E, rev. 1.07
Fra : Jakob

Dato : 28-06-04 22:23

Hej

Håber ikke, det er for OT at skrive en positiv erfaring om held i uheld/
dumhed.

Torsdag aften sker uheldet, som jeg troede kun skete for naboen.

Ville ikke køre med 1015-03 beta bios mere og ville tilbage på min 1011.
Brugte ASUS Liveupdate - flashing i winxp.

Ud af 3 forsøg kiksede 2, og dum som jeg jo er, genstartede jeg computeren
:o

Herefter: Sort skærm, mærkelige bip og ikke en dyt mere!

Men google er min ven, og fra en anden computer fandt jeg en gut i Rødovre,
der kunne flashe bios af alle mærker.

Tog bios chip ud og lagde den i en plastikæske til ørepropper (slagfast) og
sendte den fredag.

Tidligt lørdag skriver Nils Emil, at han har modtaget min chip og er i gang
med at flashe. Mandag modtager jeg min vedlagte returkuvert og har indenfor
30 minutter hele systemet kørende igen.

Det spiller så fedt, at jeg bare ville give den positive oplevelse videre.

Havde selv forsøgt alt mht. retablere bios via floppy etc. Men de
essentielle 24K af floppy opstarts-info på bios'en var historie.

Så jeg synes, det var usandsynligt heldigt for mig at finde en, der flashede
bios. Kender ikke til andre, og en ny bios chip er uhyre vanskelig at få fat
på - selv igennem ASUS.

Så jeg kan anbefale Nils Emil, hvis nogen er ligeså uheldige som mig (eller
lige så dumme, even). Det virkede, det gik hurtigt, og jeg gætter på, at
havde det ikke være pga. en weekend, var det nok gået endnu hurtigere.

Vil ikke lyde frelst, men jeg er sluppet billigt (efter egen målestok). Og
hvis Nils's bios flash ikke virkede, var det gratis. Men det virker 110%, og
nu må jeg hellere hoppe ind på netbank og ordne betalingen.

Mvh
Jakob

Fra : Laziter [9440]

Dato : 28-06-04 22:09

"Jakob" <jakob.overgaardFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> nu må jeg hellere hoppe ind på netbank og ordne betalingen.

Og jeg tilslutter mig gerne, har nemlig selv været ude for det samme og
måtte ty til hjælp "udefra".
Så hermed vil jeg også anbefale Nils Emil's redningsservice der helt bestemt
ikke er dyr

Mvh
Benjamin

Fra : Nils Emil P. Larsen

Dato : 29-06-04 13:42

Hej Benjamin og Jakob

Jeg takker for de pæne ord!

mvh
Nils Emil P. Larsen
www.bios-flash.dk

--
My reply-address is valid.
Min svar-adresse er gyldig.

Fra : TGD

Dato : 29-06-04 18:22

"Jakob" <jakob.overgaardFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> [...]
flashede
> bios. Kender ikke til andre, og en ny bios chip er uhyre vanskelig at få

Hvor mange Flash PROMs vil du have har 30-40 stk stadig i indpakning.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 29-06-04 22:25

> Hvor mange Flash PROMs vil du have har 30-40 stk stadig i indpakning.

"Nobody likes a smartass"

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : TGD

Dato : 29-06-04 23:58

"Thomas Hansen" <thomas.hansenGORILLA@lite.dk> skrev i en meddelelse
newssadkfhweuxvtjp@sprinter...

> "Nobody likes a smartass"

Hmmm han siger man ikke kan få dem nogen steder, men nu ligger landet at jeg
har 30-40 stk. Smartass so be it...

Fra : Nils Emil P. Larsen

Dato : 30-06-04 10:54

On Wed, 30 Jun 2004 00:57:59 +0200, "TGD"
<mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote:

>Hmmm han siger man ikke kan få dem nogen steder, men nu ligger landet at jeg
>har 30-40 stk. Smartass so be it...

Hej

Hvis du har 30-40 stk - kan du så i det mindste ikke oplyse hvilke(n)
type(r) (modelnr.) der er tale om. Jeg er sikkert interesseret i at
købe nogle, hvis du gider sælge til en fornuftig pris.

Send en e-mail til ne-nospam7@post.cybercity.dk. (nospam skal IKKE
fjernes).

mvh
Nils Emil P. Larsen
www.bios-flash.dk

---------------------------
My reply-address is valid.
Min svar-adresse er gyldig.

Fra : TGD

Dato : 30-06-04 15:58

"Nils Emil P. Larsen" <ne-nospam7@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Hvis du har 30-40 stk - kan du så i det mindste ikke oplyse hvilke(n)
> type(r) (modelnr.) der er tale om. Jeg er sikkert interesseret i at
> købe nogle, hvis du gider sælge til en fornuftig pris.

Det er SST og 2 mbit har dem i DIP og PLCC de kan bruges i næsten alle 2
mbit mobo.

Smid mig en mail så graver jeg dem frem og sender dig model nr.

Fra : Jakob

Dato : 30-06-04 22:43

> Hmmm han siger man ikke kan få dem nogen steder, men nu ligger landet at
jeg
> har 30-40 stk. Smartass so be it...

Rettelse: Jeg kender nogen, og man kan sagtens få dem. Det er bare herre
besværligt - når man som jeg kun kender til mobo-producenter og IT
teknikere. Og begge parter vil hellere kaste et nyt mobo efter dig i stedet
for en chip. Logisk nok, men jænvt irriterende.

Så jeg skal bare rette det, du skriver. Citat:

"Så jeg synes, det var usandsynligt heldigt for mig at finde en, der
flashede
bios. Kender ikke til andre, og en ny bios chip er uhyre vanskelig at få fat
på - selv igennem ASUS."

Og jeg kan forstå, at du forstår, at "kender ikke til andre" er det samme
som "kan ikke få dem nogen steder". Det er ikke helt det, jeg mente!

I øvrigt burde jeg bare have poste en besked i edb.intern efter en ny/ brugt
ASUS A7V266-E, rev. 1.07, bios 1011 chip, hvis det var mit ærinde. Og måske
kunne vi have mødtes dér i stedet for :)

Men jeg valgte at få min eksisterende chip flashet, da det skulle gå stærkt
og sandsynligheden for bulls-eye i edb.intern nok var lille. Og den
antagelse kan jo så vurderes og diskuteres.

Men jeg er bare rigtig meget tilfreds, og det er det, der tæller for mig.
Det gik stærkt. Det var godt arbejde. Og det virkede uden probs. Dertil
kommer, at det var billigt i fht. min målestok og mulighed for tab af data i
raid partition. Så alt i alt er jeg bare glad nok for det, jeg fik.

Og kan den historie være til gavn for andre, er det jo fjong.

Fortsat god aften :)

Mvh
Jakob

PS: Vil gerne besvare evt. spørgmål og kommentarer, men i en anden gruppe
eller per email. Tror, det er OT i denne hér NG.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 01-07-04 00:05

On 2004-06-30, Jakob <jakob.overgaardFJERNDETTE@mail.dk> wrote:

> [...]
> kommer, at det var billigt i fht. min målestok og mulighed for tab af data i
> raid partition. Så alt i alt er jeg bare glad nok for det, jeg fik.

Det er nemlig hele humlen i det. http://bios-flash.dk/ er nemt at finde via
google, billigt og uden risiko (hvis det ikke virker => pengene tilbage).

~100,- er småpenge for den service der ydes IMHO.

Mvh Thomas, Vanløse