Fjernet mandler
Fra : Torben

Dato : 28-06-04 19:09

Hej,

Jeg har som 30 årig fået fjernet mandler. Er der nogen som kan fortælle hvor
lang tid der går inden man er 100% klar til at spise normalt igen ?

Pft.

Mvh. Torben

Fra : Kathrine

Dato : 28-06-04 19:38

"Torben" skrev:

> Jeg har som 30 årig fået fjernet mandler. Er der nogen som kan
fortælle hvor
> lang tid der går inden man er 100% klar til at spise normalt igen ?

Jeg var 23 år, da jeg fik fjernet mandlerne. Efter 10-12 dage kunne jeg
spise normalt igen. God bedring.
--
Kathrine

Fra : Hanne

Dato : 29-06-04 07:45

> Jeg har som 30 årig fået fjernet mandler. Er der nogen som kan fortælle
hvor
> lang tid der går inden man er 100% klar til at spise normalt igen ?

Jeg var ca. 35 år, da jeg fik fjernet mandler, og der gik ca. 14 dage, før
jeg kunne spise helt normalt igen.

mvh
Hanne

Fra : Torben

Dato : 29-06-04 10:32

Hej igen,

Hvor lang tid går der inden smerterne forsvinder og skorperne falder af ?
Det er nu ca. 8 dage siden mine blev fjernet og lysten efter "rigtig" mad er
stor. Jeg har ondt og det trækker om i ørene. Når jeg synker trækker det
også om i ørene. Er det bedst at lade være med at spise eller drikke noget ?

Pft.

Mvh. Torben

Fra : Hanne

Dato : 29-06-04 21:17

> [...]
> også om i ørene. Er det bedst at lade være med at spise eller drikke noget
?

Jeg kan sagtens huske det med, at det trækker om i ørene, men jeg husker
også, at jeg fik en del smertestillende piller i form af stikpiller, da jeg
havde meget svært ved at synke dem. Jeg tog så en pille i god tid før
spisetid - for jeg var hundesulten - og ned skulle maden altså! Jeg spiste
en hel masse tynd kartoffelmos i de første par uger, måske ikke det mest
spændende i længere tid, men det mætter nogenlunde. I øvrigt ville jeg bare
blive endnu mere dårlig og slap, hvis jeg undlod at spise og drikke.

mvh
Hanne

Fra : Torben

Dato : 01-07-04 17:05

Hejsa,

Det er nu ca. 10 dage siden at jeg blev opereret. Jeg syntes stadig at det
gør ondt og imorges vågnede jeg kl. 04 og måtte tage noget smertestillende.
Jeg kan ikke synke noget uden at det gør ondt. Er det helt normal ? Jeg
tager ca. 4 stk. panodil stertestillende og 2 stækr smertestillende. Begge
er godkendt af lægen. De stærke tager jeg om morgenen og om aftenen. Når jeg
har taget den stærke om aftenen kan jeg synke uden at det gør alt for ondt.

Er det normalt at have ondt efter 10 dage ?

Pft.

Mh. Torben

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 01-07-04 20:32

> Er det normalt at have ondt efter 10 dage ?

Det havde jeg - faktisk gik der 3-4 uger før jeg kunne spise normalt igen.
Hvis det ikke bløder, så burde der ikke være problemer. Hvad siger lægen?

Mvh Maria

Fra : Torben

Dato : 01-07-04 20:45

Hej Maria,

Lægen siger at det er helt normal. Det bløder ikke og har ikke gjort det i
de 10 dage. Her til aften har jeg spist 10 stk. toastbrød med smør og
flødehavarti. Det glider fint ned efter at jeg har taget smertestillende.
Min mave er i uorden efter at jeg ikke har spist så meget og pillerne.

Gjorde det ondt i 2-3 uger ?

Mh. Torben

Fra : Anders J

Dato : 02-07-04 07:32

Hej,
jeg fik fjernet mine mandler i slutten af april i år.
Jeg havde vældig ondt 8-9 dage. Efter dette gjorde det mindre og mindre
ondt, men det var stadig en ubehagelig følelse i tre til fire uger.
Den sidste smertestillende tog jeg den 9. dag, da maven efterhånden var
kommet så meget i uorden (og smerterne var til at holde ud), at jeg syntes
det var mest fornuftig at stoppe.
Jeg anså mig selv som fuldt restitueret efter fire uger, og efter det har
jeg ikke fortrudt et sekund, at jeg gik gennem operationen.
Du må nok bare bide tænderne sammen (hvis det er muligt) og holde ud. Når
smerterne har givet sig, kommer du ikke til at fortryde det.

Fra : Palle Jensen

Dato : 08-07-04 16:13

Den 01 jul 2004 mumlede Torben noget i denne stil:

> [...]
> toastbrød med smør og flødehavarti. Det glider fint ned efter at
> jeg har taget smertestillende. Min mave er i uorden efter at jeg

Gå nu ikke alt for længe. Jeg fik fjernet mandlerne for 4-5 år siden,
og havde meget ondt. Alle sagde det var normalt... *SUK*.

Imod udgangen af 3. uge (Hvor jeg var helt afkræftet af ikke
at kunne spise noget) smuttede jeg til lægevagten som med det samme
konstaterede der var gået infektion i operationssåret. Jeg fik
antibiotika, og få dage efter var jeg i bedring....

Jeg vil dog sige at jeg på intet tidspunkt var i stand til at spise
toastbrød som du.

Så lad der ikke gå for lang tid inden der er en der kigger på såret.

Bare mit input...

--
Palle Jensen

Fra : Tine Mello

Dato : 11-07-04 19:08

Hej Torben!
Jeg fik for 6 måneder siden fjernet mandler, og jeg er 26 år! Der
gik 3 uger inden jeg kunne spise normalt, og faktisk kan jeg
stadig ikke spise bananer, det gør ondt efter operationen!
På hvilket hospital fik du dem fjernet?
Mvh Tine